ABSOLUTNÍ SOUSTŘEDĚNÍ, ABSOLUTNÍ PRECIZNOST, ABSOLUTNÍ KONTROLA NOVÁ LIMITOVANÁ EDICE SPEED TRIPLE 1200 RX
- K dispozici pouhých 1200 kusů po celém světě
- Jízdní pozice se sportovnějšími ergonomickými prvky pro ještě intenzivnější zážitek
- Pokročilá elektronika včetně špičkového semi-aktivního podvozku Öhlins Smart EC 3 a prémiového tlumiče řízení Öhlins SD EC
- Tlumič výfuku Akrapovič s lehkým titanovým pláštěm v základní výbavě
- Tříválcový motor o objemu 1160 cm³ – výkon 183 k při 10 750 ot./min a točivý moment 128 Nm při 8 750 ot./min
- Ještě sportovnější vzhled díky karbonovým prvkům karoserie, exkluzivní grafice RX a výraznému laku Triumph Performance Yellow
Společnost Triumph Motorcycles představuje exkluzivní novinku pro rok 2025 – Speed Triple 1200 RX, limitovanou edici s pouhými 1200 kusy po celém světě.
Díky jízdní pozici plně zaměřené na sportovní výkon a ostřejší, závodně laděné ergonomii představuje nový Speed Triple 1200 RX vrchol vývoje modelové řady Speed Triple – s ještě pokročilejší elektronikou a technologiemi, které od uvedení modelu Speed Triple 1200 RS v březnu nadchly zákazníky po celém světě.
Limitovaná edice RX nabízí maximální soustředění na výkon díky použití sportovních řídítek typu clip-on a frézované horní brýle, které jsou oproti modelu Speed Triple 1200 RS (2025) posazeny o 69 mm níže a 52 mm více vpřed. Jezdce tak usazuje do výrazně sportovnější pozice. Tu dále podtrhují stupačky, které jsou u modelu RX umístěny o 14,5 mm výše a o 25,5 mm více dozadu oproti verzi RS.

Pro maximální přesnost a kontrolu je špičkové elektronicky řízené odpružení Öhlins doplněno prémiovým tlumičem řízení Öhlins SD EC. Jeho nastavení je plně integrováno do systému Öhlins Smart EC3 a společně zajišťují lehké, agilní ovládání a optimální stabilitu za všech podmínek. Tlumič lze jednoduše nastavovat prostřednictvím rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface přímo na přístrojovém panelu. Tlaková konstrukce tlumiče zároveň zajišťuje absolutní přesnost.
Pouze u modelu RX je v základní výbavě nový tlumič výfuku Akrapovič s titanovým pláštěm a úchytem, karbonovou koncovkou a krytem výfukové klapky. Celek doplňuje laserem gravírované logo Akrapovič. Pro ještě lepší výkon a pohodlí je RX vybaveno vylepšeným sportovním sedlem, které usnadňuje pohyb jezdce, zdobené reliéfní logo RX.
Výrazný vzhled modelu podtrhuje exkluzivní grafické provedení v barvě Triumph Performance Yellow a Granite s bílými prvky RX. Závodní charakter motocyklu dále umocňují karbonové doplňky – přední blatník a panely na nádrži – které podtrhují jedinečnost celého designu. Finálním detailem je žlutý akcent na zadním kole.
Stejně jako nový Speed Triple 1200 RS nabízí i model RX nepřekonatelný výkon a točivý moment tříválcového motoru, bezkonkurenční ovladatelnost a špičkové technologie zaměřené na jezdce. Tříválcový motor Triumph o objemu 1160 cm³ poskytuje dechberoucí zrychlení a výkon 183 k při 10 750 ot./min a točivý moment 128 Nm při 8 750 ot./min.
Tříválcový motor je strhující a návykový – nabízí dokonalou kombinaci silného záběru od nízkých otáček a razantního výkonu ve vysokém spektru, a to jak na silnici, tak na závodním okruhu. Spojuje okamžitou odezvu na plyn s naprosto hladkým nástupem výkonu. Upravená strategie dynamického vyvážení klikové hřídele, která se poprvé objevila u modelu RS, přináší výrazné zlepšení kultivovanosti chodu motoru.
Výbava a technologie modelu Speed Triple 2025 jsou navrženy s důrazem na jezdce a dávají mu naprostou kontrolu nad chováním motocyklu – s možností detailního nastavení podle vlastních preferencí. Nejnovější generace semi-aktivního odpružení Öhlins Smart EC3 zahrnuje pokročilé rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), které jezdcům umožňuje snadno upravit charakteristiku tlumení podle aktuální jízdní situace.
Novinkou je také nezávisle nastavitelná kontrola zvedání předního kola (Front Wheel Lift Control), regulace brzdného účinku motoru (Engine Braking Control) a systém asistence při brzdění se smykem (Brake Slide Assist). Nechybí ani plně nastavitelný tempomat. Brzdové třmeny Brembo Stylema® ve spojení s nastavitelnou brzdovou páčkou Brembo MCS s možností úpravy rozsahu i brzdného poměru zajišťují špičkový brzdný výkon s možností individuálního nastavení i při maximálním zatížení. Pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 poskytují závodní výkon na okruhu a zároveň jsou plně homologované pro silniční provoz.
Obchodní ředitel společnosti Triumph Motorcycles Paul Stroud říká: „Nový Speed Triple 1200 RX nabízí maximální zážitek z jízdy – jak na silnici, tak na závodní trati. Díky špičkovým technologiím, prémiové výbavě a sportovní jízdní pozici bude tento model nepochybně na seznamu přání každého fanouška okruhových dnů. Vzhledem k tomu, že po celém světě bude k dispozici pouze 1200 kusů, ti, kdo si zajistí včasnou objednávku, opravdu vystoupí z davu.“

VÝKONNĚJŠÍ NEŽ KDY DŘÍVE
S výkonem 183 k při 10 750 ot./min nabízí nový motor o 3 k více než předchozí generace modelu Speed Triple. Zlepšil se také točivý moment – nyní činí 128 Nm při 8 750 ot./min, což je nejen o 3 Nm více než u dosavadního modelu, ale navíc přichází v nižších otáčkách.
Využitím poznatků a zkušeností získaných při vývoji závodních motorů pro závod Moto2™ byl motor modelu Speed Triple 1200 navržen tak, aby nabízel vyšší výkon, větší odolnost a zároveň byl kompaktní a lehký.
Nový výfukový systém s optimalizovaným průtokem a kompaktní, lehký tlumič Akrapovič zlepšují proudění spalin a centralizují hmotu pro vyšší výkon – přičemž zachovávají charakteristický tříválcový zvuk modelu Speed Triple.
PRECIZNÍ OVLADATELNOST
Nejmodernější semi-aktivní podvozek Öhlins® Smart EC3 využívá pokročilou technologii tzv. spool ventilu, která zajišťuje ještě rychlejší odezvu a vyšší komfort. Výsledkem je dokonale vyladěné chování motocyklu, přesná kontrola a dynamická odezva v každé situaci.
Součástí systému je také rozhraní Öhlins Objective Based Tuning Interface (OBTi), které průběžně monitoruje a automaticky upravuje tlumicí charakteristiku odpružení. Ať už jedete po rovině, brzdíte do zatáčky, držíte stopu uprostřed oblouku nebo z něj akcelerujete, systém neustále přizpůsobuje tlumení tak, aby v každé situaci poskytoval ideální jízdní vlastnosti. Jezdci si nyní mohou nastavení přizpůsobit pomocí intuitivního menu na TFT displeji, přičemž motocykl průběžně sleduje jízdní podmínky a v reálném čase upravuje tlumení pro dosažení maximálního výkonu a kontroly.
Speed Triple 1200 RX je také vybaven elektronicky nastavitelným tlumičem řízení Öhlins SD EC, který je plně integrován se semi-aktivním odpružením Öhlins Smart EC3 a zajišťuje hladkou a předvídatelnou ovladatelnost v jakékoli situaci. Brzdové třmeny Brembo Stylema ve spojení s páčkou Brembo MCS poskytují špičkový brzdný výkon a možnost individuálního nastavení chodu brzd. Celkovou výbavu doplňují pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 v základní výbavě, které díky dvousložkovému složení zajišťují optimální přilnavost, stabilitu a dlouhou životnost.
RX nabízí naprosté soustředění na jízdu díky clip-on řídítkům, které jsou oproti modelu RS pro rok 2025 posazeny o 69 mm níže a 52 mm více vpřed. Horní brýle jsou precizně frézované a nesou laserem gravírované logo Speed Triple 1200 RX. Spodní brýle byly upraveny tak, aby umožnily instalaci tlumiče řízení. Jejich povrchová úprava nyní dostala elegantní, decentní černý tón, který vytváří kontrast se zlatými vidlicemi Öhlins.
ODVÁŽNÝ DESIGN A AGRESIVNÍ VZHLED
Speed Triple 1200 zaujme ostrými liniemi a výrazným postojem. Má výrazně tvarovanou nádrž a minimalisticky pojatou zadní část, která plynule navazuje na zadní světlo a držák registrační značky – výsledkem je nápadná a sebevědomá silueta.
Nový model navazuje na 30 let designové DNA řady Speed Triple a zachovává typické dvojité přední světlomety a jednostrannou kyvnou vidlici, které podtrhují jeho moderní, agresivní vzhled i vysoký výkonnostní potenciál.
Design modelu pro rok 2025 posouvá sportovní charakter na novou úroveň – hliníkový rám typu twin-spar a nová lehká kola snižují gyroskopické síly, což zajišťuje rychlejší nájezd do zatáček a vyšší obratnost. Průjezd oblouky je tak plynulý a bez námahy. Nový kryt sedla navíc opticky zostřuje zadní část motocyklu.
Přestože je Speed Triple vybaven pokročilými technologiemi a elektronickým odpružením, zůstává jedním z nejlehčích motocyklů ve své třídě – s pohotovostní hmotností pouhých 199 kg včetně paliva. Přispívá k tomu i lithium-iontová baterie, která je výrazně lehčí než běžná olověná.
Od zrcátek na koncích řídítek až po precizně tvarovanou kyvnou vidlici – důraz na detail, kvalita zpracování a celkové provedení nemají konkurenci.
TECHNOLOGIE ZAMĚŘENÉ NA JEZDCE
Novinky pro rok 2025 přinášejí také novou generaci výkonnostní elektroniky, kterou si jezdec může přizpůsobit nezávisle na zvoleném jízdním režimu. Nový systém kontroly zvedání předního kola využívá údaje ze šestiosé inerciální měřicí jednotky (IMU) ke zjištění náklonu motocyklu a nabízí čtyři úrovně nastavení.
Systém regulace brzdného účinku motoru je nastavitelný podle preferencí jezdce a doplňuje upravitelné mapy plynu. Díky tomu si může každý přizpůsobit chování motoru svému jízdnímu stylu i aktuálním podmínkám.
Funkce Brake Slide Assist, dostupná výhradně v režimu Track, optimalizuje nastavení ABS pro jízdu na okruhu tím, že umožňuje větší prokluz předního kola a větší odlehčení zadního kola. Výsledkem je maximální výkonnost na trati při minimálním zásahu systému do jízdy, přičemž si motocykl zároveň zachovává bezpečnostní rezervu pro případ neočekávaných situací.
S pěti jízdními režimy (Rain, Road, Sport, Track a Rider), optimalizovaným náklonovým ABS, přepínatelnou náklonovou kontrolou trakce a rychlořazením Triumph Shift Assist pro řazení nahoru i dolů ve standardní výbavě nabízí Speed Triple vše, co je potřeba pro maximální výkon i bezpečnost za všech podmínek.
Design 5″ TFT přístrojového panelu poskytuje okamžitý přístup ke všem klíčovým informacím a ovládá se pomocí intuitivního pětisměrného joysticku a podsvícených tlačítek. Ve standardní výbavě je integrován systém My Triumph Connectivity, který umožňuje navigaci s postupnými pokyny a také ovládání telefonu a hudby.
Pro delší jízdy je k dispozici plně nastavitelný tempomat a nově také funkce Emergency Deceleration Warning, která v případě prudkého brzdění nebo rychlého zpomalení aktivuje vysokofrekvenční blikání brzdového světla a tím varuje ostatní účastníky provozu.
Model Speed Triple 1200 pro rok 2025 nabízí bezklíčové ovládání zapalování, zámku řízení a víčka palivové nádrže. Pro vyšší úroveň zabezpečení lze bezdrátovou funkci jednoduše deaktivovat jediným stiskem tlačítka.
CENA A DOSTUPNOST
Speed Triple 1200 RX bude k dispozici od 549 000 Kč od června 2025.
Více informací naleznete na webových stránkách www.triumphmotorcycle.cz nebo u svého nejbližšího autorizovaného prodejce značky Triumph
SPECIFIKACE – SPEED TRIPLE 1200 RX
| MOTOR A PŘEVODOVKA | |
| Typ | Kapalinou chlazený, řadový tříválec, 12 ventilů, DOHC |
| Objem | 1160 cm³ |
| Vrtání | 90 mm |
| Zdvih | 60,8 mm |
| Kompresní poměr | 13,2:1 |
| Maximální výkon | 183 k / 180,5 bhp (134,6 kW) @ 10 750 ot./min |
| Max. točivý moment | 128 Nm @ 8 750 ot./min |
| Palivový systém | Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva s elektronickým řízením škrticí klapky |
| Výfuk | Nerezový výfukový systém typu 3 do 1 s podvěšeným primárním tlumičem a bočně umístěným sekundárním titanovým tlumičem Akrapovič |
| Koncový převod | Řetěz s X-kroužky |
| Spojka | Mokrá, vícelamelová, s asistenční a antihoppingovou funkcí |
| Převodovka | 6stupňová
|
|
PODVOZEK |
|||||
| Rám | Hliníkový rám typu twin-spar, šroubovaný hliníkový podsedlový rám
|
||||
| Kyvná vidlice | Hliníková, jednostranná | ||||
| Přední kolo | Lité hliníkové, 17 x 3,50″ | ||||
| Zadní kolo | Lité hliníkové, 17 x 6,00″ | ||||
| Přední pneumatika | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 120/70ZR17 58W | ||||
| Zadní pneumatika | Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 – 190/55ZR17 75W | ||||
| Přední odpružení | Öhlins 43mm plně nastavitelné USD vidlice NIX30 EC (SV) se spool ventilem, zdvih 120 mm, elektronické tlumení komprese/odskoku SmartEC3 OBTi | ||||
| Zadní odpružení | Öhlins TTX36 EC (SV) monoshock s přepákováním a technologií spool ventilu, zdvih zadního kola 120 mm, elektronické tlumení komprese/odskoku SmartEC3 OBTi | ||||
| Tlumič řízení | Öhlins SD EC s elektronickým řízením tlumení SmartEC3 OBTi | ||||
| Přední brzdy | Dvojice plovoucích kotoučů Ø 320 mm, třmeny Brembo Stylema monoblok, OC-ABS, radiální brzdová pumpa Brembo MCS | ||||
| Zadní brzy | Jeden kotouč Ø 220 mm, dvoupístkový třmen Brembo, OC-ABS
|
||||
| Přístrojový panel | Plnobarevný 5″ TFT displej | ||||
ROZMĚRY & HMOTNOST |
|||||
| Délka | 2090 mm | ||||
| Šířka (řídítka) | 825 mm | ||||
| Výška bez zrcátek | 1059 mm | ||||
| Výška sedla | 830 mm | ||||
| Rozvor | 1445 mm | ||||
| Úhel hlavy řízení | 23,9 ° | ||||
| Závlek | 104,7 mm | ||||
| Pohotovostní hmotnost | 199 kg | ||||
| Kapacita nádrže | 15,5 l | ||||
|
SERVIS |
|||||
| Servisní interval | 16 000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) a standardní dvouletá tovární záruka | ||||
| SPOTŘEBA A EMISE (EU) | |||||
| Spotřeba paliva | 5,5 l / 100 km (51,4 mpg) | ||||
| Emise | 127 g/km
EURO 5+ Údaje o emisích CO₂ a spotřebě paliva jsou měřeny podle nařízení 168/2013/EC. Hodnoty spotřeby vycházejí ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro účely srovnání – nemusí odpovídat reálné spotřebě při běžném provozu. |
||||
O ZNAČCE TRIUMPH
- Společnost Triumph Motorcycles byla založena v roce 1902 a v roce 2022 oslavila 120 let výroby motocyklů. Více než tři desetiletí má Triumph Motorcycles sídlo v Hinckley, Leicestershire, kde vyrábí ikonické motocykly, které dokonale spojují autentický design, charakter, osobnost a výkon.
GLOBÁLNÍ BRITSKÝ ÚSPĚCH
- V roce 2024 společnost Triumph Motorcycles dosáhla rekordního prodeje 134 635 motocyklů po celém světě, které byly dodány prostřednictvím sítě 950 prodejců v 68 zemích. Tím Triumph potvrdil své postavení největšího britského výrobce motocyklů.
- Triumph v současnosti zaměstnává přibližně 3 000 lidí po celém světě a má pobočky ve Velké Británii, Severní Americe, Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Japonsku, Švédsku, Beneluxu, Brazílii, Číně a Thajsku. Kromě toho má síť nezávislých distributorů. Vastní výrobní závody v Hinckley (Velká Británie) a Thajsku, a také montážní závody v Brazílii a Indii.
SVĚTOVÁ ŠPIČKA
- Triumph se zaměřuje na to, co jezdci po celém světě skutečně hledají – nabízí vášeň pro dokonalý zážitek z jízdy pro každého jezdce a věnuje se každému detailu, aby jeho motocykly byly nejvyšší kvality. Triumph neustále rozšiřuje nabídku motocyklů, které vedou v jednotlivých kategoriích, od moderních klasik, roadsterů až po adventure motocykly. Od dostupné série Speed 400 cm3 TR až po Rocket 3 s výkonným motorem o objemu 2500 cm³, každý model je příkladem ikonického stylu, kvality a výkonu značky Triumph.
- Speed 400 a Scrambler 400 X, které byly uvedeny na trh v roce 2023, poskytují zábavnou, obratnou a sebejistou jízdu pro jezdce všech věkových kategorií a úrovní zkušeností. Tyto modely přinášejí zcela nový motorový základ (TR Series), jsou dostupné a otevírají Triumph nové generaci jezdců.
- Modely z řady Modern Classics jsou vybaveny legendárním dvouválcovým motorem Bonneville, který se stal symbolem značky Triumph. Tento motocykl, jehož název odkazuje na slavný rekord v rychlosti na Bonneville Salt Flats v Utahu v roce 1956, byl původně britským superbikem a vítězem závodů hned po vybalení z krabice. Vybrali ho slavní motorkáři minulosti pro jeho vynikající ovladatelnost, styl a charakter. Dnes rodina Bonneville pokračuje v tradici, s novými technologiemi zaměřenými na jezdce a skvělým custom designem. Nabídka zahrnuje modely Bonneville Bobber, Speedmaster, Thruxton RS, Speed Twin 900, Speed Twin 1200, Scrambler 900, Scrambler 1200 a ikonické Bonneville T120 a T100.
- Roadstery začínají agilním a oblíbeným modelem Trident 660 a sportovním Daytonou 660, pokračují Street Triplem 765 a vrcholí modelem Speed Triple 1200 RS. Pro dobrodružné jezdce Triumph nabízí kompletní řadu legendárních modelů Tiger, počínaje modelem Tiger Sport 660 a Tiger Sport 800, následovanými řadou Tiger 900 a nakonec vrcholnou řadou Tiger 1200.
- V roce 2023 Triumph oficiálně vstoupil do Guinnessovy knihy rekordů za „nejdelší vzdálenost ujetou na motocyklu za 24 hodin (jednotlivec)“. Iván Cervantes, pětinásobný mistr světa v enduru a globální ambasador Triumphu, na tovární verzi Tiger 1200 GT Explorer ujel více než 4012 km za 24 hodin na High-Speed Ring v Nardò Technical Center v Itálii. Tím překonal předchozí rekord 3406 km o více než 600 km.
TRIUMPH RACING
- Triumph má slavnou závodní historii, která zahrnuje účast a vítězství v závodech v téměř každé třídě a oblasti motocyklového sportu. Od vítězství ve druhém závodě Isle of Man TT v roce 1908, přes úspěchy na silnicích a tratích v Evropě a Americe v 60. letech, až po současné závodní úspěchy, jako jsou tituly ve třídě SuperSport v roce 2014 a 2015 s motory Triumph Triple a závody World SuperSport. K tomu připočtěme vítězství v Isle of Man SuperSport TT v letech 2014 a 2019 díky Garymu Johnsonovi a Peteru Hickmanovi, průměrnou rychlost přes 130 mph v roce 2023, kterou dosáhl Peter Hickman na svém Triumph STR765, a vzrušující vítězství v posledním kole legendárního Daytona 200 v roce 2022, kdy zvítězil Brandon Paasch na modelu Street Triple 765.
- Triumph působí také jako exkluzivní dodavatel motorů pro mistrovství světa FIM Moto2™ od začátku sezóny 2019. Triumph Motorcycles poskytuje všem týmům závodně vyladěné tříválce o objemu 765 cm³, které vycházejí z výkonového agregátu vedoucího modelu Street Triple RS. Triumph v roce 2019 předefinoval tuto třídu a v prvním roce překonal rekord za rekordem, včetně prvního v historii Moto2™ s rychlostí přes 300 km/h. Na základě těchto úspěchů, skvělých ohlasů, partnerství s jezdci a jejich týmy a obrovské podpory od fanoušků Triumph po celém světě, se Triumph a Dorna rozhodli prodloužit spolupráci v roce 2021 a znovu v roce 2023, kdy podepsali novou smlouvu na dalších pět let závodění: 2025-2029.
- Triumph spolupracuje s týmem PTR Triumph Factory Racing, aby se zúčastnil Mistrovství světa ve třídě World Supersport v roce 2025. Tom Booth-Amos bude závodit spolu s Oli Baylissem na modelu Street Triple 765. Tým Macadam Triumph Factory Racing pokračuje s britskými jezdci ve třídě Supersport – Lukem Staplefodem (vicešampionem z roku 2024) a Maxem Wadsworthem. V Národním šampionátu sportovních motocyklů má tým čtyři jezdce na Daytona 660: Brodie Gawitha, Jaydena Martina, Katie Hand a Lewise Smarta.
- V roce 2023 Triumph oznámil svůj záměr účastnit se Mistrovství světa MXGP/MX2 a SuperMotocross v roce 2024. Po úspěšné první sezóně se v roce 2025 postaví na start SuperMotocross s týmem čtyř jezdců. Jalek Swoll, Austin Forkner, Jordon Smith a Stilez Robertson budou závodit za britského výrobce, který se zúčastní jak závodů Supercross na obou pobřežích USA, tak celé série Pro Motocross s motocyklem TF 250-X. V Mistrovství světa FIM MX2 bude Camden McLellan závodit už druhý rok na motocyklech Triumph, zatímco do týmu přichází Guillem Farres. Mikkel Haarup zůstává testovacím jezdcem (kvůli věkovým omezením v kategorii MX2).
- V září 2024 Triumph oznámil, že legendární motocyklový závodník a bývalý mistr světa Paul Edmondson byl oficiálně jmenován manažerem týmu pro enduro program Triumph Racing. Tento program přivede značku na nejvyšší úrovně světového enduro závodění. V únoru 2025 se Jonny Walker umístil na 2. místě v celkovém pořadí Mistrovství světa SuperEnduro na svém modelu TF 250.
PR