Předsezónní testování v Mostě
Je už několik let zvyklostí, že se před sezónou šampionátu truck racingu sjedou zúčastněné týmy na společné testování na mostecký autodrom. Tato tradice vznikla ještě v době, kdy v poháru jezdilo několik aut z Roudnice, tedy vozy Buggyra a MKR, jež tvořily pomalu polovinu startovního pole.Právě v těchto dnech – od pondělí 14. do středy 16. dubna po zimní přestávce ožilo depo, které zaplnily závodní i doprovodné kamiony, včetně pojízdného pneu servisu GoodYear, tedy atmosféra jak na běžných závodech.
Jsou zde pravděpodobně všichni účastníci (oficiální startovní listina zatím není zveřejněna), doplněny o závodníky a vozy z britského poháru.
Nechybí maďarský šampion Norbert Kiss, který poslední roky jede závody stylem start-cíl, je to jeho one man show a podobně jako kdysi na Dakaru při účasti továrního týmu Kamaz, jde o to kdo bude druhý a třetí. Překvapivě se ale po letech pauzy i René Reinert, tentokrát IVECO vyměnil za modrý MAN se kterým bude právě spolu s Norbertem společně sbírat body do hodnocení poháru konstruktérů.


Mezi navrátilce se dá počítat i Freightliner z roudnických dílen Buggyra, ale pilotovaný Němcem Stefefenem Fassem v týmu Tankpool. Řada stálých účastníků změnila barvy svých vozů dle nových sponzorů. To se týká například Saschi Lenze, jenž vyměnil fialovou barvu výrobce pneumatik Apollo za bílou, nebo nově tříbarevnou trikoloru (v barvách Německa či Španělska jak sám říká) má nyní nestor Antonio Albacete.
Ten zde v Mostě měl i svého syna, který už také zkouší tréninky s tahačem a jednou snad nahradí svého otce šampiona. Stálé barvy drží Jochen Hahn, spolu se Steffi Halm a synem Lukaszem. Jeho kamion si zde v Mostě v neděli vyzkoušel i Martin Macík, který s nim pojede mostecké závody na konci srpna. Určitě to bude tahák na české fanoušky, kteří už několik let postrádají domácího závodníka či tým v evropském šampionátu tahačů.

Již loni si Martin Macík po závodech vyzkoušel Iveco Steffi Halm a od prvního kola za volantem bylo vidět, že má talent a zaostával jen desetinky sekund za časy jezdců na špici startovního pole, takže se určitě máme na co těšit. Sám Lukasz, tvrdí, že nemá o kamion z „tátovi“ stáje strach, Martin to má v ruce a pokud bude mít dost času na tréninky, může trochu opepřit závody, byť jen na ten jeden mostecký závod.
Škoda, že zde v srpnu neuvidíme další týmy, které zde v těchto dnech trénují, tedy právě účastníky britského poháru. Nejen, že by obohatili startovní pole a závod by získal na atraktivitě i dramatičnosti, ale právě i atraktivní zbarvení některých z nich – například dvojice vozů MAN týmu 333 Motorsport, navíc s krásnou doprovodnou Scánií v kapotovém provedení by se se staly určitě vyhledávaným objektem fotografů v depu.

Připravil Jirka Fiala
Další foto z testu zase zítra.







































































