Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie.

Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie a dále posiluje svoji přítomnost na Blízkém východě

Pokrok v internacionalizaci: Škoda Auto oficiálně vstupuje na saúdskoarabský trh ve spolupráci se společností SAMACO Motors
Široké portfolio: Pestrá škála vozů se spalovacím motorem zahrnuje modely Octavia, Superb, Karoq, Kodiaq, Slavia a Kushaq
Moderní showroomy: První dvě pokročile řešená prodejní místa v Džiddě a Al-Chubaru do konce roku 2025, otevření vrcholné pobočky v Rijádu naplánováno na rok 2026
Využití potenciálu k růstu: Saúdská Arábie je největším trhem na Blízkém východě s očekávaným odbytem 1 milion vozů do roku 2030

 Škoda Auto pokračuje v posílení své strategie internacionalizace vstupem na saúdskoarabský trh ve spolupráci se společností SAMACO Motors, která zde více než 15 let zastupuje i další značky koncernu Volkswagen. Nabídka zahrnuje model Octavia a SUV Kushaq, Karoq a Kodiaq. Brzy budou následovat modely Superb a Superb Combi. V roce 2026 rozšíří portfolio kompaktní sedan Slavia, aby vyšel vstříc místní velké poptávce po vozech tohoto typu. První dva velmi moderně pojaté prodejní prostory se otevřou do konce roku v Džiddě a Al-Chubaru a vrcholný showroomv Rijádu bude následovat v roce 2026.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, říká:
„Vstup automobilky Škoda Auto do Saúdské Arábie, na největší trh na Blízkém východě,
podtrhuje náš záměr dále rozvíjet internacionalizaci značky. Vzhledem k rychlému růstu se zde
očekává jeden milion prodaných vozů do roku 2030. To nám spolu s naší širokou modelovou
nabídkou otevírá nové příležitosti. Spojili jsme síly s prodejní organizací koncernu Volkswagen
pro Blízký východ a s lokálním partnerem, společností SAMACO Motors, která čerpá ze svých
dlouholetých zkušeností na automobilovém trhu již od roku 1978. V našich showroomech,
jejichž otevření proběhne již brzy, nabídneme zákazníkům plně digitální zážitek s využitím
videostěn, stolů s dotykovými obrazovkami a informačních stojanů.“

Saúdská Arábie: trh s velkým potenciálem k růstu
Škoda Auto hodlá v Saúdské Arábii oslovit zejména mladé řidiče a řidičky či rodiny z větších
měst. Automobilka zde založila pobočku Škoda Middle East jako součást prodejní společnosti
Volkswagen Group Middle East (VWGME). Na starosti má rozvoj aktivit značky Škoda
v regionu s cílem využít naplno synergie a potenciál k růstu, který vyplývá i z nízkého počtu
156 vozů na 1 000 obyvatel.

Vstup na trh s širokou modelovou nabídkou a silným partnerem
Působení společnosti Škoda Auto v Saúdské Arábii představuje další strategický krok
na Blízkém východě. V první polovině roku 2025 vstoupila automobilka na ománský trh,
obnovila obchodní činnost v Kataru a otevřela dva nové moderní showroomy ve Spojených
arabských emirátech. S rozšířením rychle se rozvíjející prodejní sítě i do Saúdské Arábie
posiluje Škoda Auto dále svoji přítomnost v regionu a nabízí zde komplexní modelovou řadu,
která zahrnuje modely Octavia, Superb, Karoq a Kodiaq spolu s SUV Kushaq a sedanem Slavia.

Pro dosažení svých ambiciózních plánů navázala Škoda partnerství se strategickým
partnerem, společností SAMACO Motors, členem skupiny Al Nahla. Do konce roku 2025 se
otevřou showroomy o rozloze přes 1 200 m² v Džiddě a Al-Chubaru, v roce 2026 bude
následovat vrcholně pojaté prodejní místo v hlavním městě Rijádu.

Skupina Al Nahla byla založena v roce 1930 a je jednou z nejstarších obchodních společností
v saúdskoarabském království. Společnost SAMACO vznikla v roce 1978 a je předním
dovozcem a prodejcem převážně luxusních vozů v Saúdské Arábii. Více než 15 let působí jako
výhradní zástupce značek Audi, Volkswagen a Porsche a nedávno její nabídku rozšířily značky
Bentley a Lamborghini.

Globální působnost: Škoda Auto pokračuje v rozvoji mimo Evropu
Škoda se v roce 2025 stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě a tuto pozici si hodlá
stabilně udržet do konce desetiletí. K tomu se v současnosti zaměřuje na další posílení svých
významných prodejních aktivit mimo Evropu, především na rychle rostoucích trzích, a využívá
přitom svých dlouhodobých zkušeností k hledání nových možností růstu celého koncernu
Volkswagen. V plánech na internacionalizaci Škoda Auto hrají hlavní roli Indie a Vietnam, což
společnosti pomáhá využít stávající prodejní možnosti v regionu ASEAN, na Blízkém východě,
v Austrálii a na Novém Zélandu.

 

Na  horním snímku zleva: Mohammed Mousa,
ředitel společnosti SAMACO Motors pro
značku Škoda; Lukáš Honzák, generální
ředitel společnosti Škoda Middle East;
Martin Jahn, člen představenstva Škoda
Auto pro Prodej a marketing; Mohammed
Samy Raffa, generální ředitel společnosti
SAMACO Motors; a Jan Procházka,
vedoucí mezinárodního prodeje Škoda

Infografika: Škoda Auto vstupuje do
Saúdské Arábie a dále posiluje svoji
přítomnost na Blízkém východě
Česká automobilka vstupuje na
saúdskoarabský trh ve spolupráci se
společností SAMACO Motors, která v zemi
zastupuje koncern Volkswagen již více než
15 let.

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level Škoda Strategy“;
usiluje o to, aby se do konce dekády zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě tím, že zákazníkům nabízí to nejlepší z obou
světů prostřednictvím řady atraktivních modelů s plně elektrickými, hybridními a spalovacími pohonnými jednotkami;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
samostatně vyvíjí a vyrábí komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky pro další značky
koncernu Volkswagen;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR