Škoda Motorsport předala 200. vůz Fabia RS Rally2
Zástupci Škoda Motorsport předali 200. prodaný vůz Fabia RS Rally2 Adamu Březíkovi z českého dealerského týmu Samohýl Škoda Team, který se účastní Mistrovství České republiky v rally
Deset let programu Rally2 – více než 26 800 startů, více než 7 500 umístění na stupních vítězů, osm titulů mistra světa WRC2 a nové vylepšení výkonu „Packet 25“ – poptávka zákazníků zůstává silná
Škoda Motorsport dosáhla významného milníku prodejem svého 200. vozu Škoda Fabia RS Rally2. Vůz byl oficiálně předán českému jezdci Adamu Březíkovi během malého ceremoniálu v sídle týmu v Mladé Boleslavi. Po svém nedávném vítězství na Agrotec Petronas Rally Hustopeče v červnu bude Adam Březík debutovat s vozem číslo 200 na víkendové Bohemia Rally.
Lukáš Paták, vedoucí zákaznického programu Škoda Motorsport, k tomu uvedl: „Těší nás pokračující poptávka po našich vozech a dosažení 200. vozu je velkým úspěchem. Je obzvláště výjimečné dodat tento jubilejní vůz jednomu z našich českých dealerských týmů, Samohýl Škoda Teamu, a jezdci Adamu Březíkovi, který si s ním odbude soutěžní debut na našem domácím podniku Bohemia Rally zde v Mladé Boleslavi.“

Adam Březík, aktuálně pátý v celkovém pořadí mistrovství ČR v rallye a nedávný vítěz Agrotec Petronas Rally Hustopeče, řekl: „Víme, že Bohemia Rally je domácí rallye Škoda Motorsport, a chceme značku dobře reprezentovat vylepšením našich výsledků z předchozích let.“
Fabia RS Rally2 představuje nejnovější kapitolu v úspěšném příběhu Škoda Motorsport, který začal v roce 2015 s vozem Fabia Rally2 založeným na třetí generaci vozu Fabia. Během uplynulého desetiletí byly vyvinuty tři varianty Rally2: původní Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo představená v roce 2019 a současná Fabia RS Rally2 uvedená na trh v roce 2022.
Během tohoto období se vozy Fabia Rally2 zúčastnily více než 26 800 akcí po celém světě, zajistily si více než 7 500 umístění na stupních vítězů a získaly osm titulů mistra světa v kategorii WRC2. Esapekka Lappi získal s vozem Fabia Rally2 v roce 2016 titul mistra světa FIA WRC2, v následujících dvou letech ho následovali Pontus Tidemand a Jan Kopecký.
S homologací vozu Škoda Fabia Rally2 evo 1. dubna 2019 získal budoucí mistr světa Kalle Rovanperä mistrovský titul v kategorii FIA WRC2 Pro, zatímco Pierre-Louis Loubet si ve stejném roce zajistil titul kategorie WRC2. V roce 2021 získal Andreas Mikkelsen titul v FIA Mistrovství Evropy v rally i v rámci FIA Mistrovství světa v rally v kategorii WRC2, následovaný vítězstvím Emila Lindholma v kategorii WRC2 v roce 2022.

V první sezóně WRCpro vůz Fabia RS Rally2 v roce 2023 získal titul v kategorii WRC2 opět Andreas Mikkelsen.Aby si Škoda Motorsport udržela náskok před konkurencí, představila na jaře 2025 „Paket25“, komplexní sadu vylepšení výkonu a komfortu. Kromě zlepšení v oblastech komfortua odolnosti patří mezi nejvýznamnější změny nově optimalizované výfukové potrubí, které
snižuje energii potřebnou pro výměnu plynů ve válcích o 27 %.
Další úpravy výfukového systému snižují celkovou hmotnost a v kombinaci s aktualizovaným softwarem pro řízení motoru výrazně zvyšují výkon přenášený na kola a přináší výraznější zvuk motoru.
Od homologace na konci roku 2022 dodala společnost Škoda Motorsport zákaznickým týmům 200 vozů Fabia RS Rally2. Jubilejní vůz byl předán týmu Samohýl Škoda Team, jednomu z pěti českých dealerských týmů.
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS.
Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních
titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge (IRC).

V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2
a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000
vítězství.
Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan
Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019
získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce.
Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali
mistry světa v kategorii WRC2. Mikkelsen se v roce 2023 stal opět mistrem světa v kategorii WRC2 s novým vozem Fabia RS
Rally2. Tým Toksport WRT získal za podpory Škoda Motorsport v letech 2020 až 2023 čtyřikrát za sebou v kategorii WRC2 také
týmový titul. V roce 2024 se o titulu v kategorii WRC2 rozhodovalo až ve finále sezóny. Pilot značky Škoda Oliver Solberg z týmu
Toksport WRT skončil celkově druhý.
Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally
(ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC).
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do konce dekády pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým
pohonem zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR






























































































