Álvaro Bautista míří od tovární Ducati k Barni.
V mistrovství světa superbiků je potvrzen jeden z největších přestupů posledních let. Álvaro Bautista, dvojnásobný mistr světa WorldSBK a nejúspěšnější jezdec boloňského výrobce v historii šampionátu, po sezoně 2025 opustí tovární tým Aruba.it Racing – Ducati a zamíří do satelitní stáje Barni Spark Racing Team.

Španělský veterán v barvách Ducati od roku 2019 přepsal historické tabulky: 63 vítězství, 117 pódií a dva tituly mistra světa (2022, 2023). Přesto se v továrním týmu musel smířit s tím, že jeho místo zabere Iker Lecuona, který přichází od Hondy HRC. Tovární tým Ducati totiž hledal mladého a rychlého jezdce, který by byl potencionální náhradou za Nicolo Bulegu, který by mohl v sezóně 2027 přestoupit do MotoGP.
Bautista se však rozhodl nekončit. V rámci „rodiny Ducati“ se přesouvá do nezávislého týmu Barni, kde nahradí Danila Petrucciho mířícího k BMW. Spolu s Yarim Montellou vytvoří v příštím roce nečekaně silnou sestavu.

Ke spojení Bautisty se značkou Ducati došlo v roce 2017 a na motocyklech italské značky jezdil do konce své kariéry v MotoGP. V roce 2019 přešel Bautista do šampionátu produkčních motocyklů WorldSBK a byl to právě tým Aruba.it Racing, který společně s Álvarem Bautistou na stroji Ducati začal sezónu s impozantními výsledky. Posbíral 11 vítězství v řadě, ale titul v jeho první sezóně v mistrovství světa superbiků neslavil, skončil druhý za Jonathanem Reou na Kawasaki.
V roce 2020 Bautista nastoupil na dvě sezóny do týmu Honda jako tovární jezdec japonské značky a zajistil si tři umístění na stupních vítězů, než se v roce 2022 senzačně vrátil k Ducati, což byl krok, který se vyplatil jak jezdci, tak i značce. 16 vítězství a 31 umístění na stupních vítězů mu vynesly titul, který v roce 2023 obhájil s 27 vítězstvími a 31 umístěními na stupních vítězů. V roce 2024 byl třetí se čtyřmi vítězstvími, zatímco v letošním šampionátu je v současnosti pátý.
Nová výzva s Panigale V4
„Chci dokázat, že i nadále dokážu vítězit,“ uvedl Bautista při podpisu smlouvy. S novou verzí Ducati Panigale V4 a podporou továrny má Barni k dispozici techniku, se kterou může mířit vysoko. Šéf týmu Marco Barnabò označil příchod dvojnásobného šampiona za obrovský krok vpřed: „Je pro nás ctí, že takto zkušený jezdec svěřil svou budoucnost právě nám.“
Výzvou ale zůstane tzv. minimální hmotnostní limit, kvůli němuž musí Bautista jezdit se sedmikilovým hendikepem navíc. Už v poslední sezoně to několikrát zkomplikovalo jeho cestu k vítězstvím, a tak bude zajímavé sledovat, zda se mu v soukromém týmu podaří tuto nevýhodu překonat.

Titanic trio se rozpadá
Bautistův přestup je dalším dílkem v přestupové skládačce, která mění podobu WorldSBK. Už dříve bylo jasné, že Toprak Razgatlioglu se v roce 2026 vydá do MotoGP, kde posílí projekt Pramac Yamaha. Tím se definitivně rozpadá slavné „Titanic trio“ – tedy Bautista, Razgatlioglu a Jonathan Rea, které v posledních letech ovládalo svět superbiků.
A právě tady byl největší otazník: zatímco Toprak už má jistou budoucnost v MotoGP, Bautista i Rea se v určité fázi sezony 2025 ocitli bez jistého místa. Oba přitom opakovaně potvrdili, že závodit chtějí dál. Pro fanoušky to znamená jediné – rok 2026 přinese novou éru WorldSBK, kde se zřejmě definitivně uzavře kapitola poslední dekády.
Zdroj: WorldSBK
Text a foto: David Vychopeň / Motor MAX







