Mira racing prolamuje po smolné sezóně smůlu vítězstvím
Celý tým MiRa racing prožíval celou minulou sezónu 2024 peklo v podobě neustálého odstupování z důvodu techniky. Letošní sezónu tak neponechali náhodě a opět šli do přípravy naplno. Tvrdá práce začala nést svoje ovoce již na prvním závodě letošní sezóny MČR, na Šumavě.
Šumava proběhla téměř bez problému a posádka Slavíková-Slavík ji zakončila na druhém místě ve třídě RN6. Spíš, než umístění je však těšila zmenšující se ztráta na kilometr, na vedoucí posádku Příborský – Příborský.
Měsíc příprav uběhl jako voda a přiblížila se Rally Český Krumlov. Nově nastartovaná spolupráce s Rosťou Šaškem – odborníkem na podvozky a především tlumiče přinesla kýžené výsledky Provedené změny se okamžitě projevili na výrazně lepší ovladatelnosti vozu a dosahované časy na rychlostních zkouškách byly blíže absolutní špičce objemové třídy.
Rally Český Krumlov začala pro tým MiRa racing velmi slibně. První dvě rychlostní zkoušky proběhly bez problému a časy též nebyly k zahození. Ve vzdálené servisní zóně odvedli mechanici skvělou práci a během krátkého času vše stihli, natankovali a posádka vyrazila. Problém nastal při výjezdu ze vzdálené servisní zóny. První zatočení po výjezdu ven však nevěstilo nic dobrého, nešlo servo.

Posádka pohotově provedla kontrolu všeho potřebného, ale na nic nepřišla. Řemen byl na svém místě, nikde nic neteklo, nezbývalo než jet a doufat, že se servořízení zase znova chytne. Za celý přejezd a ani na RZ 4 – Rožmitál se funkce posilovače řízení nezlepšila. Ještě hůř, nešlo jen o nefunkční posilovač, ale pravděpodobně došlo k poruše regulačního šroubu v řízení a tlaky v něm šli proti sobě, takže často nešlo zatočit vůbec. Díky bohu pro posádku, se ve stopce Rožmitálu řízení alespoň trochu vrátilo do stavu provozuschopnosti a Slavíková – Slavík dokončili s nemalou ztrátou obě noční rychlostní zkoušky.
Ráno je tedy nečekala jednoduchý úkol, výměna celého řízení. Tady bychom rádi poděkovali našim mechanikům a mechanikům Věrdy Cvrčka, kteří odvedli naprosto skvělou práci a stihli výměnu všech komponentů. Zbytek práce už byl na posádce, které se i přes chybu na Práčově dařilo pomalu stahovat časovou ztrátu. Rozhodovalo se samozřejmě na ikonických Malontech, kde si věřili a doufali, že budou schopni ostatní stáhnout.

Díky bohu se to povedlo a před poslední zkouškou byla posádka na druhém místě. Soutěž nakonec skončila pro tým MiRa racing vítězstvím ve třídě RN6, které všechny moc potěšilo.
Nebylo by to však možné bez potřebné práce na tlumičích a obecně na změně kinematiky vozu. Minulé sezóny to bylo dostatečné, ale pro tížený posun výš ve startovním poli byla potřeba změna. Přes zimu se tedy nekonalo žádné velké překopání vozu, ale ladění detailů jak vozu, tak i posádky a rozpisu, které začínají mít svoje výsledky.
PR















































































































































