Zcela nový Kylaq: Škoda Auto vstupuje v Indii
do nové éry
› Kompaktní SUV s prostorným interiérem v oblíbeném segmentu vozů s délkou pod
4 metry, které nabízí vynikající jízdní vlastnosti a pohodlí pro pohyb ve městě i mimo
zpevněné cesty
› Špičkové prvky aktivní a pasivní bezpečnosti v rámci segmentu, včetně šesti airbagů
ve standardní výbavě
› Covered Drive nabízí novinářům a influencerům první příležitost seznámit
se s úsporným motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) a točivém momentu 178 Nm
› Kamufláž třetího modelu Škoda vyvinutého a vyráběného v Indii pro Indii má speciální
design, který odráží indické kulturní motivy a barvy
Škoda Auto představí 6. listopadu 2024 nový model
Kylaq, další vůz své produktové ofenzívy určený pro indický trh. Kompaktní SUV rozšíří
nabídku vozů SUV značky Škoda v Indii a připojí se k modelům Kodiaq a Kushaq.
S modelem Kylaq vstoupí značka do oblíbeného segmentu vozů s délkou pod 4 metry,
který tvoří téměř 30 % indického automobilového trhu a patří k nejrychleji rostoucím
segmentům v zemi. Může se pochlubit moderním, odvážným a robustním vzhledem,
osvědčenou jízdní dynamikou značky Škoda a bezpečnostní výbavou bez kompromisů.
Po modelech Kushaq a Slavia je Kylaq třetím modelem Škoda lokálně vyvinutým
a vyráběným v Indii, která je největším mimoevropským trhem značky.

Jiří Dytrych, vedoucí produktového managementu vozů se spalovacím motorem
společnosti Škoda Auto, říká: „Světová premiéra modelu Kylaq v Indii se blíží, což je pro náš
tým výjimečný okamžik. Platforma MQB-A0-IN, známá svou všestranností, byla navržena tak,
aby byla základem jak pro větší modely, jako jsou Kushaq a Slavia, tak i Kylaq s délkou pod
4 metry. Zachovali jsme vynikající jízdní dynamiku, špičkovou bezpečnost a osvědčenou
kvalitu. Kylaq má navíc v čelním nárazovém modulu za tepla tvarovanou ocel a dosahuje tak
nejvyšší úrovně pasivní bezpečnosti ve své třídě. I díky prostornému a pohodlnému interiéru
a odvětrávaným sedadlům nastavitelným v šesti směrech – prvním ve své třídě, bude Kylaq
naším ambiciózním lídrem v nejvíce konkurenčním a nejrychleji se rozvíjejícím segmentu
v Indii.“
Odvážný design vozu Kylaq přiláká nové zákazníky
Škoda Auto India představila první pohled na zcela nový model Kylaq ještě před světovou
premiérou, která se bude konat 6. listopadu 2024. Kylaq se vyznačuje prvky nového,
globálního designového jazyka Modern Solid, který spojuje robustnost, funkčnost
a autentičnost a zároveň navozuje pocit síly a ochrany.
Kylaq se může pochlubit velkou světlou výškou a dostatečným prostorem pro kola, které jsou
typické pro vozy SUV, aby si snadno poradil i na špatných cestách. Díky výrazným blatníkům
působí vůz na silnici impozantním dojmem. Charakteristické designové prvky Škoda, jako jsou
nový design světel pro denní svícení a šestiúhelníkový vzor na bocích a zádi, přispívají
k výraznému vzhledu vozu.
U příležitosti oslavy 24 let značky Škoda v Indii se na akci Covered Drive prezentuje
kompaktní SUV speciální kamufláží, kterou navrhl známý indický umělec Harun Robert
ve spolupráci s fanoušky značky Škoda. Design odráží indické kulturní motivy a barvy, stejně
jako název vozu, který je inspirován horou Kailas a sanskrtským slovem pro křišťál.
Stvořené pro potřeby regionu: Kompaktní SUV navržené pro všestrannost a bezpečnost
Kylaq měří na délku 3 995 mm, má rozvor 2 566 mm a světlou výšku 189 mm. Skvěle tak
zapadne do městských ulic, ale neztratí se ani na těžko sjízdných cestách. Vůz pohání motor
1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) a točivém momentu 178 Nm s možností volby šestistupňové
manuální nebo šestistupňové automatické převodovky.
Kylaq nabízí vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a standardně je vybaven mnoha
asistenčními systémy, včetně multikolizní brzdy a šesti airbagů. Vůz prošel rozsáhlým
testováním a absolvoval více než 800 000 km v různých indických terénech – od městského
prostředí a dálnic až po kopcovité a drsné silnice. Testování probíhalo při teplotách od -10 °C
do +85 °C a ve výšce až 3 000 m n.m., což zajišťuje spolehlivost a odolnost modelu Kylaq
v různých jízdních podmínkách.

Vyvinuto a vyráběno v Indii: Třetí model postavený na platformě MQB-A0-IN
Kylaq je postaven na robustní platformě MQB-A0-IN, kterou sdílí s modely Kushaq a Slavia,
a těží ze základu, který v testech Global NCAP získal pět hvězdiček za ochranu dospělých
a dětských cestujících. Platforma MQB-A0-IN, představená v roce 2021, je ústředním
prvkem strategie společnosti Škoda Auto v Indii. Byla vyvinuta ve spolupráci týmů v Indii
a České republice s důrazem na vysokou míru lokalizace, nízké provozní náklady a krátké
dodací lhůty. Jedná se o první platformu vyvinutou společností Škoda Auto mimo Evropu,
která je upravena pro indický trh.
Udržitelnost: Výroba poháněná solární energií a větší využití přírodních materiálů v
interiéru
Kylaq ztělesňuje závazek společnosti Škoda Auto, který směřuje k udržitelnosti a inovacím.
Kompaktní SUV, jež se bude vyrábět v továrně v Púně poháněné solární energií o výkonu
18,5 MW, je vyrobeno z ekologických materiálů, včetně bambusové tkaniny použité pro
některé komponenty a čalounění kabiny.
Česká automobilka založená před 129 lety zaznamenala v roce 2022 v Indii nejlepší prodejní
výsledky. V letech 2022 a 2023 prodala více než 100 000 vozů, což podtrhuje rostoucí úspěch společnosti na indickém trhu. Uvedení modelu Kylaq na trh představuje další krok pro
společnost Škoda Auto v Indii, přičemž spojuje udržitelnost, inovativní design a silný vztah
k indickým zákazníkům.
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR