Nový Opel Mokka GSE Rally:
Budoucnost elektrických rally právě začíná!
- Průkopník: Mokka GSE Rally je prvním rally vozem vyvinutým podle nových regulí FIA eRally5
- Poutavý prototyp: Speciální polepy, výrazné barvy, unikátní kola
- Špičkový výkon 207 kW/280 k, točivý moment 345 Nm
- Motorsport technologie: Zavěšení kol Bilstein, sportovní převodovka, lehký podvozek
- Premiéra v rally: Mokka GSE Rally oslaví premiéru na ELE Rally Eindhoven 23. a 24. května
Světově první rally-šampionát elektromobilů ADAC Opel Electric Rally Cup ‚powered by GSE‘ právě úspěšně zahájil svoji pátou sezonu. Opel ale poodhrnuje i oponu budoucnosti, když v efektním videu naznačuje, jak by mohl vypadat elektrický rally-speciál Mokka GSE Rally. Dynamický prototyp o výkonu 207 kW/280 k znovu podtrhuje průkopnickou roli, kterou Opel hraje ve světě elektrických automobilových soutěží.
„Po více než čtyři roky Opel a ADAC demonstrují, že elektrické rally fungují a vzrušují. S naším novým Opelem Mokka GSE Rally nabízíme plně elektrický soutěžní speciál nové generace. Díky nejnovějším technologiím z motoristického sportu nabízíme výkonný prototyp s fantastickou dynamikou,“ říká Florian Huettl, generální ředitel automobilky Opel.
Mokka GSE Rally: Elektrizující euforie, ryzí dynamika
Už sériový Opel Mokka je od pohledu vzrušující model s charakteristickým designem, originálním kokpitem a špičkovými technologiemi. Nová Mokka GSE Rally si vše z toho zachovává – a dělá další velký krok ve světě čistě elektrických rally: Je silnější, rychlejší a nekompromisnější v každém ohledu!
Z vnějšku Mokka GSE Rally přitahuje okamžitě pozornost, především díky výraznému nápisu „OMG! GSE“, žlutým brzdovým třmenům vpředu a žlutým ráfkům vzadu. Na střeše zaujme výrazný otvor pro sání vzduchu, na černé kapotě je bílo-žlutý nápis „Mokka GSE RALLY“.

Špičkový elektrický výkon 207 kW/280 k a točivý moment 345 Nm v kombinaci se sofistikovanou technologií ze světa motorsportu slibují výkony na úrovni vozu třídy Rally4. Vícelamelový samosvorný diferenciál a závodní převodovka spolu se zesílenými hnacími hřídeli a náboji kol jsou zárukou nekompromisních dynamických kvalit. Dokonale vyladěný odlehčený soutěžní podvozek s pružinami Bilstein má zesílené vzpěry McPherson vpředu, zadní náprava s torzní příčkou dostala speciálně upravené pružiny i tlumiče.
Elektronické jízdní asistenty (např. ABS, ESP, asistent pro jízdu v pruzích, systém kontroly trakce…) u Mokky GSE Rally chybí. Na základě zkušeností získaných z několika sezon s Corsou Rally Electric byly software řídicí jednotky motoru i baterie navrženy pro maximální efektivitu, ovladatelnost a výkon. Trakční baterie je sériová, její kapacita činí 54 kWh.
Stejně jako Opel Corsa Rally Electric má i Mokka GSE Rally ochranný rám (s FIA certifikací), rallyová sedadla se šestibodovými bezpečnostními pásy, speciální zapouzdření baterie a přídavnou ochranu podvozku. 400-Voltový trakční systém je nepřetržitě monitorován vyspělým řídicím systémem, v nepravděpodobném případě problémů s izolací by se okamžitě aktivoval varovný systém. V případě náhlého zpomalení (například při srážce) systém během několika desetin sekundy zcela vypne vysokonapěťový okruh. Mokka GSE Rally má navíc speciální hasicí systém s elektricky nevodivou hasicí látkou.
Opel Mokka GSE Rally je prvním soutěžním vozem na světě, který byl vyvíjen podle nových předpisů FIA pro kategorii eRally5. Rychlý prototyp by tak mohl být od sezony 2026 používán po celém světě v mnoha sportovních disciplínách.

Od vize k realitě: Elektrický sport funguje a inspiruje
Mokka GSE Rally tak představuje další možnou vývojovou fázi čistě elektrických automobilových rally. Už od roku 2021 Opel dokazuje, že elektrické rally fungují a inspirují! Corsa Rally Electric, se kterou se jezdí šampionát ADAC Opel Electric Rally Cup ‚powered by GSE‘, se zapsala jako rychlé, spolehlivé a bezpečné elektrické závodní auto.
Prakticky sériové technologie, zejména vysokonapěťové komponenty (elektromotor, měnič, baterie…), bez problémů zvládají extrémní nároky automobilových soutěží. Totéž platí i pro inovativní nabíjecí infrastrukturu, se kterou Opel vždy spolehlivě zásobuje své dravé elektromobily potřebnou energií.
Zájem o první elektrický rally šampionát od počátku rok od roku roste. Od první sezony 2021 se už celkem 63 jezdců ze 13 zemí zúčastnilo jednoho ze 33 pohárových závodů v šesti zemích. Další kolo ADAC Opel Electric Rally Cup ‚powered by GSE‘ se pojede 23. a 24. května jako součást ELE Rally v Eindhovenu. Návštěvníci depa týmu Opel Motorsport si budou moci zblízka prohlédnout prototyp Mokka GSE Rally, který oslaví svou rally premiéru právě v Nizozemsku.
O Opelu
Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Díky masivní elektromobilní ofenzívě je Opel lídrem v trendu snižování emisí CO2. Společnost založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala firma vyrábět automobily. Opel je součástí skupiny Stellantis NV, která vznikla v lednu 2021.
Opel (a jeho anglická sesterská značka Vauxhall) je zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a krok po kroku vstupuje na další mezinárodní trhy. Opel momentálně implementuje strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého růstu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. V roce 2024 už každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovala čistě elektrickou verzi.
PR















