Foto Story k Tourenwagen Classic na Salzburgringu 2021:

Jak „Nippel“ Grohs, „Poldi“ von Bayern a „Obi“ Oberndorfer po letech krotili své rakety DTM

Bylo to roku 1988, co na ultra-rychlém Salzburgringu startovaly vozy DTM naposledy. Objemnému poli se tehdy ale prostě nedařily starty. Třikrát za sebou se pořadatel pokusil, vyslat ho do závodu, třikrát za sebou to skončilo hromadnou nehodou. DTM poté na další pokus o start zanevřela a do krásného Salzkammergutu se již nikdy nevrátila.

Po 23 letech se ale na „místo činu“ vrátily vozy, někteří z jezdců a i Roman Klemm, jehož fotografie zde dokreslí ducha povedeného podniku „XLR8 na Salzburgringu“.

 

Neodlučitelnou součástí závodů DTM je až dodnes legendární Harald “Nippel” Grohs z Essenu. Do Rakouska se vrátil s BMW M3, který pro něj roku 1987 nasazovala stáj Vogelsang/Valier.

 

Také Princ Leopold von Bayern zde stál již roku 1988 na startu…

 

…a i letos vypadal jeho BMW M3 po závodě dost oškubaně.

 

Svůj Opel Vectra roku 1997 si jeho tehdejší pilot Alex Burgstaller letos vyzkoušel jen v pátek.

 

Znovushledání slavili i tento zelený Alpina-BMW M3 a jeho jezdec sezony 1988, Peter Oberndorfer.

 

V závodě se Obernorferovi povolil výfuk a tak jeho bavorák házel jiskry…

 

V neděli byl nejrychlejší Stefan Mücke na jeho britském Fordu Sierra RS500…

 

…po jeho odstoupení se ale ze zlatého poháru radoval Dán Steffen Lykke Gregersen.

 

Akrobatické kousky v první šikaně.

 

 

…a najednou ležel uprostřed šikany balík z gum…..

 

 

Michael Meyer na jeho BMW E21 po Helmutovi Kellenersovi a Sigi Müllerovi

 

Nejstarším vozem pole byl Ford Escort RS1600 Ullricha Klössera, připravený týmem Mücke Motorsport

 

 

Stupínek vítězů: Druzí Heger s Gföhlerem, vitěz Gregersen a třetí Seesing.     

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm

Motor MAX