Stíhací jízdy i cena za nejlepší dojem. Pekař udělal v Barceloně tečku za letošní sezonou
Konkurenceschopné tempo v závodech po startu ze druhé desítky a cena od pořadatelů za nejlepší dojem v celé sezoně. Takový byl pro Tomáše Pekaře poslední letošní podnik seriálu Clio Cup Series, který se konal ve španělské Barceloně.
Pro Pekaře a tým Carpek Service byl španělský víkend tak trochu návratem ke kořenům. Do Barcelony totiž vyrazili pouze s obytným vozem, malým stanem, autem, nejnutnějším nářadím a jenom ve čtyřech lidech. Už pátek ale ukázali, že i navzdory skromnému zázemí s nimi budou muset soupeři počítat. Pekař totiž vyhrál první volný trénink a rovněž zaznamenal nejrychlejší čas celého dne.
Sobotní kvalifikace ovšem byla pro mělnického jezdce složitější. Na dráze se totiž kromě něj prohánělo ještě dalších 47 vozů, což mělo pochopitelně za následek hustý provoz. A právě na něj Pekař doplatil.
„Vždy když jsem byl v rychlém kole, tak mi to někdo překazil, protože jel pomalu a neudělal mi místo. Neměl jsem zkrátka tolik štěstí a nedokázal jsem si vytvořit prostor,“ mrzelo Pekaře.
V závodě ovšem ukázal, že rychlost mu nechybí. V úvodu došlo sice k přerušení červenou vlajkou kvůli postartovním incidentům, když se ale akce znovu rozjela, dařilo se českému jezdci postupovat dopředu. Mimo jiné zajel i třetí nejrychlejší čas celého závodu a nakonec z toho bylo osmé místo.

„Dařilo se mi relativně dobře, byl to pěkný závod. Ze 16. místa jsem se prodíral dopředu, všechno fungovalo,“ pochvaloval si.
Neděle se u Pekaře nesla v podobném duchu. Ani tentokrát se totiž nedokázal dostat v kvalifikaci mezi nejlepších deset a zajel třináctý čas. V tomto případě bylo ale něco takového tak trochu součástí plánu. Český jezdec se totiž rozhodl kvalifikaci obětovat, aby zvýšil své šance na úspěch v závodě.
„Zvolili jsme takovou strategii, že jsme do kvalifikace nasadili jen jednu novou pneumatiku a zbytek jsme pošetřili pro závod. V Barceloně je totiž opotřebení pneumatik vysoké,“ vysvětloval.
A tato strategie skutečně fungovala. Pekař se probíjel kupředu. Opět patřil mezi nejrychlejší jezdce na dráze (znovu zajel třetí čas celého závodu) a ještě pár zatáček před cílem figuroval na sedmé příčce. Naděje na další umístění mezi elitní desítkou ale vzápětí zničila technika.
„V poslední zatáčce mi auto přestalo jet. Najel jsem na jeden kámen, který proletěl síťkou a rozbil chladič. Voda z něj vytékala a teplota zkrátka vzrostla natolik, že auto přestalo jet. Do cíle jsem proto dojížděl asi šedesátikilometrovou rychlostí,“ popsal své potíže Pekař, který byl nakonec klasifikován jako šestnáctý.
Cena za nejlepší dojem pro Pekaře
Ihned po skončení závodního víkendu se v Barceloně uskutečnilo vyhlášení letošní sezony seriálu Clio Cup Series. Pekař už dopředu věděl, že i on zde obdrží trofej. V klasifikaci Clio Cup Eastern Europe, jejíž sezona vyvrcholila již během října v Monze, totiž letos obsadil třetí pozici. To ale nakonec nebylo všechno a přišlo ještě jedno příjemné překvapení.
„Byl jsem vyhlášen jezdcem, který udělal během sezony nejlepší dojem. Dostanu za to hodinky od sponzora Clio Cup Series, kterým je společnost B.R.M. Na ciferníku bude česká vlajka a zezadu bude napsáno mé jméno. Půjde o jediný kus těchto hodinek na světě. Už se těším, až mi je pošlou,“ měl Pekař radost.
Sezona stáje Carpek Service je nyní u konce. A je třeba dodat, že byla opět úspěšná. Třetí místo Tomáše Pekaře v Clio Cupu Eastern Europe a cena za nejlepší dojem totiž nejsou jediné úspěchy, na které mělnický tým dosáhl.

Juuso Panttila totiž v Clio Cupu Eastern Europe dosáhl také na titul mezi challengery. Týmu se ovšem dařilo i v ESET Cupu.
Tobias Poschik se stal šampionem v hodnocení pro vozy čtvrté generace, zatímco Tomáš Pekař kraloval novějším „pětkám.“ V hodnocení vozů páté generace se dařilo i Henriku Seibelovi, který skončil druhý.
Nyní už pozornost týmu směřuje k sezoně 2023. Své plány na tento rok oznámí v pravý čas.
Zdroj : Carpek Racing



