Štefan Rosina a Bronislav Formánek po startu na GT2 European Series na Zandvoortu.

Rosina s Formánkom potvrdili pozíciu lídrov

 Aj z druhého súťažného víkendu sezóny GT2 European Series, ktorý sa jazdil v holandskom Zandvoorte, si slovensko-česká posádka odváža najviac bodov a upevnila si vedenie v priebežnom poradí.

Hneď v sobotu ráno Štefan Rosina a Bronislav Formánek ovládli kvalifikáciu a potvrdili pozície favoritov víkendu. Počas dvojhodinovej pauzy medzi kvalifikáciou a pretekmi však prišlo prekvapivé rozhodnutie riaditeľstva pretekov, ktoré zvýhodnilo konkurenčné značky Maserati a KTM znížením BoP o tridsať kilogramov. „Je to vec, ktorá nás veľmi prekvapila. Takto krátko pred pretekmi to nie je štandardné a z nášho pohľadu to nie je ani fér,“ komentuje neobvyklé rozhodnutie vedenia pretekov šéf tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Jiří Mičánek.

 

Aj napriek dodatočnému znevýhodneniu si napokon Rosina s Formánkom doviezli z prvých pretekov prvé miesto v triede Pro-AM a do posledných metrov so súperom na Maserati MC20 bojovali o absolútne prvenstvo. Nevýhoda sa prejavila už na prvom stinte, ktorý jazdil Formánek. V druhom stinte potom Rosina predviedol skvelý výkon, ktorým potvrdil pozíciu najrýchlejšieho pilota v štartovom poli a zmazal celú stratu. V cieli zaostal za víťazom len o sedem desatín sekundy.

 

Slovenský pretekár štartoval do druhých pretekov z pole position a postupne navyšoval svoj náskok. Svojmu tímovému kolegovi odovzdával prvú pozíciu. Broněk Formánek statočne držal absolútne vedenie v pretekoch, no rozhodujúci moment nastal dve kolá pred koncom, keď Formánek dobehol vozidlo o kolo späť. To ho spomalilo. Tento okamih využil súper, ktorý jazdil tesne za ním a pripravil slovensko-českú posádku o prvé miesto.

 

„S výkonom nášho tímu a Broňka som spokojný. Rozhodne však nie som spokojný s politikou BoP. Ak to bude takto pokračovať, budeme zvažovať ďalšiu účasť v šampionáte,“ povedal rezolútne najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina, ktorý je spolu s Formánkom úradujúcim európskym šampiónom série Lamborghini Super Trofeo Europe, čo potvrdil aj v Zandvoorte, keď zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov.

 

To, že posádka jazdiaca na Lamborghini Huravan Super Trofeo Evo GT2 nezopakovala víťazný dabl z Francúzska, však má aj svoju výhodu. V nasledujúcich pretekoch, ktoré sa jazdia posledný júnový víkend v belgickom Spa-Francorchamps, nebude mať posádka tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra dlhší povinný pitstop, ktorým je penalizovaný víťaz predošlého víkendu.

PR

Ľuboš Kašický

 

Opět nejlepší i se zátěží navíc. Mičánek Motorsport ovládl i druhý podnik GT2 European Series

Jedno vítězství, jedno druhé místo. K tomu dva body za nejrychlejší kvalifikační časy. Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra odjíždí z druhého podniku GT2 European Series v nizozemském Zandvoortu s největším bodovým přídělem a puncem nejúspěšnějšího týmu. Navzdory tomu, že race direction těsně před závodem zvýhodnilo soupeře.

„Pokud se podívám na výsledek, jsme spokojení. Vezeme 45 bodů a upevnili jsme naši pozici v čele šampionátu. Broněk se Štofim odvedli skvělou práci stejně jako celý tým. Neměli jsme žádný incident, auto je celé,“ hodnotí víkend v Zandvoortu manažer týmu Jiří Mičánek jr. „Pokračujeme v naší práci s cílem získat titul. Zatím jsme na nejlepší cestě.“ S 96 body Mičánek Motorsport powered by Buggyra s přehledem vede v celkovém hodnocení seriálu.

Bronislav Formánek i Štefan Rosina už v sobotu ráno ovládli svoje kvalifikace a patřili k favoritům závodu. Během dvouhodinové pauzy mezi kvalifikací a závodem ale přišlo překvapivé rozhodnutí ředitelství závodu, které zvýhodnilo konkurenční značky Maserati a KTM snížením BoP o třicet kilogramů. „Je to věc, která nás hodně překvapila. Takhle krátce před závodem to není standardní a z našeho pohledu to není ani fér,“ komentuje neobvyklé rozhodnutí race direction Jiří Mičánek.

I přes dodatečné znevýhodnění si nakonec Formánek s Rosinou přijeli pro první místo ve třídě Pro-AM, až do posledních metrů ale Štefan Rosina bojoval s Maserati MC20 týmu LP Racing, který startoval v kategorii AM. „V Broňkově stintu bylo vidět, že změnou BoP byly podmínky nastavené pro Lamborghini hodně nevýhodně. Štefan pak předvedl skvělou stíhací jízdu a během svého stintu smazal desetivteřinovou ztrátu,“ popsal Jiří Mičánek.

Ve druhém závodu pak Štefan Rosina svůj stint celou dobu vedl, do boxu na střídání pilotů ale zajížděl už jen s minimálním náskokem na další Maserati týmu Dinamic Motorsport. Bronislav Formánek pak většinu stintu odrážel útoky Roberta Pampaniniho, který naplno využíval výhody nižšího BoP.

Zlomový okamžik přišel až pár minut před koncem závodu. „Bohužel mě na výjezdu zpomalilo auto, které jsme dojížděli o kolo. Nedalo se s tím nic dělat, ztratil jsem trochu rychlost a kvůli tomu se Pampaninimu podařilo dostat přede mě,“ popisuje Formánek. „Náš největší konkurent je teď jednoznačně Maserati a pokud budou pravidla hrát na něho, bude těžké se prosadit, i když jsme rychlí. Můžeme to v tu chvíli kompenzovat jen riskem.“

Ještě tvrdší je Štefan Rosina, kterého rozhodnutí o změně BoP mezi kvalifikací a závody rozčílilo. „Jsem spokojený s výkonem Broňka i týmu, nejsem spokojený s politikou BoP. Jestli to bude takto pokračovat, budeme zvažovat další účast v šampionátu,“ říká rezolutně slovenský pilot, který je s Formánkem úřadujícím evropským šampionem série Lamborghini Super Trofeo Europe.
„Že jsme nedokázali zopakovat double, nás na jednu stranu může mrzet, ale dává nám to lepší výchozí pozici pro další závod, který se pojede ve Spa,“ připomíná Jiří Mičánek pravidlo, které vítěze penalizuje delším pit stopem v následujícím závodu.

„Jednoznačně se nyní soustředíme na šampionát a na co nejlepší pozici v boji o titul mistrů Evropy. Důležité pro nás je být konzistentní, dojíždět závody a nejít do nepřiměřeného rizika,“ uzavírá šéf týmu.

PR
Buggyra