Šestinásobný truckerský šampion Norbert Kiss odhaluje nový kamion pro obhajobu titulu.

Norbert Kiss vypustil „Balu Junior“ v honbě za rekordním sedmým titulem

Šestinásobný šampion odhaluje zcela nový kamion před obhajobou titulu a honbou za historickou sedmou korunou

Norbertem Kissem není vítězství cizí – ale míří do sezony 2025 Goodyear FIA ETRC, úřadující šampion a jeho tým Révész Racing podstupují odvážné riziko. Po letech nadvlády v důvěryhodném Balu dorazí Kiss na zahájení sezóny v Misanu ve zcela novém stroji: Balu Junior .

Je to dramatický posun pro maďarskou hvězdu, která v letech 2021 až 2024 získala čtyři po sobě jdoucí tituly. Úřadující šampion není jen mužem, kterého je třeba porazit – ale má také historii na dosah.
S Balu Seniorem, Kissem a týmem Révész Racing měl balíček, který se nevyrovnal výkonu a spolehlivosti. Tak proč odcházet od tak osvědčeného vítěze?

První dojmy při testu v Mostě

Pro Kisse a tým nebylo rozhodnutí jen o výkonu – byl to strategický krok pro dlouhodobý růst. Při oficiálním předsezonním testu v Mostě se Kiss zamyslel nad rozhodnutím týmu a podělil se o svou úvodní zpětnou vazbu z trati:

„Celkově to bylo lepší, než se čekalo,“ řekl. „Když stavíte nový náklaďák, očekáváte spoustu problémů. Ale první den na zkoušce byl docela dobrý. Měli jsme pár problémů, ale ty nejdůležitější jsme rychle napravili. Čas kola byl dobrý už první den a druhý den se ještě zlepšil. ”

„Kdybychom pokračovali v řízení starého náklaďáku, bylo by to jednodušší. Celé se to roztavilo opravdu dobře a fungovalo to skvěle. Začít znovu věci komplikuje – očekávám, že to bude složitější. ”

 

Přechod na novou stavbu není jen o závodních výkonech. Pro Kiss a tým je to součást širší strategie, která podporuje růst, udržitelnost a inženýrský rozvoj v rámci družstva.

„Je to obchodní případ,“ vysvětloval Kiss. „Pan Révész hodně investoval – do starého náklaďáku a teď do nového. Pokud se mu podaří prodat závodní náklaďák, podporuje to tým. Jde také o to dokázat, že každých pár let dokážeme postavit nový a podpořit řidiče zákazníků. ”

Navzdory novému podvozku se tým neodchýlil daleko od úspěšné formule. „Koncept je stejný,“ řekl Kiss. „V uplynulých sezonách to fungovalo velmi dobře. Nebylo třeba měnit samotný koncept – jen jsme vyleštili a vylepšili několik oblastí. Vzhledem k tomu, že kontinuita konceptu a výkonnostní přírůstky jsou na dohled, je Kiss s blížící se sezónou opatrně optimistický.

Oči na historii

Maďar vstupuje do sezony 2025 jako muž, kterého je třeba porazit – s historií na mušce. Kiss, aktuálně svázaný s Jochenem Hahnem na šesti evropských korunách, by mohl do konce roku stát osamocen v čele průběžného žebříčku. Tentokrát však cesta ke slávě vypadá nepředvídatelněji než kdy jindy.

Jeho nejbližší konkurenti jsou však odhodláni tuto silnici co nejvíce ztížit. Jochen Hahn se přes zimu prosadil a postavil zbrusu nový kamion od nuly pro svou kampaň v roce 2025 – odvážný krok, jehož cílem je dát mu výhodu v boji o titul. Sascha Lenz ho následoval se zcela novým vlastním strojem, zatímco Antonio Albacete přijíždí na rošt se silně přepracovaným kamionem a obnoveným odhodláním – a všichni si jdou pro Kiss.

Nyní, když je na řadě historie, se rýsuje otázka: Dokáže Norbert Kiss vybojovat novou éru – a stát sám v čele průběžného žebříčku?

První odpovědi dostaneme tento víkend, kdy sezona 2025 ožívá. Nechť bitva začne.

PR

Neprošlo  jazykovou kontrolou textu, automatická překlad….. :-((((