Středoevropská rally je tu : týmový titul WRC2 má na dosah Toksport WRT s Fábií RS Rally2.

Středoevropská rally: týmový mistrovský titul´kategorie WRC2 má na dosah Toksport WRT – zákaznický tým Škoda Motorsport

Ve dvanáctém kole FIA Mistrovství světa v rally si tým Toksport WRT může předčasně zajistit celkové vítězství v hodnocení týmů kategorie WRC2.
Posádka týmu Toksport WRT Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) se bude snažit v kategorii WRC2 Challenger vyhrát, aby si udržela naději na mistrovský titul.
Italové Roberto Daprà a spolujezdec Luca Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) se připojí k boji o body v kategorii WRC2 Challenger.

 Do konce FIA Mistrovství světa v rally (WRC) 2025 zbývají už jen tři soutěže a stále jsou ve hře dva důležité tituly. O zisku týmového mistrovského titulu kategorie WRC2 rozhodne Středoevropská rally (16.–19. října 2025). V této kategorii zatím vede zákaznický tým Škoda Motorsport Toksport WRT. Boj o korunu kategorie WRC2 Challenger ale zůstává zcela otevřený. Ve hře jsou Nikolay Gryazin a jeho spolujezdec Konstantin Aleksandrov, kteří jedou s vozem Škoda Fabia RS Rally2 týmu Toksport WRT.

 

Středoevropská rally je jedinou soutěží WRC, která zavítá do tří zemí: Německa, České republiky a Rakouska. Jedna etapa, „Beyond Borders“, která se v neděli pojede dvakrát, dokonce překračuje hranici mezi Německem a Rakouskem. Netřeba dodávat, že během 12,37 km dlouhé jízdy na čas posádky nebudou podrobeny pasové kontrole. Jezdci a spolujezdci, kteří bojují o titul kategorie WRC2 Challenger, mohou sbírat body v maximálně sedmi rally.

Nikolay Gryazin a navigátor Konstantin Aleksandrov jsou jedinými kandidáty v horní části příslušného celkového pořadí, kteří mohou bodovat ve všech třech zbývajících soutěžích. To dává jejich aktuální pozici do perspektivy: Gryazin je na šestém místě v pořadí jezdců, Aleksandrov je pátý mezi spolujezdci. „Líbí se mi charakter asfaltových rychlostních zkoušek Středoevropské rally.

Ale déšť, bahno a listí na trati mohou způsobit, že přilnavost bude docela nepředvídatelná. Každopádně se cítím být se svým vozem Škoda Fabia RS Rally2 dobře připravený,“ říká Nikolay Gryazin s výhledem do budoucna. Italové Roberto Daprà a spolujezdec Luca Guglielmetti jsou další posádkou, která jede na Středoevropskou rally s cílem sbírat body do kategorie WRC2 Challenger. Roberto Daprà, jedoucí s vozem Škoda Fabia RS Rally2, je v současné době na pátém místě v celkovém pořadí této kategorie. Do rodiny Škoda se vrací český jezdec Jan Černý. Pro něj a jeho spolujezdce Ondřeje Krajču není výzvou pouze dosáhnout dobrého výsledku. „Chceme také zapůsobit na naše fanoušky, zejména na etapách, které vedou naší domovskou zemí,“ zdůrazňuje Jan Černý.

 

Nikolay Gryazin a Konstantin Aleksandrov hrají důležitou roli také v boji o týmový titul kategorie WRC2. Zákaznický tým Škoda Motorsport Toksport WRT, který nasazuje bulharsko-kyrgyzskou dvojici, v současné době vede tuto kategorii s náskokem 20 bodů před týmem PH Sport. Francouzský tým nasadil do Středoevropské rally Léa Rossela a Guillauma Marcoireta. Cílem Nikolaye Gryazina a Konstantina Aleksandrova je ubránit vedení týmu Toksport WRT před konkurencí.

Středoevropská rally se skládá z 18 rychlostních zkoušek o celkové délce 306,08 kilometru.
Po startu ve čtvrtek (16. října) v 13:55 CEST v bavorském městě Pasov se posádky přesunou
do Bad Griesbachu, kde dvakrát absolvují rychlostní zkoušku „Golf und Therme“. Navzdory
kompaktnímu formátu rallye se v páteční etapě jede šest rychlostních zkoušek, které vedou
všemi třemi hostitelskými zeměmi – Německem, Českou republikou a Rakouskem. Sobota
bude se 103,64 měřenými kilometry rozdělenými do šesti rychlostních zkoušek nejdelší
etapou rally. Po dalších čtyřech měřených úsecích v neděli (19. října) bude vítěz slavnostně
vyhlášen na stupních vítězů v Pasově v 16:30.

Věděli jste, že…
…již třetím rokem je Středoevropská rally jedinou soutěží FIA Mistrovství světa, která se koná
ve třech různých zemích: Německu, České republice a Rakousku?
…fanoušci se mohou těšit na demonstrační jízdy několika historických rallyových vozů na
vybraných rychlostních zkouškách pod názvem „Slowly Sideways“?
…různě měnící se přilnavost představuje pro posádky velkou výzvu, protože asfaltové silnice
jsou často od „cutování“ zatáček znečištěné hlínou a listím?

Pořadí kategorie WRC2 Challenger/Jezdci (po 11 ze 14 rally)
1. Roope Korhonen (FIN), Toyota, 90 bodů (zbývají 2 bodované soutěže)
2. Robert Virves (EST), Škoda, 75 bodů (zbývá 1 bodovaná soutěž)
3. Jan Solans (ESP), Toyota, 72 bodů (zbývají 2 bodované soutěže)
4. Kajetan Kajetanowicz (POL), Toyota, 72 bodů (zbývá 1 bodovaná soutěž)
5. Roberto Daprà (ITA), Škoda, 71 bodů (zbývají 2 bodované soutěže)
6. Nikolay Gryazin (BGR), 67 bodů (zbývají 3 bodované soutěže)

Pořadí kategorie WRC2/Týmy (po 11 ze 14 rally)
1. Toksport WRT, Škoda, 198 bodů
2. PH Sport, Citroën, 178 bodů
3. Toyota Gazoo Racing WRT NG, Toyota, 89 bodů
4. Sarrazin Motorsport-Iron Lynx, Citroën, 64 bodů

Zdroj: Škoda Auto
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS.
Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních
titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge
(IRC).
V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2
a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000
vítězství.
Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan
Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019
získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce.
Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali
mistry světa v kategorii WRC2. Tým Toksport WRT získal za podpory Škoda Motorsport v letech 2020 až 2023 čtyřikrát za sebou
v kategorii WRC2 také týmový titul. Olivier Burri ze Švýcarska se Rallye Monte Carlo účastní již po šestadvacáté. V roce 2024 se
o titulu v kategorii WRC2 rozhodovalo až ve finále sezóny. Pilot značky Škoda Oliver Solberg z týmu Toksport WRT skončil celkově
druhý.
Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally
(ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky
v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC).

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level Škoda Strategy“;
usiluje o to, aby se do konce dekády zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě tím, že zákazníkům nabízí to nejlepší z obou
světů prostřednictvím řady atraktivních modelů s plně elektrickými, hybridními a spalovacími pohonnými jednotkami;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
samostatně vyvíjí a vyrábí komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky pro další značky
koncernu Volkswagen;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

PR