Nové stroje pro 2026 – s čím vyrazí Češi do boje?🤩
Nejrychlejší Češi z loňských závodů vyrazí do Rally Dakar 2026 se zbrusu novou technikou. Martin Macík s posádkou představili kamion pojmenovaný Pepa, Martin Prokop usedá do továrního speciálu SID a Dušan Drdaj bude krotit zbrusu novou KTM 450 Rally Replica. Nejrychlejší Češi tak ukazují, že nic neponechávají náhodě. Pojďme se podívat, čím chtějí dokázat ostatním týmům s astronomickými rozpočty, že i my jim dokážeme pěkně zatopit…
Pepa – nový kamion šampionů MM Technology. Těmi je posádka Martin Macík, František Tomášek a David Švanda. Pro připomínku jsou to výherci Rally Dakar 2024 a 2025. Na letním srazu Posedlí Dakarem OPEN AIR byl fanouškům představen nový závodní kamion jménem Pepa. Je to kamčák značky MM TECHNOLOGY s označením MMT DAKAR EVO 4. Pod kapotou mu tluče srdce v podobě 13litrového motoru FPT Cursor 13 Common Rail, řadový šestiválec s 24 ventily o výkonu více než 1 050 koní s krouťákem přes 5000 Nm, k tomu má k dispozici 6stupňovou automatickou převodovku a pohon 4×4.

Váží 8 760 kg a podle předpisů FIA je rychlost omezena na 135 km/h. Kromě spousty menších vylepšení je nejvýraznější novinkou kabina bez zpětných zrcátek – ty nahradily kamery a displeje, jako je tomu u nejmodernějších aut a kamionů.
Martin Prokop a Viktor Chytka přecházejí ze „Shreka“ od MP-Sport do úplně nového továrního vozu Ford M-Sport Raptor T1+. Auto pohání 3,5litrový motor Ford EcoBoost V6 twin-turbo s výkonem přes 400 koní. Sílu přenáší 6stupňová sekvenční převodovka SADEV na všechna čtyři kola přes diferenciály Xtrac. Vůz má hmotnost 2 010 kg a palivovou nádrž o objemu 480 litrů. Podvozek využívá konstrukci double wishbone, vyvinutou speciálně pro potřeby kategorie T1+.

Finance investované do vývoje tohohle speciálu jsou fabrickým tajemstvím, ale naprosto jistě se diametrálně vymykají možnostem privátních týmů. Kluci už mají dvě šestá místa z Dakarů (historicky nejlepší český výsledek mezi osobními vozy) a tahle tovární zbraň jim může hodně pomoct dosáhnout vyšší mety.
Ale neboj se – pořád uvidíš v akci stejný tým mechaniků a všech kolem MP-Sport. Martin nejde pod továrnu, jen využije jejich techniku a tovární výhody, jako je dostupnost náhradních dílů atd.

Dušan Drdaj, nejrychlejší český motorkář Dakaru 2025, jedoucí pod vlastním týmem Cajdašrot Dakar Team, si pořídil na další ročník novou KTM 450 Rally Replica 2026. Speciál má jednoválcový 4taktní motor 449,3 ccm s výkonem přibližně 70 koní. Váží 139 kg a disponuje 35litrovou palivovou nádrží. Odpružení tvoří WP XACT Pro (vpředu USD 48 mm se zdvihem 304 mm, vzadu Monoshock se zdvihem 280 mm) a brzdový systém Brembo (vpředu kotouč 300 mm, vzadu 240 mm).
Letos se derou do startovního pole nové méně známé čínské značky, proto bude zajímavé vidět souboj tradiční evropské KTM v rukou Dušana proti dalším Čechům, kteří se rozhodli pro změnu.

Ale než se vyrazí na Rally Dakar, čeká nás Rallye du Maroc. Od 10 do 17. října se pojede (nečekaně) v Maroku. Je to jeden z mála opravdových afrických pouštních rally-raidů, tak se máš na co těšit. Marocké duny každý rok prověří novou techniku a posádky, než doladí poslední maličkosti a vyrazí do Saúdské Arábie na přelomu roku.
A co se děje v našem posedlém rybníčku? Přípravy na Posedlí Dakarem TALK SHOW pokračují, už máme místa, data a tvoříme skvělou grafiku a videa – jak už to od nás znáš. Letos to bude velké – ať to na Dakaru dopadne jakkoliv, posádka Pepy s sebou bude mít svůj notýsek, ze kterého každý rok vzejde nejzábavnější motoristická TALK SHOW a čárky lihovkou v kabině zase zaznamenají top záběry do dokumentu.
Těš se!
PR






















































