Audi hlásí urychlený přechod pouze na elektromobilitu.

Předseda představenstva Audi Duesmann oznámil na Berlínské konferenci o klimatu urychlený přechod na elektromobilitu

• Od roku 2026 bude Audi nově uvádět na globální trh už jen elektricky poháněné modely
• Do roku 2033 ukončí Audi výrobu posledního modelu se spalovacím motorem
• Duesmann, předseda představenstva společnosti Audi, na konferenci nadace Stiftung Klimaneutralität uvedl: „Značka Audi je připravena na rozhodný a energický přechod do elektrické éry.“

 Za pouhé čtyři roky zahájí Audi výrobu svého posledního zcela nově vyvinutého modelu se spalovacím motorem. A od roku 2026 bude prémiová značka uvádět na globální trh už jen nové modely, které budou mít elektrický pohon. Uvedené plány oznámil Markus Duesmann, předseda představenstva společnosti AUDI AG, na konferenci nadace Stiftung Klimaneutralität. Společnost urychlí v rámci nového strategického zaměření přechod na elektromobilitu.

Výroba vozů Audi se spalovacími motory bude postupně utlumována a do roku 2033 ukončena. Nejpozději v roce 2050 bude mít Audi klimaticky neutrální bilanci.

„Díky naší inovační síle nabídneme lidem možnost trvale udržitelné a klimaticky neutrální mobility,“ pokračoval Duesmann. „Nevěřím, že zákazy budou mít úspěch. Věřím v úspěch techniky a inovací.“ O přesném termínu ukončení výroby vozů Audi se spalovacími motory rozhodnou zákazníci a legislativa. Pro Čínu se počítá s přetrvávající poptávkou i po roce 2033, proto je možné, že bude uspokojována nabídkou vozidel se spalovacími motory z lokální výroby. Audi bude současně výrazně rozšiřovat svou nabídku výhradně elektricky poháněných modelů. Již v letošním roce zahájila značka Audi prodej nových modelů e-tron GT*, RS e-tron GT*, Q4 e-tron* a Q4 Sportback e-tron*, a uvedla tak na trh více elektromobilů než modelů se spalovacím motorem.

Do roku 2025 bude mít značka se čtyřmi kruhy ve své nabídce více než 20 elektricky poháněných modelů.
„Tímto plánem vytváříme nezbytnou transparentnost pro rozhodný a energický přechod do elektrické éry. Náš signál je jasný: Audi je připraveno,“ říká Markus Duesmann.

Pro rozšíření elektromobility a její společenskou akceptaci je rozhodující také výstavba plošné nabíjecí
infrastruktury a výroba energie z obnovitelných zdrojů. Audi se angažuje v obou oblastech. Výrobce
z Ingolstadtu představil před několika týdny pilotní projekt Audi charging hub jako vlastní prémiové řešení pro
nabíjení s možností rezervace a salonkem pro klienty. Výrobce automobilů kromě toho spolupracuje
s dodavateli energií, a podporuje tak výstavbu elektráren, které využívají obnovitelné zdroje.

Audi se bude až do ukončení výroby spalovacích motorů věnovat jejich dalšímu vývoji a zdokonalování. Současné generace motorů budou dále vylepšovány pro ještě hospodárnější provoz při zachování velké užitné hodnoty pro zákazníky. Jedna věc je tedy jasná: „Poslední spalovací motor značky Audi bude nejlepším motorem, jaký jsme kdy vyrobili,“ říká Duesmann.

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 17 výrobních závodů v je denácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

 

Skupina Audi dodala v roce 2020 zákazníkům 1,693 milionu automobilů značky Audi, 7430 sportovních vozů značky Lamborghini a 48 042 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2020 celkových příjmů z prodeje 50,0 miliardy eur a provozního zisku 2,7 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 87 000 zaměstnanců, z toho 60 000 v Německu. Audi je s novými modely, inovativními nabídkami pro mobilitu a atraktivními službami poskytovatelem trvale udržitelné, individuální prémiové mobility.

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie, a emisí CO2 a třídy hospodárnosti se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik Audi e-tron GT quattro:
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,6 – 18,8 (EU), 21,6 – 19,9 (WLTP);
kombinované emise CO2 v g/km: 0 Audi RS e-tron GT: Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 20,2 – 19,3 (EU), 22,5 – 20,6 (WLTP); kombinované emise CO2 v g/km: 0 Audi Q4 50 e-tron quattro:
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 20,0 – 17,9 (WLTP); 17,8 – 16,5 (EU); kombinované emise CO2 v g/km: 0 Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro: Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 20,9 – 17,6 (WLTP); 17,9 – 16,4 (EU); kombinované emise CO2 v g/km: 0

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU.

Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

 

 

Static Photo,
Colour: Turbo blue / Glacier white.

 

 

Interieur

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel  naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de