Foto-Story : Začátek dlouhé tradice? RK byl u první Legends Grand Prix na Salzburgringu.

Začátek dlouhé tradice? 

U první Legends Grand Prix na Salzburgringu

Když roku 1969 dokončili tehdy ultramoderní motodrom Salzburgring, tak v Salzkammergutu mířili hodně vysoko: samozřejmě se těšili, že budou brzy hostit velkou cenu F1 a desetitisíce přijdou fandit domácí hvězdě Jochenovi Rindtovi. Stejný plán ovšem ve stejný čas proměnili ve skutečnost také ve Štýrsku – a formule 1 se zabydlela v Zeltwegu…

Salzburgring přesto neležel ladem. První velký mezinárodní závod tam v září 1969 vyhrál na Porsche 908 Kurt Ahrens. Trať se poté stala domovem Rakouské Grand Prix motocyklů, fandové z nedalekého Salzburgu a Mnichova se tam ale mohli přijít pravidelně podívat také na podniky ME-F2, DRM či dokonce vytrvalostního mistrovství světa. Úpadek velké dráhy přišel teprve po roce 1988, kdy tam naposledy nastoupila DTM.

Na silně modernizované trati a areálu kolem se nyní kraj Salzburg, německý klub AvD a organizace Legends-Grand-Prix kolem zkušeného Achima Althammera znovu snaží o zavedení skutečně velkého mezinárodního eventu, jak hlásí Althammer: „Náš Legends-Grand Prix se má jednoho dne stát něčím mezi Monaco Grand Prix Historique a Goodwood Revivalem.“

Z podniku, který se má každý rok konat o relativně „nebezpečný“ termín prvního víkendu v říjnu, jsem si vezl tyto dojmy.

Text a foto: Roman Klemm

 

 

 Vzácnými hosty podniku byli Kurt Ahrens (vlevo) a jeho žena Reni (napravo)

 S takovým Porsche 908 zde Ahrens vyhrál první velký závod. Veterán nebyl „amused“, že se s ním nemohl svézt znovu (napravo je Rudi Lins, další bývalý tovární jezdec Porsche)

 Škoda na Salzburgringu: pánové Velebný a Kafka předvedli sporťák, který roku 1950 nastoupil v Le Mans.

Niki Laudovi byl věnován zvláštní koutek s jeho Ferrarim 312 z roku 1974 a BMW M1 z roku 1980.

Na trati se objevil senzační Group44-Jaguar XJR5 z roku 1985

 Jeden z „Laudových zachránců z Nürburgringu 1976“, Hans Clausegger s jeho specielním ONS-R-Porsche.

 Fandové měli hvězdy na dosah ruky při častých rozhovorech: zde Karl Wendlinger a Clemens Schickentanz

Junior Porsche, Klaus Bachler si směl poprvé vyzkoušet Porsche 965.

 9násobný vítěz 24h du Mans, Tom Kristsen jel – bohužel jen o mokrou neděli – na Audi 90 quattro IMSA.

 Podnik trochu utrpěl nevlídným počasím v neděli: Jürgen Rädlein na Melkusu-Wartburg F-Junior.

 6litr Steinmetz-Opel Commodore B Jumbo z roku 1972 je skutečně neuvěřitelná příšera

 Sektor F1 zastoupil tento Rial-Ford z roku 1988 po de Cesarisovi.

Byl jen vystaven: Porsche 804-F1, se kterým Dan Gurney roku 1962 vyhrál Francouzskou GP.

Také předválečné vozy měly své místo: Obrovitý Gräf & Stift z roku 1925

BMW M3, se kterým startovali Břetislav Enge a Václav Bervid ve Spa

O „ducha Julese Vernea“ se povedeně postarali pánové z nizozemské umělecké skupiny Abacus

 Christian Danner na Astonu Martin před sebou žene další vozy třídy GT skrze Fahrerlager-Chicanu.

Rudi Lins na Porsche 906 Carrera

Hans-Joachim Stuck na Audi 90 quattro IMSA o slunečný pátek

 Tak tedy vzhůru směrem dlouhé tradice – Legends Grand Prix na Salzburgringu!