Škoda poskytuje pořadatelům Tour de France 205 hlavně elektrických vozidel.

Škoda Auto je 21 let v řadě hlavním partnerem závodu Tour de France

› Česká automobilka letos poskytuje pořadatelům závodu 205 převážně elektrických
nebo plug-in hybridních vozidel
› Ředitel Christian Prudhomme používá modely Škoda Enyaq a Superb jako „červený
vůz“ pro sledování průběhu závodu
› Česká automobilka umožní fanouškům, aby zažili atmosféru Tour prostřednictvím
řady digitálních kanálů a zpráv přímo z místa konání

Škoda Auto je znovu oficiálním hlavním partnerem
Tour de France, a to již 21 let v řadě. Letošní 111. ročník nejznámějšího cyklistického
závodu na světě zahájí 29. června slavnostní start, takzvaný Grand Départ, v italské
Florencii. Vůbec poprvé se letos klání neuzavře v Paříži, ale v Nice, protože o pár dní
později začínají ve francouzské metropoli olympijské hry.

Na většině etap využije
Christian Prudhomme, ředitel Tour, plně elektrický model Škoda Enyaq jako „červený
vůz“, který pojede před pelotonem. Trasu tvoří 21 etap o délce téměř 3500 kilometrů
a 176 jezdců i 205 doprovodných vozidel Škoda dorazí do cíle 21. července. Letos v únoru
Škoda potvrdila svou podporu cyklistiky prodloužením partnerství s agenturou A.S.O.,
organizátorem mnoha cyklistických akcí, až do roku 2028. Česká automobilka také
sponzoruje Tour de France Femmes avec Zwift, a to již třetím rokem v řadě.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing, uvádí:
„Škoda je úzce spjata s profesionální cyklistikou již více než 20 let. Začátkem roku jsme
prodloužili naši smlouvu s organizací A.S.O. do roku 2028 a tím jsme potvrdili závazek vůči
příznivcům cyklistiky na celém světě. V nadcházejících týdnech se oči nás všech upřou
na Tour de France a tradičně působivé výkony jezdců. Do závodního dění zapojíme i fanoušky
prostřednictvím naší platformy WeLoveCycling pod heslem ‚What’s your Tour?‘ Nabídneme
pohledy do zákulisí, soutěže, živé dojmy z trasy a rozhovory s diváky, které zajistí bývalý
profesionální britský cyklista Cameron Jeffers na našich oficiálních sociálních sítích.“

Organizátoři mají k dispozici kompletní flotilu doprovodných vozů
Ředitel závodu Christian Prudhomme bude v čele pelotonu ve svém „červeném voze“
vybaveném panoramatickým střešním oknem a špičkovými komunikačními technologiemi.
Jako mobilní řídicí centrum mu letos poslouží plně elektrický vůz Enyaq a vlajková loď značky
Škoda – model Superb. Oficiální flotila vozů pro Tour zahrnuje 205 automobilů Škoda, které
budou doprovázet peloton 176 cyklistů z 22 týmů na celých 3 492 kilometrech ve čtyřech
zemích: Itálii, San Marinu, Monaku a Francii.

Závod rozdělený na 21 etap zahrnuje osm
rovinatých úseků, čtyři kopcovité pasáže, sedm horských výjezdů a dvě časovky, které
procházejí italskými Apeninami, italskými a francouzskými Alpami, Francouzským
středohořím (Massif Central) a Pyrenejemi.

Škoda a Tour de France – 21leté partnerství
Škoda Auto podporuje největší světovou cyklistickou událost jako oficiální hlavní partner
a dodavatel automobilů nepřetržitě od roku 2004. Oddělení Škoda Design má navíc již
počtrnácté na starosti výrobu křišťálových trofejí pro celkového vítěze a lídry bodované
a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce na Tour de France. Česká automobilka
deset let sponzoruje také zelený trikot pro lídra bodové klasifikace.

Příležitost vyhrát zájezd na Tour de France 2024
Na webu WeLoveCycling se mohou zájemci zúčastnit soutěže a získat atraktivní ceny,
například profesionální závodní kola prémiové značky, originální podepsané zelené dresy,
cyklistické vybavení a mnoho dalšího. Hlavní cenou je třídenní zájezd se společností
Škoda Auto přímo na Tour de France. Tento jedinečný zážitek zahrnuje jízdu ve voze Škoda
v pelotonu, let vrtulníkem nad trasou závodu a vyjížďku s legendou Tour de France
Andym Schleckem.

Součástí kampaně „What’s your Tour?“ bude bohatý program s průvodcem Cameronem
Jeffersem, bývalým profesionálním britským závodníkem, který zprostředkuje exkluzivní
informace ze zákulisí, přiblíží atmosféru závodu a zajistí rozhovory. Fanoušci se mohou
k tomuto obsahu dostat na sociálních sítích pod hashtagem #whatsyourtourde. Díky mobilní
aplikaci Tour de France od společnosti Škoda se příznivci dozvědí průběžný stav
v jednotlivých etapách, nejnovější informace i napínavé příběhy ze zákulisí.

Podpora cyklistiky má kořeny v historii společnosti Škoda Auto
Historie české automobilky je těsně spjata s jízdními koly: Václav Laurin a Václav Klement
založili v roce 1895 společnost na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi a bicykly i cyklistické
doplňky jsou již řadu let součástí rozšířeného sortimentu firmy.

Škoda Auto nedávno prodloužila spolupráci s organizací A.S.O. a je partnerem celkem
20 mezinárodních profesionálních a amatérských sportovních akcí. Automobilka dále
sponzoruje domácí závod L’Étape Czech Republic by Tour de France, určený amatérům.
Od roku 2022 podporuje Škoda Auto také závod pro ženy Tour de France Femmes avec
Zwift, který letos startuje 12. srpna v nizozemském Rotterdamu a po osmi etapách končí
18. srpna v Alpe d’Huez.

 

Odkazy ke sledování letošní Tour de France se společností Škoda Auto:
• WeLoveCycling
• Instagram
• Facebook
• Spotify
• Strava
• YouTube

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR