-PRIX BERLÍNA: DS AUTOMOBILES SI PO ÚVODNÍM ZÁVODĚ UDRŽEL TŘETÍ MÍSTO V HODNOCENÍ TÝMŮ
- První ze dvou závodů E-Prix Berlína, který se jel tuto sobotu na mokré trati, byl pro společnosti DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT bohatý na události
- Jean-Éric Vergne a Maximilian Günther předvedli vynikající závodní tempo, ale v cíli nebyli plně odměněni
- Se 153 body si tým DS PENSKE udržuje třetí místo v hodnocení týmů před druhým závodem, který se uskuteční v neděli
- kolo 11. sezóny mistrovství světa Formule E se jelo tuto sobotu v Berlíně na velmi mokré trati a přineslo spoustu dramat. Zatímco záludné povětrnostní podmínky okořenily akci, různé závodní incidenty nakonec zamíchaly pelotonem a způsobily zmatek v týmových strategiích.
Na historickém okruhu letiště Berlín-Tempelhof byl pro společnost DS Automobiles opět výkon na špičkové úrovni. Pouhých osm kol před koncem se Jean-Éric Vergne a Maximilian Günther umístili na třetím, respektive čtvrtém místě, což byl dostatečný důkaz toho, že vozy DS E-Tense FE25 mají dostatečnou rychlost na to, aby bojovaly o stupně vítězů.

Štěstí však nebylo zcela na straně jezdců francouzské prémiové značky. JEV utrpěl poruchu zavěšení (na standardizované části společné pro všechny vozy), která ho donutila odstoupit. Maximilian mezitím ztratil pozice poté, co vyjel safety car a do konce zbývalo asi 10 kol. Bez „útočného režimu“, který by odrážel soupeře, dokázal Němec zajet solidní závod a nakonec skončil šestý a získal pro tým osm cenných bodů.
Po tomto prvním střetnutí dvojzávodu E-Prix v Berlíně zůstává tým DS PENSKE na třetím místě v šampionátu týmů se ziskem 153 bodů a dokonce stáhl ztrátu na druhé místo.
Druhý závod v německém hlavním městě odstartuje v neděli v 16:05 SEČ a nabídne týmům DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT novou šanci usilovat o nejvyšší příčky.
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Den byl velmi ovlivněn deštěm; začalo pršet ve volném tréninku a pokračovalo i do kvalifikace, kterou bylo možné tak dokončit jen částečně. Navzdory náročným podmínkám odvedli naši jezdci skvělou práci a solidně se kvalifikovali na pátém a sedmém místě. Během závodu jsme bojovali o stupně vítězů, ale safety car umožnil našim soupeřům se přiblížit. Poté měl JEV zlomené zavěšení, což ho bohužel donutilo odstoupit. Dobrou zprávou je, že jsme stále na třetím místě v hodnocení týmů a zítra máme další šanci získat body.

Maximilian Günther:
„Celkově to byl dobrý den. Udělali jsme mnoho věcí správně, silná kvalifikace v dešti, která nás dostala do první pětky, následovaná solidním závodem. Také jsme do toho dali maximum, abychom zajistili, že budeme moci dobře realizovat naši strategii a naši zastávku v boxech. Rychlost tam určitě byla a v závěrečných rychlostních zkouškách jsme jeli na třetím a čtvrtém místě. Pak safety car ohrozil část našeho závodu. Je to zklamání, ale to je také součást motorsportu. Za těchto okolností je šesté místo dobrým výsledkem. Rád bych vyzdvihl skvělou práci celého týmu, protože jsme se cítili sebejistě za všech podmínek. Teď se těším na zítřek!“
Jean-Éric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019:
„Byl to těžký den. Tým mi dal skvělé auto. V dešti jsme byli velmi rychlí a vypadalo to nadějně na stupně vítězů. Bohužel se něco zlomilo v předním zavěšení a musel jsem odstoupit. Je to škoda, ale zítra máme další šanci opustit Berlín v pozitivním tónu.“

SKVĚLÝ NÁVRAT A VELKOLEPÉ PÓDIUM PRO JEANA-ÉRICA VERGNEHO V BERLÍNĚ!
- Francouz Jean-Éric Vergne se tuto neděli dostal na třetí stupínek pódia ve 2. závodě E-Prix Berlína
- Po startu z 18. místa na startovním roštu předvedl ambasador DS Automobiles velkolepý boj.
- DS PENSKE si před závěrečnými dvěma koly 11. sezóny v Londýně udržel třetí místo v hodnocení týmů
Po dramatickém prvním sobotním závodě v dešti se jezdci mistrovství světa ABB FIA Formule E v neděli opět sešli na historickém letištním okruhu Berlín-Tempelhof, aby se zúčastnili druhého závodu berlínské E-Prix. Jean-Éric Vergne se za volantem vozu DS E-Tense FE25 chopil příležitosti a vybojoval vynikající stupně vítězů.
Po startu z 18. místa na roštu to pro Francouze vypadalo těžké. Ale díky vynikající strategii a velmi dobrému výkonu se mu podařilo brilantně zaútočit polem. Po 41 kolech na suché trati projel jezdec týmu DS Automobiles cílem na pěkném třetím místě.
Díky tomuto výsledku se tým JEV vyšplhal na šesté místo v hodnocení jezdců, ale především pomohl týmu DS PENSKE udržet si třetí pozici v šampionátu týmů. Do konce 11. sezóny zbývají pouhé dva závody, což znamená, že tým má dobrou pozici k tomu, aby usiloval o další trofej.

Maximilian Günther se mezitím nedočkal stejného úspěchu. Když závod vstoupil do své závěrečné fáze, byl německý jezdec nucen odstoupit kvůli technickým problémům se standardizovanou součástí, která byla společná pro všechny vozy. Bude však již neprtpělivě vyhlížet další závod.
Ve dnech 26. a 27. července se paddock Formule E přesune do Londýna na závěrečnou E-Prix sezóny. Během tohoto dvojitého závodu budou společnosti DS Automobiles a PENSKE AUTOSPORT chtít zakončit sezónu co nejvýše.
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Druhý závod v Berlíně byl velkolepý, se spoustou akce. Během kvalifikace jsme měli smůlu: dvě kola kvalifikace zkrátila červená vlajka a na startovním roštu jsme skončili daleko od vedoucích jezdců. Trať však před závodem vyschla a tým vymyslel strategii, která dokonale vyhovovala novým podmínkám. Po startu z 18. a 13. místa se JEV a Max v polovině závodu ocitli na čele s větší energií než jejich soupeři. Vše bylo připraveno k boji o stupně vítězů. To se splnilo týmu JEV, který pak po nezapomenutelném návratu skončil třetí. Max bohužel nemohl svou strategii zúročit kvůli poruše předního hnacího ústrojí, které je standardní součástí. Je to škoda, protože i on bojoval o stupně vítězů. Z Berlína odjíždíme spokojeni s výsledkem a stále na provizorních stupních vítězů v šampionátu týmů. Nyní se soustředíme na Londýn a poslední dva závody sezóny.“
Maximilian Günther:
« Jsem zklamaný z toho, jak druhý závod skončil, ale odnáším si i pozitiva. To, čeho jsme jako tým dosáhli, byla vysoká kvalita a naše výkonnost byla silná: to je něco, co mě těší. Dnes jsme měli jasnou strategii a jí jsme se drželi. Všechno šlo dobře: měli jsme velmi dobrou hladinu energie, vynikající tempo a dva útočné režimy, které jsme mohli použít. Byl jsem těsně za dnešním vítězem, který měl stejnou strategii. Bohužel mě následně problém s přední převodovkou donutil odstoupit. Pokračovat by bylo příliš nebezpečné, protože se vše přehřívalo a brzdy ne vždy správně reagovaly. Je to opravdu škoda, protože jako jezdec chcete vždy získat co nejvíce bodů. Ale také si myslím, že jsme se tento víkend hodně naučili.“

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E 2018 a 2019:
“S nedělním závodem jsem opravdu velmi spokojený. Byl to velmi těžký víkend, pokud jde o výsledky: tým odvedl skvělou práci v zákulisí, ale ne vždy za to byl odměněn. Včera jsme měli velmi dobrý závod, ale měli jsme problémy se zavěšením, které ohrozily náš boj o stupně vítězů. Dnes ráno, když si vůz vedl dobře, červená vlajka zmařila naše naděje na postup do soubojů v kvalifikaci. Takže jsme museli startovat z velké části startovního roštu. Skončit dnes na stupních vítězů je skvělá odměna pro celý tým. Myslím, že jsme si to všichni zasloužili!
Klíčové údaje od vstupu společnosti DS Automobiles do Formule E:
- 135 závodů
- 4 mistrovské tituly
- 18 vítězství
- 55 umístění na stupních vítězů
- 26 pole position
PR
















