OD FLAT TRACKU PO CAFÉ RACER:
TRIUMPH ROZŠIŘUJE ŘADU 400
- Triumph Motorcycles vypouští do světa dva nové vzrušující přírůstky řady 400; úplně nový Tracker 400 a s nadšením očekávaný Thruxton 400
- Tracker 400 přináší odvážný postoj flat-tracku, spojený s autentickým DNA Triumph
- Thruxton 400 redefinuje ikonický café racer v nové generaci s říznými sportovními vlastnostmi
- Pohon zajišťuje silnější provedení motoru TR-Series 398 cm3, poskytující 42 koní a nejlepší výkon ve vysokých otáčkách v rámci třídy, nyní s o 5 % vyšším maximem
- Dostupnost u prodejců od března, pro ještě větší možnost volby
Triumph odhalil dvě vzrušující novinky řady 400 pro rok 2026. S novým modelem Tracker 400 Triumph vůbec poprvé uvádí motocykl inspirovaný flat-track závoděním a nadšeně očekávaný Thruxton 400, který již vzbuzuje pozornost v Indii, zažívá svůj globální debut a přináší ikonický styl café raceru jezdcům celého světa.
Dva zábavné a agilní stroje mísí nádherný retro styling s nezaměnitelnou DNA Triumph a disponují vylepšeným motorem TR-Series, poskytujícím 42 koní v 9000 ot. / min. S výše posazeným omezovačem a vyšším výkonem v nejvyšších otáčkách nabízí poslední evoluce 5% nárůst maximálního výkonu. Oba modely kombinují prémiovou kvalitu a dostupné cenovky, čímž nabízí mimořádný poměr ceny a hodnoty.
Tracker 400 přichází s rovnými, širokými řídítky a přesazenými stupačkami pro dominantní jezdeckou pozici. Coby podpora slouží šasi odladěné pro ostřejší ovladatelnost a angažovaný jezdecký zážitek. Design zahrnuje krovku sedla, číselnou tabulku, hranatou nádrž, štítek nad světlem a kola v novém stylu, párovaná s pneumatikami Pirelli MT60 RX. Dostupný ve žluté Racing, černé Phantom a lesklé stříbrné Aluminium, vyzařuje Tracker 400 na silnici svůj flat-track charakter.
Thruxton 400 je současnou interpretací ikonické Thruxton siluety, přináší autentický styl café raceru s moderním pojetím. Dostupný v červené Carnival, bílé metalické Pearl s šedou Grey, a žluté metalické Racing, dostává clip-on řídítka na vidlici a vzadu umístěné stupačky pro sportovní jízdní pozici, doplněnou přenastaveným odpružením pro agilní a responzivní řízení.
Oba modely nabízí mimořádnou hodnotu s nejlepšími servisními intervaly ve třídě a komplexní dvouletou zárukou bez omezení kilometrů, která pokrývá i originální příslušenství Triumph. Tato kombinace zajišťuje nižší provozní náklady a větší klid pro majitele.
Paul Stroud, obchodní ředitel Triumph Motorcycles říká: „Speed 400, Scrambler 400 X a nedávno i Scrambler XC se staly globálními hity, vyhrály několik ocenění a mají rekordní prodeje. Tyto motocykly přivedly do rodiny Triumph více mladých jezdců a více žen než kdy předtím, a ukázaly tak přitažlivost prémiové značky na tomto trhu. Tento úspěch, vzniklý spojením vysoce kvalitního zpracování, moderních výkonů a nádherného retro stylu, odráží unikátní pozici Triumphu v segmentu.
„Nyní s modely Tracker 400 a Thruxton 400 navazujeme na tento úspěch dvojicí úplně nových strojů, které nabízí zákazníkům ještě větší výběr. Tyto motocykly, poháněné poslední a nejvýkonnější verzí motoru TR-Series, přináší nezaměnitelný charakter a podmanivý výkon.
„Tracker 400 přináší obnažený přístup flat-tracku, kdežto Thruxton 400 redefinuje ikonický název autentickým stylem café raceru pro novou generaci. Společně nabízí tyto modely jezdcům více zábavy, více stylu a ještě sportovnější svezení.“
TRACKER 400: STYL FLAT-TRACK PRO SILNICI
Nový Tracker 400 si bere inspiraci z flat-track závodění, zachycuje ryzí, obnaženou estetiku a soutěživého ducha spjatého s touto třídou, a přináší tak styl a charakter motocyklů, postavených na prašné ovály.
Obnažený charakter
Navržený tak, aby vystupoval z davu, kombinuje Tracker 400 design inspirovaný závody s agresivními liniemi pro nezaměnitelnou flat-track siluetu. Designová vodítka klasických Triumphů a ikonický profil motoru z něj dělají skutečného člena Modern Classic.
Nádrž ve stylu trackeru s vytvarovanými prolisy na kolena je elegantně spjata se štítkem nad světlem, barevně sladěnou krovkou sedla a koly se zdvojenými paprsky v univerzálních pneumatikách Pirelli MT60 RS s hrubým vzorkem pro výrazný, sportovní postoj. Coby Triumph Modern Classic disponuje Tracker charakteristickým profilem motoru s práškově lakovanými bočními víky a frézovanými žebry na hlavě válce. Nezaměnitelné DNA Triumph je patrné od klasického kulatého LED světlometu vpředu, po dvojici zvýšených výfukových koncovek vzadu.
Tracker 400 je v nabídce ve třech nápadných barevných schématech inspirovaných závody, z nichž každé nese výrazný nápis Tracker na nádrži, kontrastující se závodními pruhy a dramatickými detaily v podobě „skvrn od bláta“, elegantně přecházejícími na krovku sedla. Charakteristická číselná tabulka s číslem „400“ vzdává hold legendárním závodním flat-trackerům.
Lesklé stříbrné Aluminium zbarvení je zvýrazněné grafikou v červené Racing přes nádrž, krovku sedla, číselnou tabulku a kola. Žlutá Racing přidává na důrazu výraznou žlutou nádrží a krovkou sedla, kontrastující s elementy v černé Phantom a zvýrazněním ve žluté Racing na číselné tabulce a kolech. Černá Phantom pro temnější, agresivnější vzezření kombinuje ponurou černou se stříbrnou Dark, bílou Vanilla a akcenty v bílé metalické Pearl přes nádrž, krovku, číselnou tabulku a kola.
Vylepšená jízdní pozice
Vzpřímená s lokty ven – taková je esence flat-track stylu. Řídítka jsou o 23 mm širší a o 134 mm nižší než ty na modelu Speed 400, aby zdůraznila dynamický postoj motocyklu. Stupačky jsou přesazeny o 86 mm dále vzad a o 27 mm výš, čímž vytváří sebejistou, agresivní pozici. Tato ergonomie zajišťuje, že Tracker 400 jezdí přesně tak, jak vypadá, se svým výrazným autoritativním vzezřením.
Tracker 400, odladěný pro zábavu a sportovní výkony, dostal specifické šasi a prémiové komponenty odpružení. Vpředu nabízí černě eloxovaná 43mm obrácená vidlice Big Piston 140 mm zdvihu, plynový zadní centrální tlumič poskytuje 130 mm zdvihu a nastavení předpětí pro jízdu se spolujezdcem. Univerzální pneumatiky s hrubým vzorkem dotváří vzhled a nabízí styl flat-tracku s řízením a přilnavostí soustředěnou na silnici.
Tracker 400 integruje pokročilé jízdní technologie, aniž by narušil svou klasickou estetiku. Výška sedla 805 mm spolu s výbavou jako je spojka s assist funkcí, vypínatelná kontrola trakce a ABS činí jízdu přístupnější a zábavnou. Moderní analogový rychloměr s jedním budíkem, párovaný s digitálním otáčkoměrem, poskytne důležité informace při letmém pohledu, přičemž veškerá kabeláž je úhledně schovaná, aby byl zachován čistý, nadčasový vzhled Triumph.
Vzrušující a charakterní motor
Nejnovější model disponuje novou a výkonnější variantou motoru Triumph TR-Series, který je nejlepší ve své třídě. Toho bylo dosaženo kombinací nových mechanických částí, mimo jiné přepracovaným profilem vaček, spolu s novým naladěním motoru. Výsledkem je pětiprocentní nárůst maximálního výkonu, nyní 42 koní v 9000 ot. / min. s výše posazeným omezovačem a vyšším výkonem na vrcholu otáčkového spektra. Trackeru 400 to umožňuje, aby se vytáčel tvrději a do vyšších otáček, s radostnou a návykovou odezvou plynu, která vybízí jezdce, aby využil dostupný výkon a jezdil na svém motocyklu s takovým přístupem, jaký mu sluší.
Vylepšený motor také zachovává 37,5 Nm maximálního točivého momentu, přičemž 80 % je dostupných již od 3000 ot. / min. a nabízí tak lineární sílu s bohatým točivým momentem, která se přizpůsobí jakékoliv jízdní situaci. Elektronický plyn zaručuje intuitivní odezvu na každou ze šesti rychlostí převodovky.
Cit pro detail
Triumph Motorcycles je značka odhodlaná poskytovat mimořádný výkon a nekompromisní kvalitu – a Tracker 400 není výjimkou. Postavený z prémiových komponentů a precizně vyrobených dílů, s každým detailem navrženým pro optimální výkon a pozvednutí zážitku z jízdy.
Výkonný čtyřpístkový radiální třmen nabízí silný, progresivní brzdný účinek, doplněný robustními koly z litého hliníku a kyvnou vidlicí, která dodává pevnost i sofistikovanost designu Trackeru. Od obrácené přední vidlice, poskytující vynikající tlumení, po přesně frézovaná chladicí žebra, zaručuje cit pro detail značky Triumph čisté, přehledné zpracování bez viditelných drátů, kabelů či hadic, které by kazily klasické vzezření motocyklu. Tento cit pro detail je vidět i v bezchybném lakování Trackeru 400, dotvářejícím zpracování, ze kterého čiší preciznost a kvalita.
NÁVRAT JMÉNA THRUXTON
Legendární název Thruxton se vrací ve zcela novém Thruxtonu 400, moderní interpretaci ikony, která definovala celou éru. Oslavovaný pro svůj nezaměnitelný postoj café raceru a závodní odkaz, Thruxton vždy ztělesňoval styl, výkon a charakter. Nyní je tento duch redefinován pro novou generaci, nabízející perfektní vyvážení nadčasového designu a moderního inženýrství.
Design café raceru, který vzbuzuje pozornost
Klasický profil motoru Triumph je dotvářen nádrží, jejíž tvary jsou fúzí plynulých linií a moderních ostrých kontur s trojúhelníkovým znakem Triumph. Nová kapotáž v sobě skrývá klasický kulatý LED světlomet, kontrastující se sportovními a stylovými zrcátky v koncích řídítek, snoubící tradici a inovaci. Clip-on řídítka uchycená na vidlici snižují přední část pro asertivnější postoj, zatímco barevně sladěná krovka sedla, zkrácený zadní blatník a držák registrační značky, plus kompaktní LED světlo, přispívají k minimalistické účelové zádi. Zvýšené sportovní koncovky dotváří vzhled elegantně plynoucí linií výfuku.
Čtyři energická barevná schémata disponují uhlazenou grafikou a sportovními kontrastními detaily na nádrži, kapotáži a krovce sedla, boční panely v matné černé Phantom pak nesou hliníkové logo se jménem Thruxton.
Barevné provedení černá Phantom a Aluminium se vyznačují širokými úhlopříčnými barevnými pruhy přes nádrž a krovku sedla, s detaily v červené Racing na kapotáži a krovce. Varianta lesklá červená Carnival se stříbrnou Aluminium mají výraznou kapotáž v červené Carnival. Barevná provedení Bílá metalická Pearl a šedá Storm nesou záblesky modré Caribbean na krovce sedla a kapotáži, kdežto žlutá metalická Racing se stříbrnými Aluminium prvky dostala kapotáž ve žluté metalické Racing s akcenty v černé Phantom a stříbrné Aluminium pruhy, které se nesou přes nádrž a krovku sedla.
Nové sportovnější svezení
S optimalizovanou ergonomií a specifickým šasi zaručuje nový Thruxton 400 zábavné a sportovní svezení. Nové šasi a přenastavené odpružení nabízí ostřejší a přesnější odezvu, sportovní řídítka a pozice stupaček dodávají angažovaný jízdní zážitek. Nová clip-on řídítka na vidlicích jsou o 40 mm užší a o 246 mm nižší než ta na modelu Speed 400, vzadu umístěné stupačky jsou ukotveny o 86 mm dále vzadu a o 27 mm výš. Jezdec je tak předkloněn vpřed, čímž vzniká jízdní pozice skutečného café raceru.
Černě eloxovaná 43 mm Big Piston obrácená vidlice se 135 mm zdvihu je nastavena na sportovní chování a odezvu, plynový centrální zadní tlumič s nastavitelným předpětím se 130 mm zdvihu zlepšuje agilitu a ovládání motocyklu pro soustředěnější jízdu. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV nabízí sportovní odezvu a přilnavost, čímž zvyšují jistotu v každé zatáčce.
Tak jako u zbytku řady 400 jsou nejmodernější jízdní technologie elegantně integrovány i do Thruxtonu 400, v čele s analogovým rychloměrem a LCD displejem tachometru, doplněným o USB-C nabíjecí port. Elektronický plyn, vypínatelná kontrola trakce, spojka s assist funkcí a ABS povzbuzují sebejistotu jezdce.
Vzrušující a charakterní motor
O pohon se stará dosud nejvýkonnější verze motoru TR-Series se stejnými vylepšeními jako v Trackeru 400. Motor o objemu 398 cm3 se vytáčí výše a tvrději, má strhující nejvyšší otáčky, stále však zachovává plynulý přísun výkonu s vysokým točivým momentem a bohatým, nezaměnitelným soundtrackem, který definuje zážitek z Triumphu.
Typická kvalita Triumph
Od nového leštěného víčka nádrže ve stylu Monza, po špičkové lakování Thruxtonu, každá součást designu odráží neochvějné odhodlání Triumphu k řemeslu a prémiové kvalitě. Každý detaily byl důmyslně navržen a vyroben podle nejvyšších standardů, aby vznikl motocykl kombinující výraznou estetiku s technickou precizností.
Motor s frézovanými chladicími žebry se podílí na čistém, přehledném profilu, stylová a lehká hliníková litá kola a čtyřpístkový radiální třmen jsou zárukou jak stylu, tak výkonu, a elegantně snoubí formu a funkci v pravém duchu Thruxtonu.
UDĚLEJTE SI JEJ PODLE SEBE
Pro jezdce, kteří si chtějí udělat motocykl přesně podle sebe, nabízí Triumph rozsáhlou řadu originálního příslušenství, sahající od stylu po ochranu. Každé příslušenství je designováno a navrženo podle přesně stejných standardů jako samotný motocykl, což zaručuje, že perfektně pasuje, elegantně se integruje a spolehlivě vydrží.
Možnosti zahrnují praktickou ochranu, jako jsou padací rámy motoru a nalepovací ochrana nádrže, stejně tak stylové vylepšení v custom stylu jako špičaté LED směrovky a zrcátka do konců zrcátek, ale i prémiové prošívané sedlo pro Thruxton 400.
Tracker 400 a Thruxton 400 nabízí nejlepší servisní intervaly ve třídě, podložené mezinárodní dvouletou zárukou bez omezení kilometrů, která kryje i originální příslušenství Triumph. Výsledkem jsou nižší provozní náklady a více času stráveného na cestách.
Tracker 400 se u prodejců objeví od dubna 2026 za cenu 159 000 Kč, Thruxton 400 bude dostupný o něco dříve od března 2026 za cenu od 169 000 Kč. Pro více detailů nebo nalezení lokálního prodejce navštivte triumphmotorcycle.cz.
TECHNICKÉ ÚDAJE – TRACKER 400
| MOTOR A PŘEVODOVKA | |
| Typ | Kapalinou chlazený, jednoválec, 4 ventily, DOHC |
| Objem | 398 cm3 |
| Vrtání | 89,0 mm |
| Zdvih | 64,0 mm |
| Komprese | 12:1 |
| Maximální výkon | 42 koní (30.89 kW) při 9000 ot. / min. |
| Maximální točivý moment | 37,5 Nm při 7500 ot. / min. |
| Palivový systém | Elektronické vstřikování paliva Bosch s elektronickým plynem |
| Výfuk | Nerezové dvouplášťové svody s tlumičem z nerezové oceli |
| Sekundární převod | Řetěz s X-kroužkem |
| Spojka | V olejové lázni, vícelamelová, slip a assist funkce |
| Převodovka | 6 rychlostí |
| ŠASI | |
| Rám | Hybridní páteřový/perimetrový, ocelové trubky, šroubovaný podsedlový rám |
| Kyvná vidlice | Oboustranná, hliníková slitina |
| Přední kolo | Hliníková slitina, 17 x 3.0“ |
| Zadní kolo | Hliníková slitina, 17 x 4.0“ |
| Pření pneumatika | 110/70 R17 |
| Zadní pneumatika | 150/60 R17 |
| Přední odpružení | 43mm obrácená vidlice Big Piston. 140 mm zdvih kola |
| Zadní odpružení | Plynový centrální tlumič s externí nádobkou a nastavitelným předpětím. 130 mm zdvih kola |
| Přední brzda | Jeden 300mm pevný kotouč, čtyřpístkový radiální brzdič, ABS |
| Zadní brzda | 230mm pevný kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS |
| Přístroje | Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem |
| ROZMĚRY A HMOTNOST | |
| Délka | 2033 mm |
| Šířka (řídítek) | 857 mm |
| Výška bez zrcátek | 1050 mm |
| Výška sedla | 805 mm |
| Rozvor | 1371 mm |
| Úhel řízení | 24.4° |
| Závlek | 107.6 mm |
| Pohotovostní hmotnost | 173 kg |
| Objem nádrže | 13 litrů |
| SERVIS | |
| Servisní interval | 16,000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
| SPOTŘEBA A EMISE (EU) | |
| Spotřeba | 3.6 litru / 100 km |
| Emise | 84 g/km
EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |
TECHNICKÁ DATA – THRUXTON 400
| MOTOR A PŘEVODOVKA | |
| Typ | Kapalinou chlazený, jednoválec, 4 ventily, DOHC |
| Objem | 398 cm3 |
| Vrtání | 89,0 mm |
| Zdvih | 64,0 mm |
| Komprese | 12:1 |
| Maximální výkon | 42 koní (30.89 kW) při 9000 ot. / min. |
| Maximální točivý moment | 37,5 Nm při 7500 ot. / min. |
| Palivový systém | Elektronické vstřikování paliva Bosch s elektronickým plynem |
| Výfuk | Nerezové dvouplášťové svody s tlumičem z nerezové oceli |
| Sekundární převod | Řetěz s X-kroužkem |
| Spojka | V olejové lázni, vícelamelová, slip a assist funkce |
| Převodovka | 6 rychlostí |
| ŠASI | |
| Rám | Hybridní páteřový/perimetrový, ocelové trubky, šroubovaný podsedlový rám |
| Kyvná vidlice | Oboustranná, hliníková slitina |
| Přední kolo | Hliníková slitina, 17 x 3.0“ |
| Zadní kolo | Hliníková slitina, 17 x 4.0“ |
| Pření pneumatika | 110/70 R17 |
| Zadní pneumatika | 150/60 R17 |
| Přední odpružení | 43mm obrácená vidlice Big Piston. 135 mm zdvih kola |
| Zadní odpružení | Plynový centrální tlumič s externí nádobkou a nastavitelným předpětím. 130 mm zdvih kola |
| Přední brzda | Jeden 300mm pevný kotouč, čtyřpístkový radiální brzdič, ABS |
| Zadní brzda | 230mm pevný kotouč, jednopístkový plovoucí třmen, ABS |
| Přístroje | Analogový rychloměr s integrovaným multifunkčním LCD displejem |
| ROZMĚRY A HMOTNOST | |
| Délka | 2042 mm |
| Šířka (řídítek) | 775 mm |
| Výška bez zrcátek | 1110 mm |
| Výška sedla | 795 mm |
| Rozvor | 1376 mm |
| Úhel řízení | 24.5° |
| Závlek | 101.5 mm |
| Pohotovostní hmotnost | 176 kg |
| Objem nádrže | 13 llitrů |
| SERVIS | |
| Servisní interval | 16,000 km / 12 měsíců (podle toho, co nastane dříve) |
| SPOTŘEBA A EMISE (EU) | |
| Spotřeba | 3.6 litru / 100 km |
| Emise | 84 g/km
EURO 5+ CO2 data emisí a spotřeby měřená v souladu s regulací 168/2013/EC. Údaje o spotřebě paliva jsou odvozeny ze specifických testovacích podmínek a slouží pouze pro srovnávací účely. Nemusí odrážet skutečné výsledky jízdy. |
O ZNAČCE TRIUMPH
- Společnost Triumph Motorcycles byla založena v roce 1902 a v roce 2022 oslavila 120 let výroby motocyklů. Více než tři desetiletí má Triumph Motorcycles sídlo v Hinckley, Leicestershire, kde vyrábí ikonické motocykly, které dokonale spojují autentický design, charakter, osobnost a výkon.
GLOBÁLNÍ BRITSKÝ ÚSPĚCH
- V roce 2024 společnost Triumph Motorcycles dosáhla rekordního prodeje 134 635 motocyklů po celém světě, které byly dodány prostřednictvím sítě 950 prodejců v 68 zemích. Tím Triumph potvrdil své postavení největšího britského výrobce motocyklů.
- Triumph v současnosti zaměstnává přibližně 3 000 lidí po celém světě a má pobočky ve Velké Británii, Severní Americe, Francii, Německu, Španělsku, Itálii, Japonsku, Švédsku, Beneluxu, Brazílii, Číně a Thajsku. Kromě toho má síť nezávislých distributorů. Vastní výrobní závody v Hinckley (Velká Británie) a Thajsku, a také montážní závody v Brazílii a Indii.
SVĚTOVÁ ŠPIČKA
- Triumph se zaměřuje na to, co jezdci po celém světě skutečně hledají – nabízí vášeň pro dokonalý zážitek z jízdy pro každého jezdce a věnuje se každému detailu, aby jeho motocykly byly nejvyšší kvality. Triumph neustále rozšiřuje nabídku motocyklů, které vedou v jednotlivých kategoriích, od moderních klasik, roadsterů až po adventure motocykly. Od dostupné série Speed 400 cm3 TR až po Rocket 3 s výkonným motorem o objemu 2500 cm³, každý model je příkladem ikonického stylu, kvality a výkonu značky Triumph.
- Speed 400 a Scrambler 400 X, které byly uvedeny na trh v roce 2023, poskytují zábavnou, obratnou a sebejistou jízdu pro jezdce všech věkových kategorií a úrovní zkušeností. Tyto modely přinášejí zcela nový motorový základ (TR Series), jsou dostupné a otevírají Triumph nové generaci jezdců.
- Modely z řady Modern Classics jsou vybaveny legendárním dvouválcovým motorem Bonneville, který se stal symbolem značky Triumph. Tento motocykl, jehož název odkazuje na slavný rekord v rychlosti na Bonneville Salt Flats v Utahu v roce 1956, byl původně britským superbikem a vítězem závodů hned po vybalení z krabice. Vybrali ho slavní motorkáři minulosti pro jeho vynikající ovladatelnost, styl a charakter. Dnes rodina Bonneville pokračuje v tradici, s novými technologiemi zaměřenými na jezdce a skvělým custom designem. Nabídka zahrnuje modely Bonneville Bobber, Speedmaster, Thruxton RS, Speed Twin 900, Speed Twin 1200, Scrambler 900, Scrambler 1200 a ikonické Bonneville T120 a T100.
- Roadstery začínají agilním a oblíbeným modelem Trident 660 a sportovním Daytonou 660, pokračují Street Triplem 765 a vrcholí modelem Speed Triple 1200 RS. Pro dobrodružné jezdce Triumph nabízí kompletní řadu legendárních modelů Tiger, počínaje modelem Tiger Sport 660 a Tiger Sport 800, následovanými řadou Tiger 900 a nakonec vrcholnou řadou Tiger 1200.
- V roce 2023 Triumph oficiálně vstoupil do Guinnessovy knihy rekordů za „nejdelší vzdálenost ujetou na motocyklu za 24 hodin (jednotlivec)“. Iván Cervantes, pětinásobný mistr světa v enduru a globální ambasador Triumphu, na tovární verzi Tiger 1200 GT Explorer ujel více než 4012 km za 24 hodin na High-Speed Ring v Nardò Technical Center v Itálii. Tím překonal předchozí rekord 3406 km o více než 600 km.
TRIUMPH RACING
- Triumph má slavnou závodní historii, během níž závodil a vítězil prakticky ve všech kategoriích a disciplínách motocyklového sportu. Od vítězství ve druhém ročníku Isle of Man TT v roce 1908, přes úspěchy na silnici i okruzích v Evropě a Americe v 60. letech, až po moderní triumfy se tříválcovými motory Triumph – tituly v Supersportu v letech 2014 a 2015, vítězství v závodech Isle of Man TT Supersport v letech 2014 a 2019 zásluhou Garyho Johnsona a Petera Hickmana, průměrnou rychlost přes 130 mph na TT 2023 (opět v podání Hickmana na Triumphu STR765), nebo dramatické vítězství Brandona Paasche na Street Triple 765 v posledním kole slavného závodu Daytona 200 v roce 2022.
- Legenda Triumphu pokračuje i v současnosti – od roku 2019 je značka výhradním dodavatelem motorů pro mistrovství světa FIM Moto2™. Všechny týmy používají závodně naladěné tříválce o objemu 765 cm³, vycházející z jednotky Street Triple RS. Hned v první sezoně značka posunula hranice celé kategorie a přepisovala rekordy – mimo jiné jako první dosáhla v Moto2™ rychlosti přes 300 km/h. Díky tomuto úspěchu, skvělé zpětné vazbě od týmů i jezdců a podpoře fanoušků po celém světě se Triumph a promotér Dorna dohodli v roce 2021 na prodloužení spolupráce, které bylo v roce 2023 obnoveno dalším pětiletým kontraktem na období 2025–2029.
- Triumph aktuálně spolupracuje s týmem PTR Triumph Factory Racing na účasti v mistrovství světa Supersport 2025, kde za řídítky modelu Street Triple 765 závodí Tom Booth-Amos a Oli Bayliss. V britském šampionátu Supersport pokračuje tým Macadam Triumph Factory Racing s jezdci Lukem Staplefordem (vicemistrem 2024) a Maxem Wadsworthem. V domácím seriálu National Sportbike Championship nasazuje tým čtyři jezdce na modelech Daytona 660: Brodie Gawith, Jayden Martin, Katie Hand a Lewis Smart, společně s Harrisonem Dessoyem z týmu PHR Triumph.
- V roce 2023 Triumph oznámil vstup do mistrovství světa MXGP/MX2 a SuperMotocross World Championship. Po úspěšné první sezoně pokračuje značka v roce 2025 se čtyřčlenným týmem ve složení Jalek Swoll, Austin Forkner, Jordon Smith a Mikkel Haarup, kteří závodí na obou pobřežích seriálu Supercross a absolvují kompletní sezónu Pro Motocross na modelu TF 250-X. Triumph si připsal první vítězství v hlavním závodě Supercrossu v únoru 2025 a v letech 2024 i 2025 dosáhl několika pódiových umístění v sérii Pro Motocross. V mistrovství světa FIM MX2 pokračuje Camden McLellan druhým rokem na stroji Triumph, doplněný o Guillema Farrese, přičemž oba závodníci už v předchozích sezonách získali pódiová umístění – a Farres zaznamenal také první vítězství v jízdě (moto) v dubnu 2025.
- V září 2024 Triumph oznámil, že motocyklová legenda a bývalý mistr světa Paul Edmondson byl oficiálně jmenován manažerem továrního enduro týmu Triumph Factory Racing. Značka tak bude zastoupena na nejvyšší úrovni enduro závodění po celém světě. V roce 2025 získal Jonny Walker celkové místo v mistrovství světa SuperEnduro na motocyklu TF 250, a zároveň dokončil extrémní závod Red Bull Erzbergrodeo 2025 na téměř sériovém čtyřtaktním modelu TF 250-E. Za tým Triumph v seriálu EnduroGP závodí na motocyklu TF 250-E zkušená dvojice Jamie McCanney a Mikael Persson. Triumph se v srpnu poprvé zúčastnil legendární soutěže International Six Days Enduro (ISDE), kde model TF 250-E přispěl k vítězství italského týmu ve Světové trofeji a pomohl švédské reprezentaci získat první pódiové umístění po několika desetiletích, včetně skvělých individuálních výsledků v top 5 celkového pořadí.
mr