Škoda Auto vyrobila 100 tisící elektromobil Elroq.

Škoda Auto vyrobila 100 000. elektromobil Elroq

Výroba běží naplno: Produkce spuštěna na začátku roku 2025; jubilejním modelem se stalo vrcholné provedení Škoda Elroq RS v barvě zelená Mamba Vysoce flexibilní zázemí: Linka v závodě v Mladé Boleslavi umožňuje souběžně vyrábět plně elektrické a spalovací modely

Ocenění veřejností i odborníky: Elroq nedávno získal titul Auto roku 2026 v Německu a stal se druhým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě za letošní tři kvartály

Závod společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi opustilo od zahájení sériové výroby na začátku letošního roku již 100 000. plně elektrické kompaktní SUV Elroq. Jubilejním vozidlem se stal Elroq RS v zelené barvě Mamba. Elroq je prvním modelem značky s osobitým designovým stylem Modern Solid a vyrábí se na flexibilní lince, kde dále vzniká plně elektrický model Enyaq a vůz Octavia na platformě MQB. Toto řešení umožňuje automobilce využít jednu linku jak pro elektrické vozy, tak pro modely se spalovacími motory, a rychle reagovat na vývoj poptávky.

Elroq je úspěšný u zákazníků i odborníků: za první tři čtvrtletí letošního roku se stal druhým nejžádanějším
elektromobilem v Evropě a získal řadu mezinárodních ocenění včetně ceny Red Dot za design. Nedávno byl taktéž vyhlášen Autem roku 2026 v Německu. Dosažení hranice 100 000 vyrobených kusů dokládá vysokou a trvalou poptávku po plně elektrických SUV značky Škoda, modelech Elroq a Enyaq.

Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Výrobu a logistiku, říká: „Výroba 100 000 vozů Elroq za méně než rok od zahájení sériové produkce je pro celý tým velkým úspěchem. Odráží také důslednou přípravu a cílené úpravy našich výrobních procesů. Od samého začátku jsme plně využívali flexibilitu pro souběžnou výrobu vozů se spalovacími motory a elektromobily na jedné lince. Výsledek je zřejmý: skvělá odezva zákazníků zdůrazňuje vynikající kvalitu výroby automobilů ,Made in Mladá Boleslav‘.“

Škoda Elroq: jeden z nejprodávanějších elektromobilů v Evropě V prvních třech čtvrtletích roku 2025 dodala Škoda Auto po celém světě téměř 120 000 elektromobilů. V Evropě se oba modely drží mezi desítkou nejprodávanějších elektrických modelů – Elroq je druhý a Enyaq šestý. Škoda Elroq je navíc číslem 1 v České republice, Dánsku a na Slovensku a mezi třemi nejžádanějšími elektromobily v Rakousku, Nizozemsku a Švýcarsku.

Skvělý úspěch modelu Elroq v Německu, na největším trhu značky Škoda Škoda Elroq se v Německu, na největším trhu značky, stala v říjnu zásluhou 3 320 registrací nejprodávanějším elektromobilem a v celé Evropě vévodila žebříčku elektrických vozidel také
v dubnu, červenci a říjnu. Úspěch vozu Škoda Elroq dokládá nejen vysoká poptávka zákazníků, ale také řada mezinárodních ocenění, včetně ceny Red Dot za design. Jen před pár dny získalo kompaktní SUV také renomovaný titul Auto roku 2026 v Německu.

Porota složená ze 40 předních německých i zahraničních novinářů nejprve vybrala pět vítězů v jednotlivých
kategoriích, kteří vzešli z 80 nově představených vozů. Ve finále Elroq zvítězil nad svými čtyřmi soupeři. Obzvláště dobře si vedl v oblasti kvality a ekologických vlastností stejně jako v poměru ceny a výkonu, ovladatelnosti a úrovni pohonného ústrojí.

Škoda
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level Škoda Strategy“;
usiluje o to, aby se do konce dekády zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě tím, že zákazníkům nabízí to nejlepší z obou
světů prostřednictvím řady atraktivních modelů s plně elektrickými, hybridními a spalovacími pohonnými jednotkami;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq; v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
samostatně vyvíjí a vyrábí komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky pro další značky
koncernu Volkswagen;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR