Petr Fulín a Jiří Navrátil závodí nyní na rychlé traťi Autodromo Nazionale di Monza.

Finále s velkým F – FULLINRACE by INTERACTION míří do katedrály rychlosti

Sezóna 2025 se chýlí ke konci, své poslední letošní závodní vystoupení o víkendu prožijí Petr Fulín a Jiří Navrátil. Dějištěm bude rychlá trať  Autodromo Nazionale di Monza nedaleko Milána, na závodníky čeká silné pole v šampionátu International GT Open.

V rámci zmíněného šampionátu se Petr Fulín i Jiří Navrátil ukázali během červnového víkendu na Hockenheimringu, kde se podařilo v rámci kategorie Am vybojovat pódiová umístění. „Myslím, že je to nejlepší možné uzavření sezóny. Jak jsme
začali, tak také končíme. GT Open je skvělý šampionát a tentokrát se máme znovu co učit,“ říká Petr Fulín. Oním „učením“ je vytrvalostní režim víkendu, který série nabídla už ve Spa.

Namísto dvou sprintových jízd je na programu jeden delší závod. „Bude to něco jiného, pojedeme na 500 kilometrů nebo tři
hodiny, pro mě to poprvé bude takto dlouhý závod. Je to výzva jak pro nás jezdce, tak také pro celý tým, namísto jedné zastávky v závodě budeme mít určitě tři. Těším se tedy moc, několikrát jsem měl to štěstí na Monze závodit a vždycky to byl zážitek,“ doplňuje před začátkem víkendu Petr Fulín.

Jeho kolega Jiří Navrátil dodává: „Itálii mám spojenou s nejkrásnější částí svého závodění na čtyřech kolech, tehdy ještě s motokárami. V autě – shodou okolností také s Audi GT3 – jsem ale závodil pouze v Adrii. V letošním kalendáři GT Open tedy pro mě byla Monza jasnou volbou! Slavnou trať jsem znal jen ze simulátoru a televize, za volant jsem tady usedl prvně zhruba před měsícem během společného testu s Fuldou.

Závodní okruhy jsou o zatáčkách a široké trati.

 

Tady je to o zvláštní kombinaci zdánlivě jednoduché jízdy rovně vysokou rychlostí na straně jedné a specifické atmosféře úzké staré tratě, která chvílemi připomíná okresku na straně druhé.Únikové zóny na brzdách jsou už sice poměrně velké, ale jinak jsou zdi kolem trati zatraceně blízko! Jet v takovém prostoru průměrnou rychlostí přes 190 kilometrů za hodinu je nebývalý zážitek. Jak nám to půjde, nevím. Ale co vím, je, že účast v závodě Monza 500 beru nejen jako závodění, ale také jako životní zážitek!“

 

V pátek a v sobotu ráno na tým čekají tréninky, sobotní kvalifikace je rozdělena do dvou skupin jezdců. Nedělní závod začíná letmým startem v 11:45 a je možné ho sledovat živě na YT kanále International GT Open series.

 

PR