CONCEPT CAR CITROËN ELO: SMALL IS THE NEW BIG
MALÝ VŮZ S VELKÝMI AMBICEMI
- Citroën představuje koncepční vůz ELO, laboratoř nápadů ztělesňující hodnoty inovace a kreativity značky a shromažďující náměty pro budoucnost.

- ELO je zodpovědný, dostupný, prostorný a funkční. Zkoumá nové způsoby, jak optimisticky a důmyslně reagovat na současné výzvy.
- ELO je malý, ale má velké cíle! I když jsou jeho rozměry skromné, překvapuje prostorností a modularitou díky optimálnímu využití své 100% elektrické architektury. Při kompaktní délce 410 cm nabízí interiér navržený jako skutečný modulární obytný prostor, který dokáže pojmout až 6 osob.
- ELO jde zcela s dobou a je více než jen prostředkem mobility. Je navržen tak, aby usnadňoval život v pohybu ve všech jeho podobách: slouží k cestování, ale také pro odpočinek, trávení volného času a práci. Odtud jeho název ELO: REST, PLAY, WORK.

- Citroën využil odborné znalosti svých partnerů, společností Goodyear a Decathlon, a společně vyvinuly praktické, technické a odolné materiály.
- ELO je skutečnou oázou svěžesti a energie. Světová premiéra konceptu proběhne na autosalonu v Bruselu 9. ledna 2026.
Citroën představuje ELO, koncepční vůz, který otevírá novou kapitolu značky Citroën. ELO, navazující na model OLI představený v roce 2022, je továrnou na nápady. Je projektem, který zkoumá oblasti inspirující úvahy Citroënu o budoucnosti.
ELO je odvážný, chytrý, kreativní a zaměřený na pohodu. Ztělesňuje tak hodnoty značky Citroën. Ta je věrná více než stoleté tradici inovací ve službách svobody pohybu a jednoduššího života. Citroën tím znovu potvrzuje svou průkopnickou roli v době, kdy se životní styl rychle mění.
ELO zosobňuje snahu předvídat potřeby světa v pohybu: je to zábavný, chytrý, dostupný, prostorný a odpovědný dopravní prostředek, který navíc nabízí rozšířenou a nově pojatou vizi mobility, navrženou tak, aby uživatelům vrátila užitečný čas a doprovázela je v různých fázích jejich životů.

Citroën dnes díky své odvaze a know-how zkoumá převratná řešení, aby přetvořil prostornost a nově interpretoval ducha vozu typu MPV a ludospace, které formovaly jeho historii. Tím, že se značka zaměřuje na architekturu, která byla od samého počátku navržena pro elektrický pohon, uvolňuje nový prostor a přetváří interiér na skutečné místo pro život, které je praktické, funkční a přístupné. Tuto ambici model ELO dokonale ilustruje: „malý, ale s velkými cíli“, skutečný „tiny house“ na kolech plný chytrých řešení, jehož kompaktní vnější rozměry kontrastují s překvapivě prostorným a vysoce variabilním interiérem, který redefinuje využití prostoru a komfort na palubě.
ELO, který nabízí skutečný obytný prostor, byl navržen jako každodenní společník. Díky své úplné a intuitivní modularitě slouží jako místo k odpočinku, hraní nebo práci — REST, PLAY, WORK. Plně využívá výhody 100% elektrické architektury a nabízí kompaktní rozměry, které skrývají výjimečnou prostornost. S délkou 410 cm se cítí dobře v městském prostředí, které je jeho přirozeným prostředím. Charakter vozu ale také vybízí k výletům a odpočinku. Díky svému mimořádně prostornému a variabilnímu interiéru, který pojme až šest osob, splňuje požadavky zrychlujícího se života mezi cestováním, trávením volného času, rodinnými aktivitami, prací nebo spontánními výlety. Se svým moderním, barevným a veselým designem a širokou škálou funkcí je ELO zdrojem energie ve službách aktivního života.
U ELO se nepřizpůsobuje zákazník autu, ale auto potřebám zákazníka. Ve standardní verzi má 4 místa s centrálně umístěným sedadlem řidiče, jemuž díky čelnímu sklu s výhledem 180° a modernímu důmyslnému rozhraní nabízí nový zážitek z jízdy, zatímco cestující na zadních sedadlech mají k dispozici obrovský prostor. Sedadlo řidiče lze otočit, aby bylo možné si popovídat nebo pracovat, k čemuž napomáhá i speciální podpěra. V případě potřeby lze vysunout další dvě sedadla, aby bylo možné přepravit 6 osob. Interiér se může také proměnit v prostor pro spaní pro dvě osoby, domácí kino, zdroj napájení a mnoho dalších využití. ELO mění svět mobility a stává se katalyzátorem společných chvil strávených s partnerem, rodinou a přáteli.
Designéři promysleli tento koncept do nejmenších detailů a rádi se podělili o své know-how se dvěma partnery, kteří sdílejí jejich touhu přimět lidi k pohybu a vyvíjet technické, udržitelné a odpovědné materiály. Decathlon, jehož designérský tým přispěl svými odbornými znalostmi v oblasti sportu a outdoorových aktivit, umožnil navrhnout nové funkce a použít inovativní materiály. Druhý partner, Goodyear, vyvinul nové inteligentní pneumatiky určené pro outdoorové aktivity.

„ELO je novým krokem v období, které je pro Citroën mimořádné, vyznačuje se kompletní obnovou modelové řady během dvou let a vstupem do mistrovství světa ABB FIA Formule E. ELO je továrnou na nápady, která dokonale ztělesňuje hodnoty Citroënu a otevírá perspektivy toho, co dnes inspiruje naše úvahy. Splňuje všechna kritéria, která tvoří DNA značky již více než 100 let a která chci v příštích letech dále rozvíjet. Jedná se o kreativitu, odvahu, dostupnost, odpovědnost, vynalézavost a zaměření na pohodu. Jde zcela s dobou a přináší konkrétní a inovativní řešení na podporu svobody pohybu a lepšího života. Jeho styl vyjadřuje přátelskost a radost ze života, jeho ultra modulární interiér je koncipován jako samostatný obytný prostor. Je plný chytrých funkcí a jednoduchých technologií, které usnadňují každodenní život. ELO vysílá silné poselství, které vyjadřuje naši vizi toho, čím by Citroën měl být,“ prohlásil Xavier Chardon, ředitel značky Citroën.
„Jsme na ELO velmi hrdí, protože je dokonalým vyjádřením toho, čím by design měl být: spojením stylu a funkčnosti. ELO překypuje energií, a to jak svou barevnou a přitažlivou osobností a moderním vzhledem, tak i všemi možnostmi, které nabízí pro intenzivní a bohatý život. Týmy designového studia Citroënu si užily spoustu zábavy při vymýšlení modelu, který je do nejmenších detailů navržen tak, aby byl praktický, zábavný a chytrý. Sdílení know-how s designéry Goodyear a Decathlon bylo také velmi podnětnou součástí vývoje tohoto konceptu, a to díky kreativitě a technické vyspělosti řešení, která nám poskytli,“ řekl Pierre Leclercq, šéfdesigner značky Citroën.
ELO podrobně…
- Elektrická architektura = XXL prostor v kompaktních rozměrech
Výjimečný poměr kompaktnosti a vnitřního prostoru
ELO nabízí až šest pohodlných míst na minimálním půdorysu o délce 410 cm, podobné jako u modelu ë-C3. V době neustále narůstajících rozměrů bylo rozumné a smysluplné zvolit opačný přístup a omezit prostor zabraný vozidlem, aniž by však došlo ke snížení prostornosti. Od samého počátku byl tento koncept navržen na 100% elektrické platformě s motorem umístěným na zadní nápravě. Tato architektura umožňuje zachovat kompaktní rozměry a současně uvolnit překvapivě velký vnitřní prostor. ELO je kompaktní zvenčí, ale po otevření dveří překvapí. Poměr vnějších rozměrů k vnitřnímu prostoru je pro minivan, který efektivně využívá každý centimetr krychlový, a přitom nabízí moderní, sympatický a atraktivní styl, bezkonkurenční.
Elektrický, zodpovědný, městský, schopný uniknout
Vůz je díky svým kompaktním rozměrům ideálním společníkem pro městský provoz, kde je jako doma a kde jeho veselý vzhled rozjasňuje okolí. Je mrštný, snadno parkuje a proplétá se uličkami. Bez problémů se ale vydává i mimo město – za odpočinkem a dobrodružstvím. Volba elektrické platformy je kromě snahy o větší prostor na palubě logickým krokem k podpoře odpovědné a dostupné mobility zaměřené na energetickou transformaci. Tato volba architektury je v souladu se zamýšleným použitím, zejména ve městě.
- Důmyslný a jedinečný ultra-modulární obytný prostor
Odvážná a jedinečná architektura v kombinaci s výjimečnou modularitou poskytuje modelu ELO možnost nabídnout vzácnou všestrannost.
Jedinečné místo řidiče
ELO využívá této jedinečné architektury k umístění místa řidiče do centrální přední polohy. Tato originální poloha umožňuje řidiči vychutnat si nové pocity z jízdy díky většímu rozhledu. Zároveň usnadňuje plynulost a pohyb na palubě díky výšce 170 cm, která umožňuje snadný přístup a pohyb uvnitř. Sloupek řízení je posunut co nejvíce dopředu, čímž se uvolňuje výjimečný vnitřní prostor. Sedadlo řidiče se otáčí o 360°, takže se dokáže ideálně přizpůsobit různým konfiguracím dostupným na palubě, ať už jde o řízení, práci nebo komunikaci s ostatními cestujícími.
Moderní, promyšlený a ergonomický kokpit
Snadné ovládání vozu ELO se odráží také v jeho přístrojové desce. Tento nový koncept značky Citroën je založen na principu promítání informací na speciální plochu. U předchozího koncepčního vozu Oli z roku 2022 byly informace a aplikace promítány na „Smartband“, široký horizontální pruh umístěný ve spodní části čelního skla. V roce 2025 představuje Citroën s modelem ELO novou verzi tohoto displeje. Ploché obrazovky promítají obsah na průhledný displej opatřený reflexní vrstvou, která vytváří magický efekt. Barevné informace jakoby levitují po celé šířce čelního skla, takže řidič může využívat všechny údaje, aniž by musel spustit oči z vozovky. Tento nový displej vyžaduje technologii, která je z hlediska vývoje a potenciální výroby mnohem méně nákladná než klasický head-up displej.
Jednoramenný volant se dvěma ploškami, který byl poprvé představen v modelu DS z roku 1955, zlepšuje díky širokému otvoru výhled na přístroje. Pohodlně se drží a je vybaven dvěma tlačítky ve tvaru joysticku, která umožňují přístup ke všem funkcím digitální přístrojové desky a jejich ovládání. Je snadno ovladatelný a posiluje pocit klidu na palubě.
Příkladná modularita
Druhá řada nabízí tři sedadla stejné šířky se sklopnými opěradly. Všechna tři zadní sedadla jsou vyjímatelná a lze je snadno přeměnit na křesla, která lze využít jako venkovní sedací soupravu. Pod bočními sedadly druhé řady se skrývají dvě další sedadla. Jediným pohybem se vyklopí a umístí se po obou stranách mírně za sedadlo řidiče. Prostor pro nohy na těchto dvou dalších místech je velkorysý. V této šestimístné konfiguraci není díky důmyslné modularitě jednotlivých sedadel nijak omezen objem zavazadlového prostoru. Čtveřice bočních dveří se otevírá protisměrně a absence středového sloupku umožňuje snadný přístup o šířce 1,92 m. Zcela rovná podlaha usnadňuje pohyb uvnitř kabiny bez ohledu na zvolenou konfiguraci.
- Inteligentní design plný energie
Osobnost, ze které vyzařuje radost ze života
Z vozu ELO na první pohled sálá přitažlivá osobnost. Jeho sympatický a veselý vzhled z něj dělá opravdovou oázu energie v automobilovém světě, která přináší svěžest a radost na první pohled. Díky jeho atraktivnímu vzhledu a sebevědomému šarmu tento koncepční vůz téměř vybízí k tomu, abyste si ho přizpůsobili vlastnímu vkusu. Ztělesňuje výrazně radostnou a přátelskou vizi mobility. ELO je více než jen vůz, stává se společníkem, který dokáže vykouzlit úsměv v každodenním životě.

Tuto osobnost ještě umocňuje zářivě oranžový odstín, symbolizující originální charakter konceptu. Barva se mění v závislosti na světle, přechází z oranžové do červené a poté do žluté, čímž vytváří hloubku, pohyb a dynamiku. Touto odvážnou barevnou kombinací ELO narušuje městskou krajinu a vnáší do ní dávku optimismu.
Oranžová barva dominuje také v interiéru. Jako u každého modelu Citroën je interiér navržen jako relaxační obytný prostor zasvěcený pohodlí a klidu. Kabinu C-Zen Lounge definuje výběr architektonických řešení, funkcí a materiálů. Interiér byl navržen jako příjemný a funkční prostor, který co nejlépe využívá jedinečnou architekturu. Pro místo řidiče je charakteristická absence palubní desky, což vytváří jedinečný pocit prostoru. Nahrazuje ji sloupek řízení soustřeďující celé uživatelské rozhraní orámované úložnými prostory. Odkazem na historii značky Citroën je jednoramenný volant, nově interpretovaný díky technologii 3D tisku na textilii. Stěny kabiny jsou vybaveny trojrozměrnými úložnými prostory inspirovanými světem sportovního oblečení, zatímco sedadla, navržená pro optimální modularitu, přebírají ve svých pěnovém polstrování ikonický motiv „tabulky čokolády“, který je pro značku charakteristický.
Funkce a emoce
Designéři Citroënu vtiskli vozu ELO jedinečnou siluetu a vytvořili pozoruhodně všestranný vůz.
Cílem designérů bylo vdechnout funkčnímu předmětu emoce, osobnost a přitažlivost. Atypická silueta modelu ELO tuto vizi díky své inovativní architektuře ilustruje. Jeho design je plynulý a čistý, připomíná minivan, pevně stojící na kolech posunutých do čtyř rohů a zvýrazněných nápadnými blatníky. Velké prosklené plochy opticky vůz odlehčují, otevírají interiér směrem ven a výrazně přispívají k pocitu pohody na palubě. Graficky výrazný design linie oken s velmi nízkou boční linií v úrovni druhé řady sedadel stoupá a poskytuje tak výjimečnou světlost. Svými plochými nebo mírně zakřivenými skly ELO také potvrzuje přímou souvislost s koncepčním vozem Oli.
Částečně zaoblené zadní dveře sahají až ke střeše, aby maximalizovaly jas v interiéru. Prosklená plocha o rozloze 4,5 m² zaplavuje kabinu světlem. Pro zadní část zavazadlového prostoru je typické jemné, strukturované a elegantní odsazení střechy. Celková čistota objemů zdůrazňuje grafické prvky, jako jsou oblouky nad podběhy kol nebo rovné plochy blatníků.
V přední části světelný podpis navazuje na estetiku poprvé představenou u nejnovějšího modelu C5 Aircross. Vertikální moduly byly přepracovány a jsou nyní rozděleny na dvě části, které obklopují logo. Spodní část nárazníku – totožná vpředu i vzadu – je vyrobená z expandovaného polypropylenu a poskytuje lehkou, ale účinnou ochranu proti drobným nárazům. Tento materiál je použitý i na celé horní ploše čtyř blatníků, kde slouží jako místo pro odkládání různých předmětů během přestávek.
V zadní části světelný podpis také přebírá koncepci „Light Wings“ modelu C5 Aircross, jehož horní prvek jako by se vznášel v prostoru. Asymetrické dvoukřídlé dveře, inspirované užitkovými vozy, jsou v horní části prosklené, aby maximalizovaly viditelnost a světlost. Na střeše se rozkládá široký výklopný mechanismus, který otevírá část střechy, čímž zvětšuje výšku nákladového prostoru nebo umožňuje vychutnat si hvězdnou oblohu v konfiguraci pro spaní.
- REST – PLAY – WORK: Získejte zpět čas
Auto stráví v průměru téměř 95 % času zaparkované a nevyužité. ELO chce být více než jen dopravním prostředkem, který vás doveze z bodu A do bodu B. Svět se mění, mění se i životní styl a vše se zrychluje. Během jednoho dne absolvujeme mnoho vzájemně propojených cest a aktivit. Koncepční vůz ELO – zkratka pro rEst, wOrk, pLay – je navržen tak, aby doprovázel každý z těchto okamžiků, a ztělesňuje tak mobilitu zakotvenou v dnešní době. Prostorný, chytrý a odpovědný vůz nově definuje využití času tím, že usnadňuje nejen cestování, ale také odpočinek, volnočasové aktivity a práci. ELO se tak stává mnohem více než jen vozidlem: je katalyzátorem života v pohybu.
REST
ELO nabízí možnost odpočinout si před schůzkou či při čekání, nebo prostě jen vybízí přemýšlet o cestě do neznáma, relaxaci nebo aktivitách. Prostor na palubě je pohodlný a příjemný. Sedadla mají robustní, měkké polstrování a umožňují se na nich krásně uvelebit. Velké prosklené plochy poskytují dostatek světla. Tyto aspekty umožňují proměnit vůz v příjemný a útulný v prostor na spaní pro dvě osoby nebo v kinosál.
V zavazadlovém prostoru se nacházejí dvě matrace složené ve speciálních úložných prostorech. Celkový objem nákladového prostoru tedy není těmito matracemi nijak omezen. Nafukovací matrace jsou vyrobeny z materiálu Dropstitch od značky Decathlon, který se používá zejména pro surfová prkna, kajaky a paddleboardy. Matrace se vyjmou z úložného prostoru, rozloží se a nafouknou pomocí stlačeného vzduchu, který je k dispozici ve vozidle a je přístupný přes trysku umístěnou ve spodní části vozu. Materiál Dropstitch dodává těmto dvěma matracím tuhost, takže není nutné je nijak zvlášť zpevňovat, aby zůstaly po instalaci v kabině na svém místě, a zároveň jsou velmi pohodlné.
V této konfiguraci se kapsle zadních světel umístěné uvnitř v kabině promění v noční lampičky. ELO má v této části vozu umístěné také upevňovací patky z paddleboardů Decathlon, které původně sloužily k upevnění ploutve. Toto příslušenství je upraveno tak, aby bylo možné na něj připevnit různé předměty jako například malý projektor. V kombinaci s výsuvným promítacím plátnem umožňuje pohodlné sledování filmu a proměňuje ELO v jedinečný prostor. Tuto atmosféru umocňuje velký otevírací otvor v zadní části střechy, který poskytuje možnost plně si vychutnat hvězdnou oblohu.
DECATHLON: Naše spolupráce se společností Citroën je založena na společných hodnotách: inovacích a snaze zpřístupnit mobilitu pro každodenní život. Jádrem této vize je design. Naši designéři vložili své know-how do tohoto jedinečného projektu s jasným cílem: kompletně přepracovat uspořádání, aby se od základu zlepšila uživatelská zkušenost. Z tohoto přístupu vzešel ELO, koncepční vůz, který je zároveň funkční i zábavný a v němž byl každý úložný prostor optimalizován podle předpokládaných sportovních aktivit.
Tato jedinečná spolupráce, spojení dvou francouzských špičkových značek, je založena na společných hodnotách: vynikajícím designu a inovacích ve službách co nejširšího okruhu uživatelů. Naše týmy designérů spojily své know-how a odborné znalosti, aby společně vytvořily a představily budoucnost. Ambice je jasná: proměnit každý okamžik v příležitost k pohybu. Takto chceme podporovat pohyb a přispívat ke každodennímu pocitu pohody,“ upřesňuje Charles Cambianica, ředitel pro produktové inovace společnosti Decathlon.
PLAY
Ať už se s vozem ELO vydáte kamkoli, bude vaší základnou a nabídne vám nekonečné možnosti volnočasových aktivit.
Týmy designérů Citroënu spolupracovaly s týmy Decathlonu na vývoji materiálů, příslušenství a scénářů, aby tato laboratoř nápadů dokonale splňovala vaše přání v oblasti outdoorových aktivit. Tato spolupráce jde daleko nad rámec pouhého návrhu odolného příslušenství přizpůsobeného vozidlu. Například vstup do zavazadlového prostoru byl přepracován tak, aby poskytoval místo k sezení na prahu, kde si můžete po túře přezout boty. Ve spolupráci obou partnerů vznikly i tašky, které se snadno ukládají v přední části, a na všechny čtyři dveře byly přidány úchyty, které umožňují na obou stranách vozu ELO natáhnout markýzu. Tato markýza umožňuje prodloužit zážitek z pobytu venku a zároveň chrání před sluncem nebo nepříznivým počasím. Designéři využili všechny úložné prostory, aby vyhovovaly zamýšleným aktivitám.
Sedáky tří zadních sedadel jsou odnímatelné a po vyjmutí slouží jako sedačky, které lze použít venku k příjemné relaxaci, čtení nebo improvizovanému pikniku. Jedná se o odkaz na model Citroën 2CV, ale také na židle Quechua, které Decathlon nabízí ve svém sortimentu.
Integrovaný kompresor umožňuje nafukovat věci, jako jsou plovací kruhy, paddleboardy, pneumatiky jízdních kol a samozřejmě i pneumatiky samotného vozu, což umožňuje provozovat řadu volnočasových aktivit. ELO je také vybaven technologií V2L. Ta promění prostředí v opravdový základní tábor, kde je možné napájet elektrický gril nebo reproduktor. Čtyři ploché části blatníků potažené stejným materiálem jako přední a zadní nárazníky umožňují bez obav odložit sklenici nebo talíř.
WORK
Třídit fotografie, pracovat na počítači, připojit se… Digitální technologie se prolínají do mnoha oblastí včetně cestování. V posledních letech se výrazně rozvinuly „hybridní“ způsoby práce a není výjimkou, že se člověk musí nečekaně připojit k jednání nebo si dlouhodobě uspořádat práci z jiného místa. Ať už jsou vaše potřeby jakékoli, ELO se dokáže proměnit v pohodlnou mobilní kancelář, která nabízí konfiguraci, ve které práce nabývá zcela nový rozměr.
Sedadlo řidiče má polštář a opěradlo s různou tloušťkou a hustotou pěny. Toto sedadlo je přizpůsobené různým konfiguracím a poskytuje pohodlí a oporu potřebnou pro řízení. V případě potřeby slouží také jako kancelářská židle. Otáčí se o 360° a k základně lze připevnit snadno přístupný stolek, který je umístěn pod prostředním sedadlem ve druhé řadě. Na stolek lze položit notebook a v klidu a pohodlí pracovat.
V této konfiguraci se displej pod čelním sklem přizpůsobí tak, že bude přenášet vaši videokonferenci, zobrazovat vám kalendář schůzek a spravovat hovory. Výsuvné stolky, chytře zabudované na úrovni vnitřních předních podběhů kol a vybavené držáky na nápoje, vám umožní odložit předměty, jako jsou telefon nebo sluchátka, a posílí tak pocit pohodlí, jako byste byli v kanceláři.
- Odpovědný výrobek, který reaguje na společenské výzvy
Při navrhování modelu ELO byla kromě volby elektrické architektury věnována zvláštní pozornost také udržitelnosti materiálů, omezení počtu dílů a snížení hmotnosti.
Všechny materiály byly zvoleny tak, splňovaly různé účely, pro které je model ELO určen, a zároveň zohledňovaly současné environmentální požadavky. Potah sedadel ve druhé řadě je proto vyroben z odolného materiálu, který se snadno čistí a je ideální pro volnočasové použití: odolává opotřebení, nevadí mu voda ani častá manipulace.
Sedadlo řidiče je příkladem snahy o zjednodušení. Cílem je snížit počet dílů. ELO také využívá odolný a pratelný plsťový materiál, který vyvinulo oddělení Couleurs & Matières (Barvy & Materiály) značky Citroën a vyrábí se ve Francii, nedaleko Lille. Tento materiál je vyroben z přebytečných látek a komponentů použitých pro koncepční vůz Oli představený v roce 2022. Po rozdrcení byly tyto zbytky přeměněny na desky, které slouží k výrobě různých úložných boxů na palubě. Tento ekologický přístup se promítá i do výběru vnitřního obložení, kde byl použit plastifikovaný materiál, který se snadno udržuje, je odolný a dodává modelu ELO atraktivní barevný akcent.
Po obou stranách sedadla řidiče se používá expandovaný polypropylen, stejný materiál, jaký používá Decathlon pro své cyklistické přilby. Je z 30 % složen z recyklovaných materiálů, je plně recyklovatelný a používá se také na spodní části nárazníků. Tento velmi lehký materiál se nachází na plochých částech všech čtyř blatníků. Stejná ochrana – identická co do tvaru i složení – se nachází i na zadním nárazníku, což omezuje počet karosářských dílů a přispívá ke snížení hmotnosti vozidla.
GOODYEAR: Naše partnerství se stalo u koncepčních vozů Citroënu tradicí: od jubilejního koncepčního vozu 19_19 přes koncepty autonomní městské mobility (2020) s všesměrovými koly Eagle 360 se zabudovanými osmi malými motorky až po koncepční vůz Oli vybavený inteligentní pneumatikou Eagle GO v roce 2022.
V souladu se svým posláním je ELO vybaven pneumatikami určenými pro volný čas a outdoorové aktivity. Pokračuje ve spolupráci se společností Goodyear a stává se čtvrtým koncepčním vozem Citroën vybaveným chytrými pneumatikami. Tyto pneumatiky jsou vhodné pro každodenní použití i pro příležitostné výlety mimo zpevněné cesty, a to bez ohledu na terén.
Inteligentní charakter pneumatikám dodává sada technologií Goodyear SightLine, která umožňuje měřit tlak a opotřebení v reálném čase a sledovat je pomocí speciální aplikace. LED dioda zabudovaná do ráfku signalizuje, zda je tlak správný (zelená LED dioda), nebo nedostatečný (červená LED dioda). Dezén pneumatiky je zvolen tak, aby podporoval všestranné aktivity modelu ELO, má robustní design, který zajišťuje dobrou trakci a umožňuje prožít nezapomenutelné zážitky, v dokonalém souladu s dobrodružnou DNA a průzkumnickou povahou vozu ELO. Charakteristický oranžový bok pneumatiky je poctou radostnému duchu ELO a dodává pneumatice výrazný designový podpis. Ráfek má konvenční konstrukci, ale jeho design navazuje na pneumatiku a vytváří tak jednotný vzhled s odvážným vizuálním kontrastem. Jeho grafické zpracování je založeno na hladkém šestiúhelníkovém vzoru ve tvaru včelí plástve, který zlepšuje aerodynamiku.
Ben Glesener, Senior Technology Director společnosti Goodyear: „Jsme velmi rádi, že můžeme znovu spolupracovat se společností Citroën na tomto vizionářském projektu. Ve společnosti Goodyear každá inovace začíná u zákazníka a koncepční pneumatika Eagle Xplore je navržena tak, aby povýšila zážitek z jízdy. Díky technologii Goodyear SightLine přenáší data v reálném čase přímo do vozidla, zatímco boční LED lišta na ráfku poskytuje okamžitou zpětnou vazbu o tlaku v pneumatikách. Tato inteligentní integrace zajišťuje, že se pneumatika dokonale přizpůsobí univerzálním konfiguracím modelu ELO a promění mobilitu v propojený a intuitivní zážitek.
Citroën
Citroën od roku 1919 vytváří automobily, technologie a řešení mobility a reaguje tak na měnící se potřeby společnosti. Pro odvážnou a inovativní značku Citroënu je důležitý klid a pohoda zákazníků, a proto nabízí širokou škálu modelů, od jedinečného Ami, objektu elektrické mobility určeného do města, po hatchbacky, SUV a užitková vozidla, z nichž většina je dostupná v elektrických nebo hybridních verzích. Citroën, který je průkopníkem v oblasti služeb a pozornosti věnované soukromým i firemním zákazníkům, je zastoupen ve 101 zemích, jeho síť tvoří 6 200 prodejen a servisů po celém světě.
Pro více informací o značce Citroën navštivte stránky určené pro média https://fr-media.citroen.com
pr