Bonusový Program Škoda Motorsport startuje s prvním letošním podnikem FIA Mistrovství Evropy v rally
Bonusový program pro jezdce a týmy soutěžící s vozy Škoda Fabia Rally2 pro druhý ročník rozšiřuje nabízené odměny 13 jezdců vozů Škoda Fabia Rally2 soutěží jen na nadcházející Rally Sierra Morena o celkovou finanční odměnu 40 000 EUR Silná podpora zákaznických týmů: Nabídka náhradních dílů Škoda Motorsport přímo na místě je zpět pro první podnik FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) 2025
FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) začíná podnikem. Asfaltová rally v jižním Španělsku je také začátkem nového Bonusového Programu Škoda Motorsport. Do programu podpory českého výrobce se přihlásilo 21 řidičů. 13 z nich je na startovní listině Rally Sierra Morena.
Bonusový Program Škoda Motorsport vstupuje do své druhé sezóny s rozšířeným schématem odměn. Do ročníku 2025 se přihlásilo 21 jezdců ze 17 týmů, kteří na každém podniku FIA European Rally Championship (ERC) soutěží o poukázky na díly v celkové
hodnotě 40 000 eur. Škoda Motorsport rozdává soutěžícím na prvním, druhém a třetím místě poukázky v hodnotě 20 000 eur, 12 000 eur a 8 000 eur. Ty lze uplatnit při objednávkách náhradních dílů od Škoda Motorsport.
Registrovaný jezdec vozu Škoda Fabia ve specifikaci Rally2, který se na konci sezóny stane mistrem Evropy, navíc získá slevu 50 000 eur při nákupu vozu Škoda Fabia RS Rally2. Případný vicemistr získá poukaz na slevu
25 000 eur, jezdec Škody, který skončí celkově třetí, získá poukaz na slevu 15 000 eur. Na startovní listinu Rally Sierra Morena se zapsalo 29 posádek kategorie ERC1, z toho 14 s vozy Škoda Fabia
Zatímco Mikołaj Marczyk (POL), Nikolay Gryazin (BUL) a Robert Virves (EST) prokázali svou rychlost FIA Mistrovství světa v rally, Andrea Mabellini (ITA) a Simone Tempestini (ROU) jsou známé tváře na stupních vítězů ERC. Za dobrým výsledkem míří i český šampion Dominik Stříteský, španělské asfaltové eso José Antonio Suárez a loňský juniorský šampion ERC Mille Johansson ze Švédska. Rallye Sierra Morena – Córdoba Patrimonio de la Humanidad, jak se oficiálně říká letošnímu zahájení sezóny ERC, je poprvé součástí ERC, která v sezóně 2025 obsahuje osm podniků. Startuje se v pátek (4. dubna 2025) a do cíle dorazí v neděli.
Celkem musí týmy absolvovat 13 rychlostních zkoušek o délce přibližně 210 kilometrů na asfaltu.

Škoda Motorsport bude na místě se svým speciálním kamionem s náhradními díly, technickou podporou a odborným poradenstvím. V servisním parku bude přítomno rallyové oddělení mladoboleslavského výrobce. Zákaznické týmy Škoda Motorsport budou moci získat potřebné náhradní díly přímo z kamionu v servisní zóně. Tato jedinečná služba výrazně zlepšuje dostupnost dílů a zvyšuje tak šance všech jezdců značky Škoda na dokončení rally.
2025 FIA Mistrovství Evropy v rally
Rally Sierra Morena (Córdoba, Španělsko)
Rally Hungary (Veszprém, Maďarsko)
Royal Rally of Scandinavia (Karlstad, Švédsko)
Rally Poland (Mikołajki, Polsko)
Rally di Roma Capitale (Fiuggi, Itálie)
Barum Czech Rally Zlín (Zlín, Česká republika)
Rali Ceredigion (Ceredigion, Velká Británie)
Rally Croatia (Zagreb, Chorvatsko)
4.-6. duben
9.-11. květen
29.-31. květen
13.-15. červen
4.-6. červenec
15.-17. srpen
5.–7. září
3.-5. říjen
Škoda Motorsport:
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS.
Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních
titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge (IRC).
V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2
a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000
vítězství.
Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan
Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019
získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce.
Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali
mistry světa v kategorii WRC2. Tým Toksport WRT získal za podpory Škoda Motorsport v letech 2020 až 2023 čtyřiktárt za sebou
v kategorii WRC2 také týmový titul. V roce 2024 se o titulu v kategorii WRC2 rozhodovalo až ve finále sezóny. Pilot značky Škoda
Oliver Solberg z týmu Toksport WRT skončil celkově druhý.
Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally
(ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC).
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq; v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek; jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR