Středoevropská rally se opět pojede dokonce ve třech zemích. Včetně Česka.

Central European Rally (16. – 19. října 2025)

Středoevropská rally je jediným závodem, v němž se v rámci jedné etapy v jeden den jede ve dvou zemích, v pátek dokonce ve třech. Česká republika, Německo a Rakousko se podílejí potřetí v historii na mistrovství světa v automobilových soutěžích, který má letos termín od 16. do 19. října.  Zde jsou všechna fakta a čísla o rally, která se koná od 16. do 19. října 2025.

  • Celková vzdálenost rallye je 1 457 km. To znamená, že trasa je téměř o 130 km kratší než loni.
  • rychlostních zkoušek rallye je dlouhých 306 km, což je zhruba o jedno procento více než loni.To je výsledek snížení přejezdových úseků mezi rychlostními zkouškami.
  • 150 km rychlostních zkoušek je zcela nových, v MS se dosud nikdy nejely.
  • Rychlostní zkouška Mühltal (RZ 16/18) je dlouhá 26,52 km a během druhého průjezdu v neděli bude klasifikována jako „Wolf Powerstage“. Nejdelší rychlostní zkouška tak bude na programu jako poslední.
  • Přípravy tras rychlostních zkoušek trvají 14 dní.
  • Dvě zcela nové rychlostní zkoušky rallye se nacházejí výhradně v Česku – Col de Jan (RZ 05/06) a Keply (RZ 10/12).
  • Jedna rychlostní zkouška, jako přeshraniční RZ, podtrhuje charakter CER: RZ Beyond Borders (RZ 15/17) se pojede v neděli a vede z Německa do Rakouska.

Bezpečnost

  • Při rychlostních zkouškách bude ve službě přibližně 2 000 traťových komisařů.
  • Přibližně 1 000 osob v každé ze tří zemí se každý den aktivně podílí na rychlostních zkouškách – od policie a bezpečnostních složek po dopravní služby, obsluhu parkovišť a prodejce vstupenek.
  • Přibližně 23 km mobilních bariér vymezuje divácké prostory.
  • K vyznačení bezpečnostních zón a k označení bezpečných, pohodlných a ekologických pěších cest k diváckým místům je potřeba přibližně 60 km pásky.
  • Více než 60 osob je každý den závodu ve službě jako zdravotnický personál.
  • 24 vozů MIC (Medical Intervention Cars) je v pohotovosti jako rychlá lékařská pomoc.
  • Na každé rychlostní zkoušce je pro diváky zřízeno 3 až 5 zdravotnických stanovišť. Slouží jako kontaktní místo v případě problémů a kromě odborného personálu mají k dispozici také sanitku.

Organizační tým

  • Rozšířený organizační tým se skládá z téměř 200 lidí. Zahrnuje sportovní a technické komisaře, převážně dobrovolnický tým v oddělení přejímky dokumentů a mnoho dalších oblastí.
  • Více než 40 lidí tvoří během soutěže srdce události v Řízení rally (Rally Control). Shromažďují informace z rychlostních zkoušek. Zastoupeni jsou zde mimo jiné i funkcionáři FIA a bezpečnostní personál, management diváků, policie a záchranné složky.
  • Dvanáct lidí tvoří hlavní tým, který se celoročně věnuje přípravě Středoevropské rally.

Diváci

  • 90 000 diváků sledovalo čtyřdenní Středoevropskou rally loni.
  • Podél rychlostních zkoušek bude zřízeno 36 oficiálních diváckých míst. Kromě občerstvení a sociálního zařízení nabízejí i mnoho dalších služeb. Jsou navrženy tak, aby byly šetrné k životnímu prostředí a ohleduplné k obyvatelům – například z hlediska parkovacích míst a značení tras.
  • Na oficiálních diváckých místech je nasazeno 22 ekologických komisařů (Eco-marshals), kteří pomáhají fanouškům chovat se šetrně k životnímu prostředí.

Opatření v oblasti udržitelnosti

  • 100 tašek na dokumenty pro zúčastněné týmy bylo vyrobeno ze znehodnocených reklamních bannerů z loňského ročníku CER.
  • 22 čestných cen pochází z místních dílen pro osoby se zdravotním postižením.
  • 20 členů týmu CER pro udržitelnost plánuje po celý rok rozsáhlý katalog hlavních opatření, aby byla akce udržitelnější.
  • CER dosáhla 3 hvězdiček v Akreditaci FIA pro životní prostředí – což je nejvyšší úroveň certifikace udržitelnosti udělovaná světovou organizací.

PR