Modelové řady Maserati GranTurismo a GranCabrio se vracejí domů.

ŘADA MASERATI GRANTURISMO A GRANCABRIO SE VRACÍ DOMŮ:  V MODENĚ ZAČÍNÁ NOVÁ KAPITOLA

 Kupé a kabriolet se budou vyrábět v historickém závodě Viale Ciro Menotti, který je tepajícím srdcem domu s trojzubcem vynikajícím místem v Motor Valley.

Modena je tepajícím srdcem značky Maserati, perlou Motor Valley a domovem domu s trojzubcem již více než 80 let. Závod Viale Ciro Menotti nyní přidává další klenot do své koruny: modelové řady Maserati GranTurismo a GranCabrio se vracejí domů a od konce roku 2025 se budou ve všech svých verzích opět vyrábět v historickém závodě v Modeně.

Značka – zasvěcená výkonu, inovacím, designu a luxusu – nyní píše novou kapitolu své historie tím, že navrací oba ikonické modely, ztělesňující italskou eleganci a styl, do rodiště předchozích generací. Tím se potvrzuje silný závazek společnosti vůči oblasti Motor Valley.

Továrna v Modeně vyniká špičkovými technologiemi a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci, kteří vždy hráli ústřední roli v průmyslovém odkazu značky.  Továrna v Modeně je jedním z nejmodernějších závodů v zemi, vlajkovou lodí pro výrobu supersportovních vozů s modelem MC20, kupé s extrémními výkony (např. maximální rychlost přes 326 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 s). Jeho otevřená verze MC20 Cielo a zcela nový model GT2 Stradale jsou vybaveny motorem Maserati Nettuno.

Silniční verze GT2, která přivedla dům s trojzubcem ve znaku zpět k závodění a vítězství na okruzích v šampionátech na závodních tratích, může vynikat skvělými výkony bez obětování komfortu. To vše je možné díky ikonickému motoru V6 Nettuno, který v poslední konfiguraci dosahuje výkonu 640 CV (471 kW), což z GT2 Stradale dělá nejvýkonnějším Maserati se spalovacím motorem, které může jezdit na okruhu i mimo něj.

Továrna v Modeně je také opěrným bodem vývoje a výroby mimořádného motoru montovaného do supersportovních vozů Trident: z historických budov z červených cihel se valí inovativní motor V6 630 CV s novou a patentovanou technologií Maserati Twin Combustion (MTC). Motor Nettuno byl vytvořen, vyvinut, navržen a zkonstruován výhradně společností Maserati a využívá technologii předkomorového spalování odvozenou z motorů Formule 1.

Flexibilitu areálu a špičkové technologie dokládá také nedávné otevření nové pobočky Officine Fuoriserie Maserati, exkluzivního prostoru, kde přání zákazníků neznají hranic. Proces konfigurace je navíc obohacen o inovativní lakovací linku, díky níž si mohou klienti vytvořit Maserati svých snů.

Zahájení výroby modelů GranTurismo a GranCabrio v závodě v Modeně je naplánováno na 4. čtvrtletí roku 2025, což představuje další milník v rámci oslav Roku trojzubce, výročí loga navrženého před 100 lety a symbolu dokonalosti značky Maserati po celém světě. Cesta, která za necelý rok dovede značku k oslavám století v závodním sportu. V roce 1926 se Maserati Tipo 26 – první vůz v historii s logem trojzubce na kapotě – zúčastnil závodu Targa Florio s Alfierim Maseratim za volantem a zvítězil (ve své třídě).

Santo Ficili, generální ředitel společnosti Maserati, poznamenal: „Návrat modelů GranTurismo a GranCabrio do Modeny je hrdým a strategickým rozhodnutím, které spojuje naše průmyslové dědictví s možnostmi budoucnosti, za což musíme poděkovat také našim kolegům v Mirafiori za mimořádnou práci, kterou odvedli v první fázi výroby v posledních letech. Zahájením výroby ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025 posilujeme naše kořeny a zároveň nabízíme flexibilitu a inovace, které naši zákazníci očekávají.

Řídíme se naším srdcem, které sídlí v Modeně: tato oblast je základním kamenem naší výjimečné, nejdéle existující značky v celém italském údolí automobilů, se schopností přinášet světu jedinečnou vizi výkonu a potěšení z jízdy. Závazek Značky vůči místní komunitě je vždy trvalý a zároveň chceme vytvářet nové příležitosti k růstu.“

Maserati zaručuje nejvyšší standardy kvality a individualizace, které vyžadují prestižní modely, jako jsou GranTurismo a GranCabrio, aby potvrdilo kombinaci tradice a inovace, kterou se Trident vždy vyznačoval, a to výrobou všech různých verzí na jediné lince díky specializovaným multienergetickým platformám.

S modely GranTurismo a GranCabrio vrací Maserati tepající srdce své výroby zpět do Modeny a potvrzuje svou strategickou vizi: vyrábět inovativní, odpovědný a hrdě italský vůz a učinit z tohoto města – spolu s jeho dodavatelským řetězcem a jeho lidmi – centrum luxusu skupiny Stellantis.

Maserati GranTurismo a GranCabrio

Nové GranTurismo a nové GranCabrio, představené v roce 2022, resp. 2024, jsou vrcholným vyjádřením duše „granturisma v italském stylu“, který je pro značku typický, se schopností spojit vysoký výkon sportovního vozu s komfortem vhodným pro dlouhé cesty, a to jak ve verzi s výkonnými spalovacími motory, tak s nejinovativnějšími 100% elektrickými řešeními. Zároveň stanovují měřítko a ztělesňují pojem „italský luxus“ po celém světě.

Příběh předchozích generací začal v roce 2007, kdy byl vůz představen na ženevském autosalonu a okamžitě se stal milníkem na automobilové scéně: čtyřmístné dvoudveřové kupé s klasickým designem od Pininfariny vzniklo jako moderní interpretace modelu Maserati A6 1500 z roku 1947. V průběhu let a několika generací se stal jedním z nejsymboličtějších vozů, které kdy značka s trojzubcem postavila.  V roce 2009, při své premiéře na frankfurtském autosalonu, se k modelu GranTurismo připojil model GranCabrio.

Po několika aktualizacích a před současným modelem se finální verze GranTurisma datuje do MY18, kdy efektivní restyling vylepšil jeho aerodynamiku, ergonomii a informační a zábavní systémy.

V průběhu let zaznamenaly modely GranTurismo a GranCabrio mnoho úspěchů; od roku 2007 do roku 2019 nasbíraly předchozí verze po celém světě významný počet více než 40 000 kusů (z toho 28 805 GranTurismo a 11 715 GranCabrio).

Posledním modelem „made in Modena“ bylo GranTurismo Zeda v roce 2019, které znamenalo konec výroby předchozí generace a posloužilo jako faktické předání štafety „novému GranTurismu“, které mělo následovat za několik let, kdy se výroba přesunula do závodu Mirafiori v Turíně a stalo se prvním vozem v historii Maserati, který ve verzi Folgore použil 100% elektrický pohon na baterie.

 

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou okamžitě rozpoznatelné pro svou výjimečnou osobnost. Díky svému stylu, technologiím a vrozeně exkluzivnímu charakteru potěší i ty nejnáročnější. A nejnáročnější vkus byl měřítkem pro světový automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje, co je to italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, je v současné době k dispozici na více než 70 mezinárodních trzích.

Řada Maserati zahrnuje Grecale, „každodenně výjimečné“ SUV, GranTurismo, ikonický italský grand tourer, a GranCabrio, nový kabriolet s trojzubcem; všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a vynikajících technických řešení. Řada vybavená čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami – k dispozici pro Grecale – a benzinovými motory V6, s pohonem zadních i všech čtyř kol, ztělesňující výkonnou DNA značky s trojzubcem.

Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a MC20 Cielo spyder, které jsou poháněné přelomovým motorem V6 Nettuno vyvinutým 100% u Maserati. Motor poprvé v sériově vyráběném voze využívá v pohonné jednotce technologie odvozené od F1. GranTurismo je k dispozici jak s vysoce výkonným zážehovým motorem V6 odvozeným od Nettuno, tak se 100% elektrickou verzí: GranTurismo Folgore, prvním vozem v historii značky z Modeny, který toto řešení použil. Plně elektrická nabídka v současnosti zahrnuje také Grecale Folgore, první 100% elektrické SUV Maserati, a GranCabrio Folgore.

A konečně nejnovějším přírůstkem značky s trojzubcem je Maserati GT2 Stradale, silniční verze modelu GT2, který Maserati vrátil na závodní dráhu v šampionátech na závodních okruzích. Srdcem nového supersportovního vozu je motor V6 Nettuno, který v poslední konfiguraci dosahuje výkonu 640 k (471 kW). GT2 Stradale je tak nejvýkonnějším silničním Maserati se spalovacím motorem.

Posláním značky Maserati je psát budoucnost mobility v luxusním segmentu a zaměřit se na požadavky svých zákazníků. Značka v souladu se strategickým plánem Stellantis „Dare Forward 2030“ nyní přenáší italský luxus do celého světa.

 

PR