BYD uvádí model ATTO 2 Comfort – elektrické kompaktní SUV s dojezdem až 430 km
- Vrcholná elektrická verze s baterií 64,8 kWh nabízí výrazně prodloužený dojezd
- Rychlé DC nabíjení 155 kW doplní energii z 10 na 80 % za pouhých 25 minut
- Vylepšený interiér zahrnuje tónovaná zadní skla a rychlejší USB porty
- Zavazadlový prostor o objemu 450 l uspokojí nároky každodenního rodinného provozu
BYD, přední světový výrobce vozidel na nové energie, představuje model ATTO 2 Comfort – novou vrcholnou verzi oblíbeného plně elektrického SUV, která přináší větší baterii, delší dojezd, a ještě širší výbavu praktických funkcí a technologií pro každodenní používání.
Od svého uvedení v prvním čtvrtletí letošního roku si ATTO 2 získalo popularitu mezi evropskými zákazníky, kteří hledají kompaktní SUV s praktičností rodinného vozu. Nový ATTO 2 Comfort tyto přednosti posouvá ještě dál – nabízí téměř o 120 km delší dojezd podle WLTP a rychlejší DC nabíjení, které zkracuje dobu doplnění energie z 30 na 80 % na pouhých 19 minut.
Výkonná viceprezidentka společnosti BYD Stella Li uvedla: „ATTO 2 je už dnes skvělý univerzální vůz – dostatečně kompaktní do města, ale zároveň praktický pro každodenní rodinný život. Nové ATTO 2 Comfort na těchto kvalitách staví a přidává dojezd přes 400 km i rychlejší nabíjení, které výrazně usnadňuje delší cesty mimo město. Věříme, že tato kombinace ještě více rozšíří jeho oblibu mezi evropskými zákazníky.“
NAVÝŠENÍ KAPACITY BATERIE O 20 kWh PŘINÁŠÍ DOJEZD 430 KM
BYD ATTO 2 Comfort využívá potenciál architektury e-Platform 3.0, která tvoří základ všech elektromobilů značky BYD. Vůz je vybaven akumulátorem Blade Battery s využitelnou kapacitou 64,8 kWh – tedy téměř o 20 kWh více než ostatní elektrické verze modelu ATTO 2. Tato kapacita umožňuje působivý kombinovaný dojezd 430 km dle WLTP a více než 600 km v městském provozu.
Větší baterie zvyšuje pohotovostní hmotnost vozu přibližně o 150 kg, ovšem výkonnější elektromotor – 150 kW a 310 Nm – zajišťuje shodnou dynamiku jako u ostatních verzí. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h a zrychlení 0–100 km/h trvá pouhých 7,9 sekundy.
Model ATTO 2 Comfort přináší také výrazný posun v rychlosti nabíjení. Nabíjecí výkon DC se zvýšil na 155 kW (z původních 65 kW), takže navzdory větší kapacitě baterie jde o verzi s nejkratší dobou nabíjení. Nabíjení z 10 na 80 % trvá 25 minut, přičemž doplnění z 30 na 80 % zabere pouhých 19 minut – což dále zvyšuje použitelnost modelu ATTO 2 Comfort při delších cestách.
Ve standardu je také třífázová palubní AC nabíječka 11 kW; s jejím využitím trvá nabití z 0 na 100 % přibližně sedm hodin.
Stejně jako ostatní elektrické verze je i ATTO 2 Comfort postaveno na konstrukci Cell-to-Body, která integruje baterii přímo do struktury vozu – horní kryt bateriového packu slouží jako podlaha interiéru. Tato koncepce, která je unikátní pro BYD a v segmentu kompaktních SUV nemá obdoby, přináší lepší využití prostoru a zároveň výjimečnou tuhost karoserie. Aby bylo možné pojmout větší baterii, dostala verze Comfort víceprvkové zadní zavěšení namísto torzní příčky u ostatních verzí ATTO 2.
Samotná Blade Battery je navržena pro maximální bezpečnost, životnost a výkon. Díky prostorově úsporné konstrukci, v níž jsou články instalovány přímo bez použití modulů, lze ve stejném prostoru umístit více článků než u konvenčních baterií. Blade Battery využívá jako katodový materiál lithium-železo-fosfát (LFP), který nabízí vyšší míru bezpečnosti a životnosti ve srovnání s běžnými lithium-iontovými bateriemi a neobsahuje žádný kobalt.
LFP baterie lépe odolávají extrémním teplotám, méně trpí jejich výkyvy a snáší více nabíjecích a vybíjecích cyklů téměř bez ztráty kapacity. Konstrukce Blade Battery navíc dosahuje mimořádné úrovně bezpečnosti, protože překonává požadavky náročného testu proražení hřebíkem (Nail Penetration Test), který hodnotí riziko tepelného úniku článků a simuluje následky vážné dopravní nehody.
VÝRAZNÝ SUV DESIGN A KOMPAKTNÍ, ALE PRAKTICKÉ ROZMĚRY
BYD ATTO 2 Comfort zachovává stejné kompaktní rozměry jako výbavy Active a Boost v rámci plně elektrické modelové řady. Vůz měří 4 310 mm na délku, 1 830 mm na šířku a 1 675 mm na výšku – což znamená, že je o 125 mm kratší a o 45 mm užší než BYD ATTO 3. Rozvor 2 620 mm je na tuto kategorii relativně dlouhý, což přispívá k velkorysému prostoru v interiéru a zároveň umožňuje krátké převisy, které podtrhují SUV charakter vozu.
Přední část vozu tvoří precizně integrované full-LED světlomety a tenké denní svícení, které dodávají modelu ATTO 2 Comfort výrazný vizuální podpis. Přední nárazník využívá ostře řezané linie pro dynamický vzhled a doplňuje jej kontrastní spodní prvek a vertikální vzduchové kanály po stranách, jež podporují efektivní proudění vzduchu.
Boční profil vozu zvýrazňuje spodní ochranné obložení s designovými akcenty, které opticky zdůrazňuje výšku karoserie, ale zároveň zachovává její lehkost. „Plovoucí“ linie střechy je doplněna charakteristickým lakovaným prvkem v oblasti C-sloupku. Tvarování karoserie využívá výrazné křivky, které spolu s dynamickým designem litých kol dodávají vozu energický, živý vzhled.
Zadní část zaujme výrazným střešním spoilerem a světelnou lištou propojující zadní svítilny inspirované tradičním čínským uzlem – jejich tvar připomíná číslo 8 i Möbiův prstenec, symbol nekonečného štěstí. Sportovní charakter doplňuje konvexně tvarovaný zadní nárazník a další akcenty ve spodní části.
Model ATTO 2 Comfort se od verzí Active a Boost liší několika decentními detaily: byly odstraněny boční ventilační prvky na předních dveřích a na víku zavazadlového prostoru jsou jiná označení, včetně centrálně umístěného loga BYD.
PROSTORNÝ INTERIÉR S JEŠTĚ ŠIRŠÍ NABÍDKOU PRAKTICKÝCH TECHNOLOGIÍ
BYD ATTO 2 Comfort přináší lehce upravené uspořádání interiéru oproti ostatním verzím modelu. Kabina kombinuje čistý design, kvalitní materiály, velkorysý prostor a chytře integrované technologie.
Přední část interiéru navazuje na design exteriéru – palubní deska využívá jednoduché, horizontálně vedené linie a měkčené povrchy ve všech klíčových zónách, které posouvají úroveň zpracování v segmentu na vyšší úroveň. Integrované madla ve dveřích vpředu i vzadu a také ve spodní části středové konzoly podtrhují SUV charakter a zajišťují jednotný vizuální styl.
Model ATTO 2 Comfort je vybaven elektrickým nastavením předních sedadel v šesti směrech – což je v této třídě neobvyklé – a také jejich vyhříváním. Vyhřívaný je i volant.
Středová konzola nabízí dvojici držáků nápojů a integrovanou loketní opěrku s úložným prostorem. Směrem k palubní desce je umístěn „ovládací modul“ s fyzickými tlačítky pro základní funkce, jako je odmlžování čelního okna, ovládání hlasitosti nebo volba jízdních režimů. Režimy Eco, Normal, Sport a Snow se zaměřují postupně na efektivitu, běžnou jízdu, odezvu akcelerace a trakci při kluzké vozovce.
Atmosféru interiéru doplňuje panoramatická prosklená střecha, která přivádí do kabiny velké množství denního světla. Konstrukce e-Platform 3.0 umožňuje zcela rovnou podlahu, takže zadní část interiéru nabízí dostatek prostoru – včetně štědrého místa pro nohy i hlavu. Verze Comfort navíc přidává třetí hlavovou opěrku.
Standardem je 8,8″ digitální panel přístrojů a 12,8″ dotykový displej infotainmentu. Software vozu podporuje aplikace jako Spotify, YouTube, Zoom či Amazon Music a umí přijímat aktualizace Over the Air (OTA). Pro nabíjení zařízení slouží více USB portů – dva přední USB-C (60 W a 18 W), dva zadní USB-C (18 W) a 50 W bezdrátová nabíječka ve středové konzole.
Stejně jako u ostatních modelů BYD, i ATTO 2 Comfort nabízí pokročilé hlasové ovládání aktivované povelem „Hi BYD“. Umožňuje ovládat řadu funkcí, včetně klimatizace nebo dokonce otevírání a zavírání elektricky ovládaných oken. Díky softwarové platformě BYD podporuje systém i vícedotyková gesta, která usnadňují ovládání infotainmentu — i při používání Android Auto nebo Apple CarPlay. Tažení tří prstů nahoru a dolů reguluje teplotu v kabině, tažení do stran upravuje rychlost ventilátoru.
Drobné změny oproti existujícím elektrickým verzím ATTO 2 zahrnují přesunutí voliče jízdních režimů ze středové konzoly na sloupek řízení, přidání držáku brýlí pro řidiče, třetí hlavovou opěrku vzadu a nový design předních sedadel s nastavitelnými hlavovými opěrkami.
Zavazadlový prostor modelu ATTO 2 Comfort je ještě větší než u ostatních verzí. Nabízí objem 450 litrů – dostatek pro několik kufrů nebo velký rodinný nákup. Po sklopení dělených zadních sedadel se kapacita zvětší až na 1 370 litrů a vzniklá rovná ložná plocha usnadňuje nakládání rozměrných předmětů.
BOHATÁ STANDARDNÍ VÝBAVA VČETNĚ BEZPEČNOSTNÍCH A ASISTENČNÍCH SYSTÉMŮ
BYD ATTO 2 Comfort rozšiřuje již tak bohatou standardní výbavu ostatních elektrických verzí modelu ATTO 2. V základu nabízí 17″ litá kola, metalický lak, LED přední a zadní světla, elektricky nastavitelná boční zrcátka, automatické stěrače a tónovaná zadní okna. Interiér přidává výkonnější USB porty, výkonnější bezdrátovou nabíječku smartphonu a další úchyt ISOFIX na sedadle spolujezdce, který doplňuje dvojici úchytů na krajních zadních sedadlech.
Standardem je také funkce Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájet externí zařízení výkonem až 3,3 kW. Tato funkce, v segmentu stále vzácná, umožňuje připojit vše od notebooku až po přenosnou lednici či gril – ideální pro práci i volný čas na cestách.
Vylepšena byla i bezpečnostní výbava. Přibyl centrální přední airbag, který doplňuje sadu zahrnující čelní airbagy řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy a hlavové boční airbagy po celé délce kabiny. Součástí asistenční výbavy jsou systém monitorování řidiče (DMS), adaptivní a inteligentní tempomat (ACC/ICC), inteligentní informace o rychlostních limitech, asistent udržování v jízdním pruhu, asistent změny jízdního pruhu (LCA), detekce mrtvého úhlu (BSD), monitorování okolní dopravy při otevření dveří (DOW), rozpoznávání dopravních značek (TSR), automatické nouzové brzdění (AEB), protiprokluzový systém, asistent pro sjíždění svahů, varování před čelním a zadním nárazem (FCW, RCW) a sledování provozu za vozem s automatickým brzděním při couvání (RCTA s funkcí RTCB).
K DISPOZICI K OBJEDNÁNÍ – S KOMPLEXNÍ ZÁRUKOU
BYD ATTO 2 Comfort je již možné objednat, přičemž ceny budou upřesněny pro jednotlivé trhy zvlášť. Nový model nabídne obvyklý rozsáhlý záruční program BYD – šestiletou záruku výrobce na vůz a osmiletou záruku na pohonnou jednotku a trakční baterii.
| BYD ATTO 2 technická specifikace | |||
| Parametry | Active | Boost | Comfort |
| Rozměry (l/š/v, mm) | 4310 / 1830 / 1675 | ||
| Pohotovostní hmotnost (kg) | 1570 | 1720 | |
| Rozvor (mm) | 2620 | ||
| Velikost kol (palce) | 17 | ||
| Přední zavěšení | Vzpěry typu MacPherson | ||
| Zadní zavěšení | Torzní příčka | Multi-link | |
| Typ pohonu | Pohon předních kol | ||
| Výkon elektromotoru (kW) | 130 | 150 | |
| Točivý moment elektromotoru (Nm) | 290 | 310 | |
| Typ akumulátoru | BYD Blade Battery (LFP) s technologií Cell-to-Body (CTB) |
||
| Jmenovitá kapacita (kWh) | 45,1 | 64,8 | |
| Maximální rychlost (km/h) | 160 | ||
| Zrychlení 0-100km/h (s) | 7,9 | ||
| Dojezd – WLTP kombinovaný (km) | 312 | 430 | |
| Dojezd – WLTP městský (km) | 463 | 604 | |
| Objem zavazadlového prostoru
(l, nesklopená / sklopená zadní sedadla) |
400 / 1340 | 450 / 1 370 | |
| Výkon nabíjení (DC) | 65 kW DC | 155 kW DC | |
| Výkon nabíjení (AC) | 11 kW 3-fáze | ||
| DC doba nabíjení (30-80%, min)
DC doba nabíjení (10-80%, min) |
28
37 |
19
25 |
|
| AC doba nabíjení (11 kW 3-fáze, 0-100%) |
5,5 h | 7,2 h | |
| Tepelné čerpadlo | Standard | ||
| Funkce V2L (3,3 kW) | Standard | ||
„Tohle není jen auto. Tohle je BYD“: Super Hybrid ATTO 2 DM-i posouvá hranice segmentu kompaktních SUV
- Zážitek z elektrické jízdy a celkový dojezd až 1000 km
- Spotřeba v kombinovaném režimu činí jen 1,8 l/100 km a výrazně snižuje náklady na provoz
- Až 90 km čistě na elektřinu – ideální pro každodenní dojíždění
- Praktický interiér s prémiovým zpracováním a hlasovým ovládáním s umělou inteligencí
BYD, přední světový výrobce vozidel na nové energie, představuje evropským zákazníkům model ATTO 2 DM-i. Nabízí efektivitu na vrcholu své třídy díky technologii Super Hybrid Dual Mode a k tomu praktický interiér plný promyšlených a užitečných inovací.
Ověřený úspěchem modelu SEAL U DM-i – nejprodávanějšího plug-in hybridu na několika klíčových evropských trzích – dává technologie Super Hybrid s inteligentním systémem DM modelu ATTO 2 DM-i sílu znovu definovat segment kompaktních SUV. Nabízí jedinečnou kombinaci zážitku z elektrické jízdy a reálného celkového dojezdu až 1000 km, díky čemuž mohou zákazníci s jistotou udělat krok směrem k čistě elektrické mobilitě a zároveň mít k dispozici jistotu hybridního pohonu pro delší cesty.
Výkonná viceprezidentka společnosti BYD Stella Li uvedla: „Super Hybrid s technologií DM představuje ideální mezistupeň pro zákazníky, kteří chtějí zažít elektrickou jízdu bez obav z dojezdu. A s modelem BYD ATTO 2 DM-i přinášíme tyto výhody do segmentu kompaktních SUV a vytváříme skutečně výjimečnou nabídku. Kombinace čistě elektrické jízdy a mimořádného reálného dojezdu dělá z tohoto vozu jedinečný model ve své třídě – něco, co dokážeme nabídnout jen my. Tady opravdu pochopíte, co myslíme větou: není to jen auto, je to BYD!“
JEDINEČNÝ SUV STYL V KOMPAKTNÍM PROVEDENÍ
BYD ATTO 2 DM-i kombinuje typické prvky SUV s kompaktními rozměry. Na délku měří 4 330 mm (o 20 mm více než plně elektrické ATTO 2), je 1 830 mm široké a 1 675 mm vysoké. Rozvor 2 620 mm je na tuto třídu relativně dlouhý, což přispívá k prostornému interiéru a zároveň zajišťuje krátké převisy, které podporují SUV charakter vozu.
Přední část tvoří precizně integrované full-LED světlomety a tenké denní svícení, které dávají modelu ATTO 2 DM-i výrazný vizuální podpis. Přední nárazník využívá ostře řezané linie pro dynamický vzhled, doplněné spodním dekorativním prvkem a vertikálními vzduchovými kanály po stranách pro optimalizaci proudění vzduchu.
Boční linie vozu zvýrazňuje spodní ochranné obložení s kontrastními akcenty, které opticky podtrhuje výšku karoserie, ale současně zachovává její lehkost. „Plovoucí“ linie střechy je doplněna charakteristickým lakovaným prvkem u C-sloupku. Tvarování karoserie využívá výrazné křivky, které spolu s dynamickým designem litých kol dodávají vozu energický vzhled.
Zadní část vozu zaujme střešním spoilerem a světelnou lištou propojující zadní svítilny inspirované tradičním čínským uzlem. Jejich tvar připomíná číslo 8 i Möbiův prstenec – motiv nekonečného štěstí. Sportovní vzhled doplňuje tvarovaný zadní nárazník a detaily spodního obložení.
Designové rozdíly oproti elektrické verzi ATTO 2 zahrnují větší přední masku, nové dekorativní prvky ve spodní části nárazníku, odstranění bočních ventilačních prvků v předních blatnících a upravené označení na víku zavazadlového prostoru.
ATTO 2 DM-i je k dispozici ve čtyřech barvách, včetně nové Midnight modré, která je vyhrazena pro modely Super Hybrid.
SUPER HYBRID S TECHNOLOGIÍ DM KOMBINUJE VÝKON S MIMOŘÁDNÝM DOJEZDEM
BYD ATTO 2 DM-i přináší průlomovou technologii Super Hybrid Dual Mode do segmentu kompaktních SUV. Kombinuje zážitek z elektrické jízdy, okamžitou odezvu a kultivovaný projev s mimořádně dlouhým reálným dojezdem – způsobem, který žádný konkurent nenabízí.
Osvědčený již v modelech SEAL U DM-i a SEAL 6 DM-i, je systém Super Hybrid s technologií DM založen na několika unikátních řešeních BYD, včetně dvojice vysokorychlostních elektromotorů s integrovaným řídicím modulem, akumulátoru Blade Battery a speciálně vyvinutého benzinového motoru Xiaoyun 1.5 s mimořádnou účinností 43,04 %.
Jak naznačuje název, Super Hybrid s technologií DM může pracovat ve dvou režimech. V režimu EV jsou kola poháněna výhradně elektromotorem. V režimu HEV se vůz ve většině situací chová podobně – benzinový motor prostřednictvím měniče vyrábí elektřinu pro baterii a elektromotor, takže jízdní projev odpovídá čistému elektromobilu. V okamžicích, kdy je potřeba vyšší výkon, se režim HEV může přepnout ze sériového do paralelního, a spojit tak sílu spalovacího motoru a elektromotoru.
Výsledkem je pohonná jednotka, která většinu času funguje jako elektromobil – s čistě elektrickým dojezdem až 90 km (s větší z obou verzí Blade Battery) a přitom nabízí kultivovanost a okamžitou odezvu elektrického vozu i v režimu HEV. Inteligentní řízení systému („i“ v DM-i) posouvá efektivitu nad úroveň všech konkurentů a zajišťuje spotřebu v kombinovaném režimu 1,8 l/100 km a celkový dojezd až 1000 km při plném nabití a plné nádrži.
Díky tomu představuje ATTO 2 DM-i v reálném provozu výbornou alternativu nejen k mild-hybridům, ale i ke klasickým spalovacím modelům – nabízí totiž mimořádný dálniční dojezd a zároveň možnost absolvovat mnoho cest zcela bez využití benzinu.
Kromě působivé efektivity nabízí Super Hybrid s technologií DM také solidní dynamiku. ATTO 2 DM-i umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a obě verze dosahují nejvyšší rychlosti 180 km/h.
V nabídce jsou dvě varianty pohonu Super Hybrid. Verze Active má kapacitu akumulátoru Blade Battery 7,8 kWh a systémový výkon 166 k (122 kW). Nabízí čistě elektrický dojezd 40 km dle WLTP a celkový kombinovaný dojezd 930 km.
Verze ATTO 2 DM-i Boost zvyšuje kapacitu baterie na 18,0 kWh a zároveň i systémový výkon na 212 k (156 kW), což umožňuje akceleraci 0–100 km/h za pouhých 7,5 sekundy. Větší baterie poskytuje čistě elektrický dojezd 90 km (WLTP) a celkový kombinovaný dojezd 1000 km. Součástí této verze je rovněž výkonnější palubní nabíječka 6,6 kW, která umožňuje dobití baterie z 15 % na 100 % během tří hodin při připojení k třífázovému AC zdroji 32 A.
Silné stránky technologie Super Hybrid Dual Mode dávají modelu ATTO 2 DM-i výraznou výhodu oproti ostatním kompaktním SUV. Vůz si drží efektivitu srovnatelnou s hybridními konkurenty i při nízkém stavu nabití baterie, a zároveň nabízí výrazně lepší výkon, dynamiku i celkový dojezd. Žádný jiný model nenabízí stejnou kombinaci použitelnosti a reálné účinnosti – ATTO 2 DM-i tak skutečně redefinuje svůj segment.
ŠPIČKOVÉ TECHNOLOGIE VE PROSTORNÉM A KVALITNĚ ZPRACOVANÉM INTERIÉRU
BYD ATTO 2 DM-i nabízí výrazně pojatý interiér, který kombinuje kvalitní materiály, velkorysý prostor a chytře integrované technologie. Přední část kabiny navazuje na design exteriéru – využívá čisté, vodorovně vedené linie a prvky inspirované SUV, například robustně tvarované kliky dveří, které interiéru dodávají širší a stabilnější výraz.
Středová konzola zahrnuje dvojici držáků nápojů, integrovanou loketní opěrku s úložným prostorem a ovládací panel s fyzickými tlačítky pro klíčové funkce, jako je odmlžování předního okna, jízdní režimy nebo ovládání hlasitosti.
Mezi drobné změny oproti elektrické verzi ATTO 2 patří přesunutí voliče jízdních režimů z centrální konzoly na sloupek řízení, přidání držáku brýlí pro řidiče, středovou opěrku hlavy pro třetího pasažéra vzadu a přepracovaná přední sedadla s nastavitelnými hlavovými opěrkami.
Dominantním prvkem palubní desky je 8,8″ digitální panel přístrojů a 12,8″ dotyková obrazovka. Infotainment využívá nejnovější software BYD včetně vícedotykového ovládání klimatizace a ventilace a přináší zásadně vylepšené hlasové ovládání díky „chytřejšímu asistentovi“. Po aktivaci povelem „Hi BYD“ dokáže systém díky technologiím generativní umělé inteligence a rozsáhlým jazykovým modelům vést přirozenou konverzaci, poradit v různých oblastech – od cestování přes aktuální dění až po obecné znalosti – a umí vést vícekrokový dialog i pamatovat si předchozí kontext.
Verze Boost navíc nabízí panoramatickou prosklenou střechu, která do interiéru přivádí velké množství denního světla. Rovná podlaha v zadní části zase zajišťuje dostatek prostoru i pro rodinné využití.
Zavazadlový prostor vozu ATTO 2 DM-i má objem 425 litrů – více než u mnoha kompaktních hatchbacků segmentu C. Po sklopení dělených zadních sedadel lze kapacitu zvětšit až na 1 335 litrů.
BEZ KOMPROMISŮ VE VÝBAVĚ
Kromě rozdílů v kapacitě baterie, výkonu a dojezdu se obě výbavové linie modelu ATTO 2 DM-i liší i v detailech své standardní výbavy. V každém případě ale vůz nabízí velmi bohatou výbavu už v základu.
ATTO 2 DM-i Active má v základní výbavě metalický lak, 16″ litá kola, LED přední i zadní světla, elektricky nastavitelná boční zrcátka, automatické stěrače, 8,8″ digitální přístrojový panel, 12,8″ dotykový infotainment, čtyři nabíjecí porty USB-C, zadní parkovací senzory s kamerou, adaptivní tempomat a chytrý klíč s možností přístupu přes smartphone.
ATTO 2 DM-i Boost přidává 17″ litá kola a rozšiřuje výbavu o přední parkovací senzory, kamerový systém s rozsahem 360°, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavením, vyhřívaný volant, tónovaná zadní okna, panoramatickou střechu s elektricky ovládanou sluneční clonou a bezdrátovou nabíječku smartphonu (50 W). Tato verze nabízí také funkci Vehicle to Load (V2L), která umožňuje napájet externí zařízení výkonem až 3,3 kW – ideální doplněk pro vůz, který vás díky technologii Super Hybrid Dual Mode dokáže dovést ještě dál.
KOMPLEXNÍ SADA BEZPEČNOSTNÍCH A ASISTENČNÍCH SYSTÉMŮ
Nový BYD ATTO 2 DM-i byl navržen s důrazem na bezpečnost a obě verze jsou vybaveny čelními airbagy pro řidiče i spolujezdce, předními bočními airbagy a hlavovými bočními airbagy po celé délce interiéru.
Nechybí ani kompletní soubor asistenčních systémů řidiče, včetně systému monitorování řidiče (DMS), adaptivního a inteligentního tempomatu (ACC/ICC), inteligentního omezovače rychlosti, asistenta udržování v jízdním pruhu s funkcí nouzové korekce, asistenta opuštění jízdního pruhu (LDA), detekce mrtvého úhlu (BSD), varování na okolní provoz při otevření dveří (DOW), rozpoznávání dopravních značek (TSR), automatického nouzového brzdění (AEB), protiprokluzového systému (TCS), asistenta pro sjíždění svahů, varování před čelním a zadním nárazem (FCW, RCW) a sledování provozu za vozem s automatickým brzděním při couvání (RCTA s funkcí RTCB).
PRVNÍ DODÁVKY NA ZAČÁTKU ROKU 2026 – VČETNĚ KOMPLEXNÍ ZÁRUKY
BYD ATTO 2 DM-i se začne prodávat v evropských zemích na začátku roku 2026. Ceny budou oznámeny jednotlivě pro každý trh. Nový model bude vybaven rozsáhlým záručním programem BYD – zahrnujícím šestiletou záruku výrobce a osmiletou záruku na pohonné ústrojí a trakční baterii.
| BYD ATTO 2 DM-i technická specifikace | ||
| Parametry | Active | Boost |
| Rozměry (d/š/v, mm) | 4330 / 1830/ 1 675 | |
| Pohotovostní hmotnost (kg) | 1510 | 1620 |
| Rozvor (mm) | 2620 | |
| Velikost kol (palce) | 16 | 17 |
| Přední zavěšení | Vzpěry typu MacPherson | |
| Zadní zavěšení | Torzní příčka | |
| Typ pohonu | Pohon předních kol | |
| Celkový systémový výkon (k) (kW) | 166 (122) | 212 (156) |
| Výkon spalovacího motoru (k) (kW) | 98 (72) | |
| Výkon elektromotoru (k), (kW) | 197 (145) | |
| Točivý moment elektromotoru (Nm) | 300 | |
| Typ akumulátoru | BYD Blade Battery (LFP) | |
| Jmenovitá kapacita (kWh) | 7,8 | 18,0 |
| Maximální rychlost (km/h) | 180 | |
| Zrychlení 0-100km/h (s) | 9,1 | 7,5 |
| Dojezd EV – WLTP kombinovaný (km) | 40 | 90 |
| Celkový dojezd – WLTP kombinovaný (km) | 930 | 1000 |
| Spotřeba – WLTP kombinovaná (l/100 km) | 5,1 | 5,1 |
| Spotřeba – WLTP vážená kombinovaná (l/100km) | Bude upřesněno | 1,8 |
| Emise CO2 (g/km) | Bude upřesněno | 41 |
| Objem palivové nádrže (l) | 45 | |
| Max. hmotnost přívěsu (nebrzděný) | 750 | |
| Objem zavazadlového prostoru (l, zadní sedadla nesklopená / sklopená) | 425/1335 | |
| Počet míst | 5 | |
| Max nabíjecí výkon AC | 3,3 kW AC | 6,6 kW AC |
| Doba nabíjení AC (15-100%) | 2,7 h (3,3 kW 1-fáze) |
3,0 h (6.6kW 1-fáze) |
| Funkce V2L | – | 3,3 kW |
O BYD
BYD je mezinárodní high-tech společnost zaměřená na využívání technologických inovací pro lepší život. Založena byla v roce 1994 jako výrobce dobíjecích baterií, dnes má široké portfolio zahrnující automobilový průmysl, železniční dopravu, nové zdroje energie a elektroniku. Provozuje více než 30 průmyslových parků v Číně, USA, Kanadě, Japonsku, Brazílii, Maďarsku a Indii. BYD dlouhodobě vyvíjí energetická řešení s nulovými emisemi – od výroby a ukládání energie až po její praktické využití – a snižuje globální závislost na fosilních palivech. Její vozidla na nové energie působí již na 6 kontinentech, ve více než 110 zemích a regionech a více než 400 městech. Společnost je kótována na burzách v Hongkongu i Šen-čenu a patří do žebříčku Fortune Global 500 jako lídr v oblasti inovací pro ekologičtější budoucnost. Více informací: www.bydglobal.com
O BYD Auto
BYD Auto byla založena v roce 2003 jako dceřiná společnost BYD. Specializuje se na vývoj čistě elektrických a plug-in hybridních vozidel a usiluje o urychlení ekologické transformace globální dopravy. Má plně pod kontrolou celý proces vývoje a výroby – od baterií přes elektromotory a elektronické řídicí jednotky až po polovodiče. V posledních letech přinesla řadu zásadních technologií: Blade Battery, hybridní technologie DM-i / DM-p, platformu e-Platform 3.0, technologie CTB a iTAC, inteligentní systém řízení karoserie DiSus-X, architekturu XUANJI a Super e-Platform. BYD je první automobilkou na světě, která při přechodu na elektromobilitu zcela ukončila výrobu spalovacích vozidel. Na čínském trhu si již 12 let v řadě drží vedoucí pozici v prodeji osobních vozů na nové energie.
O BYD
BYD je mezinárodní high-tech společnost zaměřená na využívání technologických inovací pro lepší život. Založena byla v roce 1994 jako výrobce dobíjecích baterií, dnes má široké portfolio zahrnující automobilový průmysl, železniční dopravu, nové zdroje energie a elektroniku. Provozuje více než 30 průmyslových parků v Číně, USA, Kanadě, Japonsku, Brazílii, Maďarsku a Indii. BYD dlouhodobě vyvíjí energetická řešení s nulovými emisemi – od výroby a ukládání energie až po její praktické využití – a snižuje globální závislost na fosilních palivech.
Její vozidla na nové energie působí již na 6 kontinentech, ve více než 110 zemích a regionech a více než 400 městech. Společnost je kótována na burzách v Hongkongu i Šen-čenu a patří do žebříčku Fortune Global 500 jako lídr v oblasti inovací pro ekologičtější budoucnost. Více informací: www.bydglobal.com
O BYD Auto
BYD Auto byla založena v roce 2003 jako dceřiná společnost BYD. Specializuje se na vývoj čistě elektrických a plug-in hybridních vozidel a usiluje o urychlení ekologické transformace globální dopravy. Má plně pod kontrolou celý proces vývoje a výroby – od baterií přes elektromotory a elektronické řídicí jednotky až po polovodiče. V posledních letech přinesla řadu zásadních technologií: Blade Battery, hybridní technologie DM-i / DM-p, platformu e-Platform 3.0, technologie CTB a iTAC, inteligentní systém řízení karoserie DiSus-X, architekturu XUANJI a Super e-Platform. BYD je první automobilkou na světě, která při přechodu na elektromobilitu zcela ukončila výrobu spalovacích vozidel. Na čínském trhu si již 12 let v řadě drží vedoucí pozici v prodeji osobních vozů na nové energie.
O BYD Europe
BYD Europe, se sídlem v Nizozemsku, je první zahraniční pobočkou skupiny BYD Group. Jejím cílem je poskytování bezpečných, efektivních a udržitelných řešení v oblasti vozidel na nové energie, a to prostřednictvím špičkových technologických inovací.
Více informací naleznete na www.byd.com.
PR