Kdo bude s Audi závodit od nadcházející sezóny ve Formuli 1 ?

Audi bude závodit ve Formuli 1 od roku 2026.

Jezdci – Kombinace zkušeností a mládí
Dvojice jezdců pro vstup značky Audi do Formule 1 v sezoně 2026 byla stanovena s velkým předstihem. Se
zkušeným jezdcem Nicem Hülkenbergem a juniorským talentem Gabrielem Bortoletem sází společnost na
kombinaci zkušeností a mládí, která v týmu Sauber skvěle fungovala již v roce 2025.

Nico Hülkenberg patří s cca 250 Velkými cenami ve své závodní kariéře mezi nejzkušenější jezdce ve Formuli 1.
Svůj talent prokázal i v ostatních závodních seriálech: v roce 2015 zvítězil s továrním týmem Porsche v závodě
24 h Le Mans, což byl další milník v pozoruhodné kariéře, v níž Hülkenberg na cestě k vrcholu motoristického
sportu zvítězil ve všech juniorských seriálech, v nichž startoval.

Němec narozený v roce 1987 v hanzovním městě Emmerich am Niederrhein se začal věnovat motokárovému
sportu ve věku devíti let. V roce 2002 se stal německým juniorským mistrem v závodech motokár a v roce 2003
mistrem Německa v kategorii motokár. V roce 2005 si zajistil titul ve Formuli BMW. V letech 2006 a 2007
dovedl A1 Team Germany vítězstvími v devíti závodech k mistrovskému titulu v seriálu A1GP. V roce 2008
následoval zisk titulu v evropském seriálu FIA Formule 3 a v roce 2009 dominance v mistrovství GP2 (v
současnosti Formule 2).

Ambiciózní německý talent přitáhl brzy pozornost Formule 1. V roce 2010 debutoval v královské disciplíně v
barvách týmu Williams, bodoval již ve své třetí Velké ceně a využil proměnlivé podmínky během Velké ceny
Brazílie k získání svého prvního postavení v čele startovního roštu. Po odchodu z týmu Williams strávil rok jako
testovací a náhradní jezdec a v letech 2012 až 2019 řídil monoposty týmů Force India, Sauber a Renault,
přičemž si získal pověst rychlého jezdce s velkým citem pro techniku.

 

V letech 2020 až 2022 se Hülkenberg udržel ve Formuli 1 jako náhradní a vývojový jezdec týmů Racing Point a
Aston Martin. Při několika příležitostech zaskakoval za jezdce Sergia Péreze, Lanceho Strolla a Sebastiana
Vettela a vždy odvedl vynikající výkony. V roce 2023 se vrátil do startovního pole jako jezdec na plný úvazek v
týmu Haas. „Hulk“ skvělými výkony v kvalifikacích i závodech prokázal, že je i nadále jedním z nejspolehlivějších
jezdců v poli, a v dubnu 2024 byl potvrzen jako první jezdec budoucího továrního týmu Audi F1.

Pro německého jezdce byla sezona 2025 návratem do důvěrně známého prostředí, protože již v roce 2013 byl
součástí týmu se sídlem v Hinwilu. Třetím místem ve Velké ceně Velké Británie v Silverstonu se Hülkenbergovi
podařilo v červenci 2025 dosáhnout po dlouhém úsilí zaslouženého prvního umístění na stupních vítězů ve
Formuli 1.

Brazilec Gabriel Bortoleto absolvoval v roce 2025 svou první kompletní sezonu v mistrovství světa Formule 1 a
okamžitě dokázal o svých jezdeckých schopnostech přesvědčit. Vzhledem k jeho dosavadní kariéře to však
nebylo žádné velké překvapení. Bortoleto zvítězil vždy ve své první sezoně v mistrovstvích FIA jak ve Formuli 3,
tak ve Formuli 2 v po sobě následujících letech. Dosáhnout tohoto výkonu se před ním podařilo pouze dalším
třem jezdcům.

Bortoleto snil již jako dítě o tom, že bude jezdcem Formule 1. Jeho velkým idolem byl Ayrton Senna. Bortoleto,
narozený v roce 2004 v São Paulu, se poprvé posadil do motokáry v šesti letech. V letech 2012 až 2014 získal
několik juniorských titulů v závodech motokár. V jedenácti letech se přestěhoval do Evropy, aby mohl budovat
profesionální závodní kariéru.

Ve formulovém sportu debutoval Bortoleto v roce 2020. Ve své první sezoně italského mistrovství Formule 4
obsadil čtvrté místo. Následovaly dva roky ve Formuli Regional v Evropě a Asii. V těchto seriálech vybojoval
v roce 2021 své první umístění na stupních vítězů a v roce 2022 slavil vítězství ve třech závodech.
V roce 2023 zvítězil Bortoleto hned při svém debutu ve Formuli 3 v Bahrajnu, ujal se vedení v tomto mistrovství
a po celou sezonu ho již nepustil. V následující sezoně vstoupil do Formule 2 a i v ní si jako nováček zajistil
mistrovský titul navzdory mimořádně velké konkurenci ve startovním poli.

Bortoleto si splnil svůj sen stát se jezdcem Formule 1 v pouhých 20 letech. „Gabi“ přitom přesvědčil ve své
nováčkovské sezoně v týmu Sauber pravidelnými bodovými zisky a vynikajícími výsledky v kvalifikacích nejen po
sportovní, ale i po lidské stránce. Mladý Brazilec je v týmu velmi oblíbený a skvěle si rozumí se svým týmovým
kolegou Nicem Hülkenbergem.

Nová koncepce partnerství
Značka Audi oznámila již tři strategické partnery projektu Formule 1 – globální společnosti bp, Revolut a
adidas. A zájem dalších světových koncernů o cestu do Formule 1 se čtyřmi kruhy je velký.
Formule 1 je pro týmy – a výhledově tedy i pro Audi – vzkvétajícím obchodem a silným obchodním modelem.
V roce 2024 přispěli jen sponzoři týmům více než dvěma miliardami amerických dolarů. Dalších 1,3 miliardy
USD vynesly příjmy z televizních práv a vstupného. Hodnoty týmů F1 přesahují jednu miliardu USD s tendencí
k dalšímu růstu.

Audi právě prochází podnikovou transformací, a i svou účast v F1 využívá jako příležitost dělat věci jinak.
Budoucí závodní vozy Formule 1 značky Audi se budou vyznačovat minimalistickým vzhledem, a to se týká také
konečného barevného designu s logy sponzorů pro závodní nasazení. Značka Audi hodlá fanoušky překvapit
tvarovým řešením, které se bude od ostatních týmů výrazně odlišovat. Jeho součástí bude čistota designu se
třemi výraznými barvami Titan, černá Carbon a červená Audi i nový přístup v oblasti sponzorství. Audi sází na
partnerství, která nabízejí přidanou hodnotu – skvělými příklady jsou bp, Revolut a adidas.

Již od konce roku 2022 Audi exkluzivně spolupracuje na vývoji nových udržitelných paliv pro Formuli 1
s britskou společností bp. Kromě pokrokového paliva vyvíjí bp se svou značkou Castrol maziva dokonale
přizpůsobená požadavkům přeplňovaného motoru Audi V6 a chladicí kapaliny pro elektromotor a sadu
akumulátorů. Logickým důsledkem této technické spolupráce obou společností bylo uzavření dohody o
dlouhodobém sponzorství.

Hlavním partnerem Audi v mistrovství světa FIA Formule 1 bude od sezony 2026 globální společnost Revolut
zaměřená na finanční technologie. Společným cílem partnerství je etablovat nové způsoby interakce s fanoušky
v průběhu závodních víkendů prostřednictvím jedinečných zážitků pro novou generaci nadšenců do
motoristického sportu a exkluzivními výhodami pro zákazníky společnosti Revolut.

Oficiálním partnerem a dodavatelem oděvů týmu Audi ve Formuli 1 se stal německý výrobce sportovních
potřeb adidas. Kromě rozsáhlé kolekce výkonného vybavení pro tým vyvíjí adidas společně s Audi exkluzivní
produktovou řadu oděvů, bot a doplňků, která bude uvedena na trh již před prvním závodem.

Milníky projektu Audi F1
Cesta značky Audi do Formule 1
Značka Audi učinila v přípravách na svůj vstup do Formule 1 v roce 2026 řadu zásadních rozhodnutí.
Následuje přehled důležitých milníků projektu Formule 1 od roku 2022.
Jaro 2022
Audi buduje projektový tým, který vyvíjí koncept poháněcí jednotky F1 Power Unit a připravuje vstup do
královské disciplíny.
Červenec 2022
Založení společnosti Audi Formula Racing GmbH (AFR).
Srpen 2022
Na tiskové konferenci v rámci Velké ceny Belgie na závodním okruhu Spa-Francorchamps oznamuje Audi svůj
vstup jako výrobce poháněcí jednotky do mistrovství světa FIA Formule 1 v sezoně 2026.
Konec roku 2022
Audi oznamuje, že Sauber bude strategickým partnerem projektu Formule 1. Švýcarský tým tak bude od roku
2026 startovat ve Formuli 1 jako tovární tým Audi. Dohoda o strategickém partnerství byla uzavřena také s bp.
Jeho součástí je společný vývoj udržitelného paliva pro monoposty Audi, které je předepsáno od roku 2026.
Prosinec 2022
Společnost oznamuje novostavbu na ploše 3000 metrů čtverečních, která rozšíří kompetenční centrum Audi
pro motoristický sport v Neuburgu pro projekt F1. Rovněž v prosinci skončilo čekání pro fanoušky závodění na
digitálních simulátorech. Od tohoto okamžiku mohou virtuálně vyzkoušet koncepční vůz v barevném designu
Audi F1 Launch Livery v oficiální závodní hře EA Sports F1® 22 od společnosti Codemasters.
Jaro 2023
V Neuburgu začíná výstavba nové budovy F10. Byly zahájeny testy jednotlivých komponentů poháněcí jednotky
Audi F1 Power Unit na zkušebních stolicích.
Květen 2023
V novostavbě v Neuburgu jsou instalovány první zkušebny v rámci systému tzv. kontejnerové výstavby.
Červen 2023
Neel Jani se zapojil do vývoje pohonu v projektu Audi F1 jako jezdec na simulátorech.
Podzim 2023
Motor V6 se poprvé rozběhl na zkušební stolici.
Březen 2024
Audi oznamuje předčasné kompletní převzetí společnosti Sauber.

Duben 2024
Nico Hülkenberg podepsal smlouvu s Audi a od roku 2026 se postaví na start ve Formuli 1 v barvách týmu této
značky. Německý profesionální závodní jezdec disponuje zkušenostmi z cca 250 Velkých cen.

Květen 2024
Kompletní poháněcí jednotka Audi F1 Power Unit, tvořená spalovacím motorem, elektrickým pohonem, sadou
akumulátorů a řídicí elektronikou, byla uvedena do provozu jako celek na zkušební stolici a absolvuje
simulované jízdy v délce závodů Formule 1.


Červenec 2024
Audi a bp zveřejňují informace o svém strategickém partnerství ve vývoji udržitelných paliv a maziv, které bylo
uzavřeno v roce 2022. V rámci rozsáhlého exkluzivního sponzorského a technického partnerství se společnost
bp stala prvním oficiálním partnerem budoucího továrního týmu Audi.
Srpen 2024
Mattia Binotto je od 1. srpna provozním a technickým ředitelem společnosti Sauber Motorsport AG, Jonathan
Wheatley bude zastávat funkci vedoucího týmu a mluvčího managementu. Oba tvoří nové dvojité vedení
značky Audi ve Formuli 1.
Listopad 2024
Mladý Brazilec Gabriel Bortoleto uzavřel smlouvu jako jezdec budoucího týmu Audi F1. Tím je stanovena
dvojice jezdců pro první sezonu značky Audi ve Formuli 1. Audi navíc oznamuje, že se Qatar Investment
Authority (QIA) stane strategickým partnerem projektu F1 a převezme významný minoritní podíl ve společnosti
Sauber Holding AG, budoucím továrním týmu Audi.
Leden 2025
Audi dělá další významný krok na cestě do Formule 1 kompletním převzetím společnosti Sauber Holding AG.
Kompletní převzetí umožnilo přijetí státního fondu Kataru jako investora zvýšením kapitálu.
Duben 2025
Jonathan Wheatley zahajuje 1. dubna svou práci jako vedoucí budoucího týmu Audi F1.
Květen 2025
Mattia Binotto přebírá jako „vedoucí projektu Audi F1“ od 1. května odpovědnost za vývoj ve všech centrech.
Červenec 2025
V anglickém Bicesteru je otevřena technická kancelář jako třetí centrum projektu F1, které ještě více rozšíří
technické schopnosti. Audi oznamuje, že se globální společnost Revolut zaměřená na finanční technologie
stane hlavním partnerem budoucího týmu Audi F1.
Září 2025
Audi oznamuje, že se německý výrobce sportovních potřeb adidas stane oficiálním dodavatelem oděvů pro
budoucí tým Audi F1.

Podzim 2025
Poslední dlouhodobé testy poháněcí jednotky Audi F1 Power Unit na zkušebně a výroba prvních závodních
motorů pro sezonu 2026.
Listopad 2025
V rámci speciální akce v Mnichově byla představena studie Audi R26 Concept, která poskytuje konkrétní výhled
na budoucí prezentaci značky v královské disciplíně motoristického sportu.
Prosinec 2025
První poháněcí jednotky Audi F1 Power Unit budou zaslány lodní přepravou do Bahrajnu na testování před
sezonou.


Leden 2026
Projekt Audi F1 se 1. ledna oficiálně přemění na tým F1. Audi představí svůj první závodní vůz Formule 1. Ve
dnech 26. až 30. ledna se v Barceloně uskuteční první oficiální testovací jízdy s novou generací závodních vozů
Formule 1 – ještě s vyloučením veřejnosti.
Únor 2026
Při dalších testech v Bahrajnu (11. až 13. února a 18. až 20. února) bude Audi ve Formuli 1 testovat poprvé před
zraky veřejnosti.

Březen 2026
Debut týmu Audi F1 ve Velké ceně Austrálie v Melbourne.

Historie v motoristickém sportu
Více než 100 let průkopnického ducha
Značka Audi dovedla dosud každý projekt v motoristickém sportu – od prvního vozu pro Velké ceny s motorem uprostřed přes pohon všech kol quattro v automobilových soutěžích až po vznětové motory, hybridní a elektrické pohony v Le Mans a Rallye Dakar – s rozhodností, odvahou a týmových duchem k úspěchu. Být jen u toho značce Audi nestačí a inovace jsou pro ni samozřejmostí.

Na tuto historii hodlá společnost Audi navázat také ve Formuli 1. Následuje přehled nejvýznamnějších milníků.

Úspěchy s koncepty elektrického pohonu
Koncept udržitelného pohonu nehraje důležitou roli pouze v královské disciplíně motoristického sportu. V roce 2012 zahájila společnost Audi elektrifikaci svého programu v motoristickém sportu v rámci vytrvalostních okruhových závodů. Prvním vítězstvím hybridního vozu v podniku 24 h Le Mans, nejvýznamnějším vytrvalostním závodě na světě, se podařilo značce Audi dosáhnout v roce 2012 průkopnického výkonu. Závodní vůz Audi R18 e-tron quattro zůstal v Le Mans neporažen třikrát v řadě, v letech 2012, 2013 a 2014.

Značka Audi stála také za řadou dalších technických inovací, mezi něž patřily například laserové světlomety Audi. Bilanci v éře sportovních vozů Audi, která trvala do roku 2016, završily tituly pro jezdce a konstruktéry s hybridním sportovním vozem v mistrovství FIA ve vytrvalostních závodech WEC v letech 2012 a 2013. Po programu LMP s hybridním sportovním vozem R18 se značka Audi v sezoně 2017/2018 stala prvním německým výrobcem automobilů, který se postavil na start ve zcela elektrickém závodním seriálu Formule E. Díky čtyřem vítězstvím a celkem jedenácti umístěním na stupních vítězů získal tým Audi Sport ABT Schaeffler po dvanácti závodech  mistrovský titul v hodnocení týmů. Značka Audi sázela na elektrické pohony i v dalších letech.

S inovativním prototypem se značka se čtyřmi kruhy účastnila od roku 2022 slavné Rallye Dakar. V lednu 2024 se značka Audi se soutěžním vozem Audi RS Q e-tron zapsala do historie. V nejnáročnější pouštní rallye na světě totiž poprvé zvítězil nízkoemisní prototyp s elektrickým pohonem, vysokonapěťovou sadou akumulátorů a měničem
energie.

 

Audi Sport customer racing pro zákazníky značky
Od roku 2009 používala značka Audi své produkty, které byly nejvhodnější pro závodní nasazení s využitím
téměř sériové techniky, k boji o vavříny v zákaznickém sportu na celém světě. Druhá generace závodního vozu
Audi R8 LMS byla k dispozici ve variantách pro kategorie GT2, GT3 a GT4. Také závodní cestovní vůz Audi RS 3
LMS pro kategorii TCR existoval ve dvou generacích a startoval na pěti kontinentech. Od zahájení tohoto
programu získali zákazníci na celém světě několik stovek titulů v motoristickém sportu. Mezi výjimečné
individuální úspěchy patří mimo jiné dvě vítězství v kategorii sportovních vozů GT3 ve 24h závodě na okruhu
Daytona, tři celková vítězství ve 12h závodě v Bathurstu, čtyři triumfy v silničním závodě v Macau a v závodě 24
h Spa a již sedmkrát ve „čtyřiadvacetihodinovce“ na Nürburgringu.

Průkopnické výkony s technikou TDI
Průkopnických výkonů dosáhla značka Audi s technikou TDI. Nově koncipované Audi R10 TDI triumfovalo v roce
2006 v legendárním závodě 24 h Le Mans jako první závodní vůz poháněný vznětovým motorem. Technika TDI
se v Le Mans prosadila celkem osmkrát. V letech 2007 a 2008 přidala značka Audi se závodním vozem R10 TDI
další vítězství na závodním okruhu u řeky Sarthe. Značka Audi navíc slavila první místo se závodním vozem
vybaveným vznětovým motorem třikrát v řadě v seriálu American Le Mans Series a v roce 2008 také
v evropském seriálu Le Mans Series.

S vozem R15 TDI v roce 2010 dosáhla značka Audi trojnásobného vítězství
v historicky nejrychlejším závodě v Le Mans, a stanovila tak nový rekord v ujeté vzdálenosti, který platí dodnes.
Motory Audi TDI se v Le Mans prosadily také v letech 2011, 2012, 2013 a 2014. V roce 2014 slavila značka 13.
vítězství při pouhých 16 účastech. Značka Audi prokázala „Náskok díky technice“ také v oblasti hospodárnosti.
Za celou éru motorů TDI snížila značka Audi spotřebu vznětových motorů o 46 procent během jednoho
desetiletí.

Tituly v moderní éře DTM
Poté, co Laurent Aiello v roce 2002 zvítězil se závodním vozem Abt-Audi TT-R, se značka Audi vrátila v roce 2004
po dvanácti letech nepřítomnosti zpátky do DTM s továrním týmem a s Mattiasem Ekströmem okamžitě získala
titul. Švédský jezdec triumfoval také v roce 2007, v letech 2008 a 2009 pak dominoval Timo Scheider – značce
Audi se tak jako prvnímu a dosud jedinému automobilovému výrobci v historii DTM podařilo dosáhnout
titulového hattricku. Úspěšný příběh závodních vozů Audi A4 DTM završil Martin Tomczyk dalším titulem –
pátým pro Audi A4 DTM – v sezoně 2011. V roce 2013 vybojoval Mike Rockenfeller s vozem Audi RS 5 DTM
celkem devátý titul v DTM pro Audi. René Rast způsobil ve svém prvním roce v DTM v sezoně 2017 senzaci
ziskem dalšího titulu. Značka Audi současně dominovala hodnocení konstruktérů.

V letech 2019 a 2020 získal
Rast další dva prestižní tituly. Jezdci Audi tak zvítězili v DTM již dvanáctkrát. K tomu je nutné připočítat ještě
šest titulů v hodnocení konstruktérů a osm titulů mezi týmy. Značka Audi si přitom technicky bravurně poradila
s jedním z největších přelomů v historii tohoto závodního seriálu. Ve dvou posledních letech éry přeplňovaných
motorů se stal etalonem závodní vůz Audi RS 5 DTM poháněný velmi hospodárným přeplňovaným
dvoulitrovým motorem, který si na své konto připsal 28 vítězství, 95 umístění na stupních vítězů, 29 startů
z prvního místa, 28 nejrychlejších kol závodu a všech šest mistrovských titulů. Od roku 2021 je seriál DTM
vypsán výhradně pro sportovní vozy GT3.

Audi R8 nejúspěšnějším sportovním vozem v novodobé historii Le Mans
Značka Audi začala na konci devadesátých let psát novou kapitolu a přijala výzvu v kategorii sportovních
prototypů. Stejně jako v ostatních disciplínách bylo i v tomto případě cílem prosadit se „Náskokem díky
technice“. Hned při debutu v Le Mans, nejnáročnějším vytrvalostním závodě na světě, v roce 1999 se značce
Audi podařilo dojet do cíle na třetím místě, a umístit se tak na stupních vítězů. V následujících letech byly
sportovní prototypy Audi R8 třídou sama pro sebe.

Značka Audi dosáhla v letech 2000 až 2002 historického
hattricku, a to i díky od roku 2001 poprvé používané technice TFSI, která později nalezla cestu i do sériové
výroby. V letech 2004 a 2005 získaly zákaznické týmy v Le Mans další dvě celková vítězství pro značku Audi.
Sportovní prototyp R8 si zajistil své místo v historii motoristického sportu celkem 63 vítězstvími v 80 závodech
sportovních vozů.

quattro pro závodní okruhy
Přizpůsobit pohon všech kol quattro požadavkům okruhových závodů se stalo pro značku Audi velkou výzvou ve
druhé polovině osmdesátých let. Série úspěchů začala v roce 1988 se závodním vozem Audi 200 quattro a
v roce 1989 se závodním vozem Audi 90 quattro IMSA GTO v USA. V letech 1990 a 1991 posbíralo Audi V8
quattro dva mistrovské tituly v německém mistrovství cestovních vozů DTM (Deutsche Tourenwagen
Meisterschaft). Následně pokračovaly v úspěšném tažení modely 80 a A4 v kategorii téměř sériových
cestovních vozů Super Touring (třída 2). V roce 1996 získaly vozy Audi A4 quattro mistrovské tituly v sedmi
zemích, než byl pohon všech kol automobilovou federací FIA zakázán pro okruhové závody. Pohon všech kol sevrátil na závodní okruhy až v roce 2012 jako e-tron quattro v Le Mans.

Audi quattro bylo začátkem úspěšného příběhu v moderní éře
Poté, co společnost znovuoživila značku Audi v roce 1965 první novou produktovou řadou, rozvíjely se v sedmdesátých letech, v neposlední řadě i díky podpoře sportu, rozmanité soukromé iniciativy v oblasti motoristického sportu. Velkým impulzem pro aktivity v motoristickém sportu byl vstup továrního týmu Audi do
mistrovství světa v rallye.

Od sezony 1981 se značka Audi účastnila automobilových soutěží s modelem quattro
vybaveným legendárním trvalým pohonem všech kol. Suverénní vítězství umocněná dvěma tituly v hodnocení
značek i jezdců v mistrovství světa v rallye v letech 1982 až 1984 s prvním modelem quattro byla významným
faktorem pro obchodní úspěch pohonu quattro. Tyto úspěchy povzbudily také vzestup značky Audi do
segmentu prémiových výrobců.

 

 

Široký záběr v poválečné době
Produkty společnosti Auto Union byly po druhé světové válce mimořádně oblíbené především u soukromých
jezdců. Sportovně orientovaní zákazníci, ale také tovární jezdci, jakými byli Heinz Meier, Gustav Menz a Hubert
Brand, s nimi startovali v závodech cestovních vozů, automobilových soutěžích nebo závodech do vrchu. V roce
1954 zvítězil Walter Schlüter s vozem DKW Sonderklasse v mistrovství Evropy v rallye a Heinz Meier
v německém mistrovství cestovních vozů. Model DKW Monza ustavil v roce 1956 na stejnojmenném italském
závodním okruhu několik vytrvalostních rekordů.

V letech 1954 až 1964 slavili jezdci s vozy DKW
v motoristickém sportu více než 100 mistrovských titulů, 150 celkových vítězství a 2500 vítězství ve svých
kategoriích. Tovární týmy se navíc účastnily motocyklových závodů, motokrosu a terénních závodů. Kromě čtyř
značek koncernu Auto Union přispěla k úspěchům v motoristickém sportu ještě jedna tradiční společnost:
V roce 1969 došlo k fúzi značky NSU a společnosti Auto Union GmbH, z níž vznikla společnost Audi NSU Auto
Union AG. Sportovní program této značky charakterizovala již před válkou tovární nasazení motocyklů
v úpravách sólo i s postranním vozíkem. Se sportovními vozy NSU 6/60 Kompressor se značce podařilo v roce
1926 dosáhnout čtyřnásobného vítězství ve své třídě na závodním okruhu Avus. Sportovní bilanci od
šedesátých let až do začátku sedmdesátých let ještě více vylepšily modely, jakými byly Wankel Spider nebo
cestovní vozy TT.

Průkopnické výkony v první polovině minulého století
August Horch zaznamenal první úspěch již v roce 1906 v podobě vítězství v podniku „Herkomer-Fahrt“. Poté
prokazovala značka Audi vynikající vytrvalost v dálkových jízdách přes tehdy nejdobrodružnější průsmyky
v Evropě. Pokoření Alp bylo v raných dobách vývoje automobilu velkou výzvou. V letech 1912 až 1914 získala
značka Audi v „Mezinárodní jízdě rakouskými Alpami“ celkem jedenáct prvních cen v průběhu tří ročníků, a tím
i prestižní alpský putovní pohár.

Zlaté období následovalo po založení společnosti Auto Union v roce 1932
spojením značek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Spektrum bylo rozmanité a sahalo od vytrvalostních dálkových
jízd a terénního sportu až po motocykly v úpravách sólo i s postranním vozíkem, terénní a rekordní vozidla.
Ewald Kluge zvítězil v roce 1938 jako první Němec se značkou DKW v legendárním motocyklovém závodě
Tourist Trophy. Závodní vozy Auto Union od Typu A až po Typ D způsobily v letech 1934 až 1939 revoluci ve
Velkých cenách svým konceptem s motorem uprostřed. Monoposty ze Cvikova dosáhly v 61 okruhových
závodech 24 vítězství, 23 druhých a 17 třetích míst. Program završily tehdy oblíbené závody do vrchu a rekordní
jízdy. Kromě uložení motoru byla extrémní technika charakterizována lehkou konstrukcí a případně i
proudnicovými karoseriemi nebo systémy přeplňování motoru, které zvyšovaly výkon až na 520 k.

Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi, Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři působí globálně na více než 100 trzích.

Skupina Audi dodala v roce 2024 zákazníkům 1,7 milionu automobilů značky Audi, 10 643 luxusních vozů značky Bentley,
10 687 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 495 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2024 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 3,9 miliardy EUR při tržbách 64,5 miliardy EUR. K 31. prosinci 2024 pracovalo pro skupinu Audi na celém
světě více než 88 000 zaměstnanců, z toho více než 55 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

Audi vstoupí v roce 2026 poprvé s vlastním továrním týmem a v Německu vyvinutým hybridním pohonem („Power Unit“) do
Formule 1. Budoucí tým působí ve dvou lokalitách: Speciálně pro tento projekt založená společnost Audi Formula Racing
GmbH vyvíjí poháněcí jednotku v Neuburgu na Dunaji. Ve švýcarském Hinwilu sídlí vývoj závodního vozu spolu s plánováním
a realizací účasti v závodech. Technologické centrum v britském Bicesteru zajišťuje navíc přítomnost v tzv. „Motorsport
Valley“, tedy v oblasti s vysokou koncentrací týmů a dodavatelů Formule 1 s přístupem k talentovaným odborníkům se
zkušenostmi z F1 a ke strategickým partnerům.

Formule 1 je považována za „královskou disciplínu“ motoristického sportu a svým globálním dosahem patří mezi
nejvýznamnější sportovní platformy na světě. Rozhodující pro vstup značky Audi do Formule 1 byla také nová pravidla mezinárodní automobilové federace FIA, která od roku 2026 zavedou mimo jiné udržitelná paliva a zvýší elektrický podíl v hybridní poháněcí jednotce na téměř 50 procent.

Audi odhaluje design pro Formuli 1
• Audi R26 Concept poskytuje výhled na prezentaci značky ve Formuli 1
• Nekompromisní čistota na závodním okruhu i mimo něj
• Předseda představenstva Gernot Döllner: „Vstup do Formule 1 je dalším krokem
v novém směřování značky Audi“
Praha, 12. listopadu 2025 – Značka Audi nabídla ve svém Brand Experience Centru v Mnichově 115 dnů před
svým prvním závodem ve Formuli 1 výhled na podobu své prezentace v královské disciplíně motoristického
sportu. Stejně jako u svých budoucích sériově vyráběných modelů sází Audi na nekompromisní čistotu i na
závodních okruzích a mimo ně.
„Vstupem do královské disciplíny motoristického sportu vyjadřuje Audi jasný postoj a ambice,“ říká
Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Je to další kapitola v novém
směřování společnosti. Formule 1 se stane katalyzátorem proměny na štíhlejší, rychlejší a
inovativnější Audi.“ Audi navíc podle Döllnera vstupuje do tohoto závodního seriálu se ctižádostivým,
ale realistickým plánem: „Nepřicházíme do Formule 1 jen proto, abychom byli u toho. Chceme vítězit.
Současně jsme si vědomi toho, že špičkovým týmem ve Formuli 1 se nelze stát přes noc. Vyžaduje to
čas, vytrvalost a neúnavné zpochybňování statu quo. Od roku 2030 chceme bojovat o titul mistra
světa.“
Tým F1 jako průkopník nové prezentace značky Audi
Audi R26 Concept je jasným vyjádřením postoje a konkrétním výhledem na barevné řešení a design
prvního závodního vozu Formule 1 značky Audi, který bude odhalen v lednu. Tato vizuální identita
vychází z nedávno představené filozofie designu a jejích čtyř designových principů: výsledné designy
jsou čisté, technické, inteligentní a emocionální. „Používáme jednotný designový styl, který spojuje
veškeré aspekty naší společnosti,“ říká kreativní ředitel značky Audi Massimo Frascella. „Projekt
Formule 1 se tak stane průkopníkem nové prezentace značky, která se bude týkat jak týmu F1, tak i
celkově značky Audi.“
R26 Concept je jednou z prvních forem vyjádření nové vizuální identity značky. Minimalistické
grafické plochy se vyznačují přímočarými geometrickými řezy a vytvářejí spojení s komplexním
tvarovým řešením závodního vozu. Paleta barev je tvořena odstíny titanu, černé Carbon a nově
představené červené Audi. Audi do této identity začlení také červené kruhy, čímž svou přítomnost ve
Formuli 1 ještě více zvýrazní.
F1 jako globální scéna pro „Náskok díky technice“
Projekt Formule 1 je pro Audi stěžejním strategickým projektem, v němž se zrcadlí nové technické,
kulturní a podnikatelské směřování značky. Účast značky Audi ve Formuli 1 má inspirovat zákazníky i
zaměstnance. Vývoj a nasazení v závodech probíhá v ekonomicky atraktivním rámci. Pro všechny
týmy platné zastropování nákladů zajišťuje jasně definovaný rozpočet a podmínky, zatímco globální
dosah Formule 1 nabízí silnou přítomnost značky a značné možnosti pro sponzorování.
Formule 1 je již desítky let globálně etablovanou sportovní platformou a s více než 820 miliony
fanoušků nejoblíbenějším sportovním seriálem na světě. V roce 2024 sledovalo závody 1,6 miliardy
televizních diváků. Finanční ohodnocení týmů Formule 1 se pohybují v řádu miliard. Budoucí tým
Audi F1 má se značkami adidas, bp a budoucím hlavním partnerem Revolut na své straně jako
partnery již tři světové koncerny – a zájem provázet Audi ve Formuli 1 je velký.

Společnost Audi za účelem svého vstupu do Formule 1 na začátku letošního roku kompletně převzala
holding Sauber Group ve Švýcarsku, a tím vytvořila předpoklady, aby mohl do týmu vstoupit jako
investor státní fond Kataru. V čele projektu Audi F1 stojí bývalý vedoucí týmu Ferrari Mattia Binotto a
Jonathan Wheatley (dříve Red Bull), tedy dva zkušení manažeři z Formule 1. Oba jsou přímo podřízeni
předsedovi představenstva společnosti Audi Gernotu Döllnerovi. V případě jezdců sází společnost
Audi na kombinaci zkušeností a mladistvé energie, kterou ztělesňuje rutinér Nico Hülkenberg
(Německo) a mladý talent Gabriel Bortoleto (Brazílie).

„Formule 1 je víc než jen motoristickým sportem,“ říká Jürgen Rittersberger, člen představenstva
společnosti AUDI AG odpovědný za finance. „Je to show, jsou to emoce, přehlídka techniky – a také
výzva. Ale právě tato kombinace nás přivádí tam, kde chceme být: nadchnout pro Audi nové skupiny
zákazníků. Díky enormnímu dosahu Formule 1 máme příležitost získat pro naši značku nové zákazníky – především v mladších cílových skupinách, protože právě v nich zaznamenává Formule 1 razantní
růst. Díky horní hranici pro náklady je dnes Formule 1 finančně předvídatelnější než dosud.
Podíváme-li se na vývoj možností sponzorování, ohodnocení týmů a celkový potenciál tržeb ve
Formuli 1, pak je jasné, že tato cesta je pro Audi absolutně smysluplná – i po finanční stránce.“
Od úspěšné historie v motoristickém sportu k nováčkovi v F1
Motoristický sport je součástí DNA značky Audi a byl vždy motorem technického pokroku a inovací.
Značka Audi dovedla dosud každý projekt v motoristickém sportu – od prvního vozu pro Velké ceny s
motorem uprostřed přes pohon všech kol quattro v automobilových soutěžích až po vznětové
motory, hybridní a elektrické pohony v Le Mans, Formuli E a Rallye Dakar – s rozhodností, odvahou a
týmových duchem k úspěchu, a přitom vždy odváděla průkopnické výkony. Na tuto historii má nyní
navázat zapojení značky Audi do Formule 1.

Královská disciplína motoristického sportu je považována za nejnáročnější zkušební laboratoř. Krátké
vývojové cykly, ploché hierarchie a rychlá rozhodnutí mají celé společnosti sloužit jako vzor. Současně
získá Audi přístup k nejnovějším technologiím a materiálům. Díky otevřené konkurenci podporuje
Formule 1 technický vývoj, a to jak pro elektromobilitu, tak pro udržitelná e-paliva – obě oblasti jsou
mimořádně významné i pro sériově vyráběné modely. V obou těchto oblastech nabízejí nová pravidla
velkou svobodu a prostor pro inovace.

Dalekosáhlé změny technických předpisů ve Formuli 1 od roku 2026 znamenají pro Audi jako nováčka
ideální okamžik pro vstup do královské disciplíny. Všichni konkurenti si musejí ve stejnou dobu osvojit
nové rámcové podmínky a technologie jak v oblasti vozu, tak jeho pohonu.


Milníky a cesta do Formule 1
Již od jara 2022 vyvíjí Audi v Neuburgu an der Donau – jediném provozním centru jakéhokoliv týmu
F1 v Německu – poháněcí jednotku pro Formuli 1. Ta je tvořena spalovacím motorem V6 (ICE) se
zdvihovým objemem 1,6 litru a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, systémem rekuperace
kinetické energie (ERS) včetně zásobníku energie (ES), jednotkou s funkcí elektromotoru a generátoru
(MGU-K) a elektronickou řídicí jednotkou (CU-K). Kromě poháněcí jednotky je v Neuburgu vyvíjena
také převodovka, která v kombinaci s poháněcí jednotkou tvoří poháněcí ústrojí. Nové technické
předpisy pro pohony F1 sázejí na nový hybridní koncept, který je významněji propojený se sériovou
výrobou. Výkon elektromotoru byl ztrojnásoben a v budoucnosti bude porovnatelný se spalovacím
motorem, který bude od roku 2026 provozován s udržitelnými palivy. Na nich Audi již od roku 2022
spolupracuje exkluzivně s britskou společností bp.
Vývoj konceptu pohonu pro F1 s pečetí „made in Germany“ byl zahájen v roce 2022. O pouhé dva
roky později se kompletní poháněcí ústrojí poprvé dynamicky rozběhlo jako celek v simulaci závodu
na zkušební stolici. Mimořádný význam mají přitom virtuální simulace a digitální vývojové nástroje,
protože do začátku roku 2026 nebude možné testovat nové pohony na závodním okruhu. Dynamický
jízdní simulátor hraje proto společně s digitálními nástroji a metodami, podobně jako v produktovém
vývoji vozů Audi, významnou roli ve vývoji. V současnosti jsou již první poháněcí jednotky připraveny
pro nasazení na závodním okruhu a od prosince budou přepravovány z Neuburgu an der Donau do
příslušných lokalit.
V F1 Factory v Hinwilu vyvíjí a vyrábí tým závodní vozy. Švýcarská pobočka bude mít od roku 2026 na
starosti také plánování a realizaci účasti v závodech. Od léta 2025 se na přípravách podílí také
technická kancelář v anglickém Bicesteru. Tým má díky zastoupení v tzv. „Motorsport Valley“ přístup
k dalším odborným znalostem ze světa F1. Mezi centry probíhá intenzivní technická spolupráce, aby
bylo možné maximálně využívat výhody a možnosti továrního týmu dokonalým začleněním poháněcí
jednotky do kompletního vozidla.
První závod ve Formuli 1
Budoucí tým Audi F1 se oficiálně představí v lednu 2026. Na konci ledna se uskuteční první oficiální
testovací jízdy s novou generací závodních vozů Formule 1 ve španělské Barceloně, a to ještě za
zavřenými dveřmi bez přítomnosti veřejnosti. Při dalších testech v Bahrajnu (11. až 13. února a 18. až
20. února) bude tovární tým Audi poprvé testovat ve Formuli 1 před zraky veřejnosti, aby mohl 6. až
8. března v Melbourne (Austrálie) následovat s napětím očekávaný debut značky v královské
disciplíně motoristického sportu.
Mnoho dalších informací o studii Audi R26 Concept a vstupu značky Audi do Formule 1 naleznete na
portále Audi MediaCenter.

Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi,
Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři
působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2024 zákazníkům 1,7 milionu automobilů značky Audi, 10 643 luxusních vozů značky Bentley,
10 687 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 495 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2024 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 3,9 miliardy EUR při tržbách 64,5 miliardy EUR. K 31. prosinci 2024 pracovalo pro skupinu Audi na celém
světě více než 88 000 zaměstnanců, z toho více než 55 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu
zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do
nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Audi vstoupí v roce 2026 poprvé s vlastním továrním týmem a v Německu vyvinutým hybridním pohonem („Power Unit“) do
Formule 1. Budoucí tým působí ve dvou lokalitách: Speciálně pro tento projekt založená společnost Audi Formula Racing
GmbH vyvíjí poháněcí jednotku v Neuburgu na Dunaji. Ve švýcarském Hinwilu sídlí vývoj závodního vozu spolu s plánováním
a realizací účasti v závodech. Technologické centrum v britském Bicesteru zajišťuje navíc přítomnost v tzv. „Motorsport
Valley“, tedy v oblasti s vysokou koncentrací týmů a dodavatelů Formule 1 s přístupem k talentovaným odborníkům se
zkušenostmi z F1 a ke strategickým partnerům.
Formule 1 je považována za „královskou disciplínu“ motoristického sportu a svým globálním dosahem patří mezi
nejvýznamnější sportovní platformy na světě. Rozhodující pro vstup značky Audi do Formule 1 byla také nová pravidla
mezinárodní automobilové federace FIA, která od roku 2026 zavedou mimo jiné udržitelná paliva a zvýší elektrický podíl
v hybridní poháněcí jednotce na téměř 50 procent.

 

„Pro Audi je vstup do Formule 1 součástí něčeho většího“
 Značka Audi představila svůj nový design pro Formuli 1 a v roce 2026 vstoupí
do královské disciplíny motoristického sportu. Následuje přehled nejdůležitějších vyjádření předsedy
představenstva společnosti Audi Gernota Döllnera, vedoucího projektu Audi F1 Mattii Binotta, vedoucího
týmu Jonathana Whetleyho a kreativního ředitele společnosti Audi Massima Frascelly.
Gernot Döllner
• „Náš vstup do Formule 1 je součástí něčeho většího. Je to další krok v novém směřování
společnosti s cílem posílit naše postavení v globální konkurenci. Ve Formuli 1 rozhoduje
každá sekunda. Úspěch vyžaduje výkony, preciznost a týmovou práci. Toto vnitřní nastavení
je motorem nové orientace na výkon v celé společnosti a katalyzátorem proměny na štíhlejší,
rychlejší a inovativnější Audi.“
• „Formule 1 je samozřejmě charakterizována ryzími emocemi. Vstup značky Audi je však
založen na jasných racionálních důvodech. Zastropování nákladů zaručuje finanční
udržitelnost. Současně nabízí globální dosah Formule 1 naší značce neporovnatelnou
viditelnost. To umožňuje oslovovat další cílové skupiny – především na našich klíčových trzích
v USA, Evropě a Číně.“
• „Historie značky Audi ve Formuli 1 sice teprve začíná, ale motoristický sport byl vždy součástí
naší DNA. Kdykoli značka Audi vstoupila do závodního seriálu – od stříbrných šípů Auto Union
ve 30. letech 20. století přes dominanci v závodech cestovních vozů a úspěchy v rallye až po
vítězství hybridních vozů ve 24hodinovém závodě v Le Mans –, vždy byla úspěšná. Značka
Audi nikdy nebyla jen účastníkem, ale vždy měla za cíl vést, přinášet inovace a vítězit. Přesně
to chceme dělat i ve Formuli 1.“
Mattia Binotto
• „Je to nejnapínavější projekt v motoristickém sportu, ne-li vůbec ve sportu jako celku. Cíl je
jasný: Od roku 2030 bojovat o titul. Tato cesta vyžaduje čas, správné talenty a vůli nepřetržitě
se zlepšovat.“
• „Naši cestu na vrchol jsme jasně popsali a nyní vytváříme předpoklady. Formule 1 je jedním
z nejtvrdších konkurenčních prostředí. Stát se uchazečem o titul vyžaduje čas. Cesta k tomuto
cíli vede přes neustálý pokrok, nikoli dokonalost. Chyby jsou nevyhnutelné, ale učit se z nich
je motorem transformace.“
• „A je to týmový výkon: Inženýři, mechanici, designéři, partneři – každý příspěvek nás posouvá
vpřed. Dalším milníkem se brzy stane první nastartování. Tehdy se technika probudí k životu – a nejen to, hmatatelnou se stane také vášeň a ctižádostivost stovek lidí. Na začátku příštího
roku pak vyjede na závodní okruh první vůz Formule 1 značky Audi. Tento okamžik bude od
začátku něčím výjimečným.“

 


Jonathan Wheatley
• „Ve Formuli 1 jde nejen o techniku – jde také o správný postoj, zacílení, odolnost a
sebedůvěru bez samolibosti. Budeme čelit neúspěchům, ale každý z nich bude zkušeností,
která přinese ponaučení a posílí nás. Učit se z chyb – v bezpečném prostředí – je nezbytným
předpokladem pokroku.“
• „Vzniká kultura důvěry a odolnosti – tým, který je schopen posouvat hranice, být odvážný,
učit se a každý den se zdokonalovat. Nejlepší neporazíme tím, že budeme podávat horší
výkony než oni. Mistrovské týmy nevznikají magií – vznikají díky lidem, kteří věří jeden
v druhého a ve společnou cestu.“
• „Jde o víc než jen o výstavbu týmu. Chceme utvářet budoucnost – s mladými talenty,
vizionářskými partnery a způsobem myšlení, který má odvahu nově definovat, čím může
závodní tým být. Až v Melbourne zhasne pět světel na startu, bude to znamenat první start
značky Audi ve Formuli 1. Pak uvidíme tým, který věří jeden v druhého a ve společnou misi –
a v náš nekonečný potenciál.“
Massimo Frascella
• „Chtěli bychom vytvořit značku, která dokáže vytvářet silná emocionální spojení, uzavírat
nová partnerství se stejně smýšlejícími značkami a inspirovat globální společnost – nejen
fanoušky Formule 1, ale lidi, kteří oceňují odvahu a rafinovanost.“
• „S naším debutem ve Formuli 1 zavádíme jednotný systém designu, který spojuje všechny
aspekty naší společnosti. Uprostřed všeho přitom stojí naše čtyři kruhy, které vytvářejí
základy, na nichž staví naše značka.“
• „Audi R26 Concept je jedním z prvních vyjádření tohoto nového systému designu. Chceme
mít nejvýraznější vůz na závodním okruhu. Mimo závodní okruhy chceme být nejodvážnější
značkou. A chceme si vybudovat kulturní vliv, který přesahuje hranice závodních okruhů.“ – Konec –
Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi,
Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři
působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2024 zákazníkům 1,7 milionu automobilů značky Audi, 10 643 luxusních vozů značky Bentley,
10 687 sportovních vozů značky Lamborghini a 54 495 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2024 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 3,9 miliardy EUR při tržbách 64,5 miliardy EUR. K 31. prosinci 2024 pracovalo pro skupinu Audi na celém
světě více než 88 000 zaměstnanců, z toho více než 55 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.


Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu
zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do
nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

Audi vstoupí v roce 2026 poprvé s vlastním továrním týmem a v Německu vyvinutým hybridním pohonem („Power Unit“) do Formule 1. Budoucí tým působí ve dvou lokalitách: Speciálně pro tento projekt založená společnost Audi Formula Racing GmbH vyvíjí poháněcí jednotku v Neuburgu na Dunaji. Ve švýcarském Hinwilu sídlí vývoj závodního vozu spolu s plánováním a realizací účasti v závodech. Technologické centrum v britském Bicesteru zajišťuje navíc přítomnost v tzv. „Motorsport Valley“, tedy v oblasti s vysokou koncentrací týmů a dodavatelů Formule 1 s přístupem k talentovaným odborníkům se zkušenostmi z F1 a ke strategickým partnerům.

Formule 1 je považována za „královskou disciplínu“ motoristického sportu a svým globálním dosahem patří mezi
nejvýznamnější sportovní platformy na světě. Rozhodující pro vstup značky Audi do Formule 1 byla také nová pravidla
mezinárodní automobilové federace FIA, která od roku 2026 zavedou mimo jiné udržitelná paliva a zvýší elektrický podíl
v hybridní poháněcí jednotce na téměř 50 procent.

další  info

Audi bude závodit ve Formuli 1 od roku 2026 .

PR