Mercedes-Benz dosáhl historicky nejlepšího postavení na trhu v České republice a potvrdil svoji pozici číslo 1 v prémiovém segmentu
- Mercedes-Benz se stal v roce 2021 díky 8226 registracím osobních vozů jednoznačně nejúspěšnější prémiovou značkou v České republice
- V celkovém pořadí všech výrobců obsadil šestou příčku, což je historicky nejlepší výsledek
- K úspěchu přispěl především model GLE, s velkým náskokem nejprodávanější prémiový vůz v ČR
- Mercedes-Benz je zároveň nejúspěšnějším velkým výrobcem z hlediska podílu elektrifikovaných modelů: téměř každý 10. vůz s třícípou hvězdou má plně elektrický nebo plug-in hybridní pohon
Praha. Mercedes-Benz zaznamenal roce 2021 v České republice řadu mimořádných úspěchů. Celkem dosáhl 8226 registrací osobních automobilů, nabízených pod značkami Mercedes-Benz, Mercedes-EQ (elektromobily), Mercedes-AMG (sportovní vozy) a Mercedes-Maybach (luxusní modely). Oproti loňskému roku se jedná o nárůst 17,1 %. Celkově trh s osobními vozy v České republice za rok 2021 vzrostl o 1,9 %. Údaje zveřejnil Svaz dovozců automobilů (SDA).

Díky vynikajícímu prodejnímu výsledku Mercedes-Benz nejen významně posílil svoji pozici nejžádanější prémiové automobilky na českém trhu, ale v absolutním žebříčku dosáhl na 6. příčku, což je dosud nejlepší umístění na českém trhu. V desítce nejžádanějších značek je přitom jako jediný prémiový výrobce, a to již pošesté za sebou.
Mimořádný prodejní výsledek znamená také další zvýšení tržního podílu z již vloni rekordních 3,5 % na nové historické maximum 4,0 %.
„Rekordní výsledek na českém trhu dokládá, že čeští zákazníci oceňují naši nabídku prémiových vozů se špičkovou úrovní bezpečnosti a komfortu. Přitom vloni na náš odbyt také dolehl globální nedostatek polovodičů – bez těchto komplikací bychom dokázali prodat ještě více, protože zájem o naše vozy je skutečně enormní,“ říká Wolfgang Karl Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika. „Do velké míry nám pomohlo uvedení nových modelů, náskok v počtu elektrifikovaných verzí a v několika segmentech se naše modely staly nejžádanějšími prémiovými vozy.“
„Rád bych poděkoval jak našim zákazníkům za projevenou důvěru, tak celému prodejnímu a servisnímu týmu nejen v centrále, ale také v početné síti našich autorizovaných partnerů Mercedes-Benz. Všichni odvedli perfektní práci za hodně ztížených podmínek,“ dodal Bremm von Kleinsorgen.
Nejúspěšnější modely: GLE, Třída E, SUV a kompaktní vozy
Nejpopulárnějším vozem Mercedes-Benz v České republice se za rok 2021 stalo stejně jako vloni oblíbené SUV GLE, nabízené v klasickém pětidveřovém provedení i jako kupé. Celkovým odbytem 1243 vozů jasně vede kategorii prémiových SUV a je také vůbec nejprodávanějším prémiovým modelem v ČR. Na třetí příčce se v tomto prestižním segmentu umístil další vůz Mercedes-Benz GLS, pro nějž se rozhodlo 545 zákazníků. Spolu s 215 modely Třídy G tak vozy s třícípou hvězdou ve znaku zcela ovládly prodej největších SUV a vloni tvořily přes 41 % této kategorie.
Úspěšná byla i další SUV: tradičně velký odbyt zaznamenalo GLC s 680 registracemi, předloňská novinka GLB pro až sedm cestujících oslovila 629 zájemců. Oblíbené jsou také osobní modely na platformě s pohonem předních nebo všech kol: Třídy A, B, CLA a SUV GLA tvořily přibližně jednu pětinu celkového odbytu značky v ČR. Tento úspěch je o to cennější, že se často jedná o zákazníky, kteří si vůz značky Mercedes-Benz pořídili poprvé.
Jednoznačným králem mezi luxusními vozy se s 451 registracemi opět stala nová Třída S: čtyři z pěti vozů v této kategorii nesou emblém třícípé hvězdy. Také Třída E díky odbytu 744 exemplářů obhájila již tradiční první místo mezi prémiovými modely vyšší střední třídy.

Téměř každý 10. Mercedes-Benz je elektrifikovaný
Mercedes-Benz je protagonistou elektrifikovaného pohonu, což potvrdil i mimořádně vysoký podíl těchto vozů na registracích v České republice. Stuttgartská automobilka nabízí na tři desítky vozidel do zásuvky a jako jediná na trh dodává dobíjecí neboli plug-in hybridní provedení v kombinaci jak s benzinovými, tak s naftovými motory.
Podle statistiky SDA zaznamenaly plug-in hybridní a čistě elektrické automobily Mercedes-Benz dohromady 776 registrací, což představuje podíl přes 9,4 % elektrifikovaných modelů na celkovém odbytu značky v České republice – to je nejvíce mezi všemi významnými výrobci, kteří vloni dosáhli alespoň 1% podílu na trhu. Podíl všech elektrifikovaných osobních automobilů v ČR, tedy plug-in hybridů a elektromobilů, přitom v roce 2021 činil 3,0 %.
Automobilka Mercedes-Benz nabízí svým zákazníkům nejen široké portfolio plug-in hybridních nebo plně elektrických modelů, ale i významné výhody během provozu. Klienti například získávají ke svému vozu zdarma službu Mercedes me Charge: ta formou karty nebo aplikace v chytrém telefonu umožňuje snadné nabíjení v sítích různých poskytovatelů, placení za elektrickou energii a jednotné vyúčtování.
V České republice mohou řidiči vozů s třícípou hvězdou používat sítě nabíjecích stanic různých společností včetně PRE a E.ON a samozřejmě i ultra rychlé nabíjecí stanice mezinárodní sítě IONITY. Nově mezi smluvní partnery přibyl i dodavatel ČEZ. S jedinou kartou tak lze využívat 95 % všech veřejných stanic v České republice, z nichž naprostá většina je rychlodobíjecích. Přednosti tohoto řešení ocení koncoví uživatelé i firemní zákazníci, karta je zcela bez závazků a měsíčních paušálů. Se stejnou kartou lze využít i více než 250 000 dobíjecích míst v Evropě. Podstatnou výhodou je u některých modelů také první rok nabíjení zdarma, následně je k dispozici zvýhodněná sazba na ultra rychlodobíjecích stanicích sítě IONITY.
Na cestě k bezemisní dopravě
Automobilka Mercedes-Benz před více než dvěma lety vyhlásila novou firemní strategií Ambition 2039 a přihlásila se tak mezi prvními průmyslovými podniky k trvale udržitelnému podnikání. Cílem společnosti je stát se do roku 2039 plně neutrální firmou z hlediska produkce emisí CO2, a to jak ve výrobě, tak u dodávaných vozidel. Již dnes řada evropských závodů přešla na uhlíkově neutrální výrobu a značka nabízí pestré portfolio plně elektrických modelů: od SUV EQA, EQB a EQC přes praktický rodinný model EQV až po vrcholné EQS.
Vloni v září byl představen reprezentativní model EQE a další vozy s elektrickým pohonem budou následovat během letošního roku. Chybět nebudou ani novinky se spalovacími motory, především nová generace oblíbeného SUV GLC, sportovní legenda Mercedes-AMG SL nebo praktický rodinný van zcela nové Třídy T. Před pár dny automobilka odhalila koncept elektrického vozu budoucnosti Vision EQXX, který díky akumulátorům nové generace, promyšlené konstrukci a rekordní aerodynamice umožňuje při spotřebě pod 10 kWh na 100 km reálný dojezd přes 1000 km.

Více informací naleznete na adrese www.mercedes-benz.cz. Tiskové zprávy a digitální služby pro novináře jsou dostupné na naší internetové platformě Mercedes me media na adrese media.mercedes-benz.com a na globálním portálu Daimler pro média na media.daimler.com.
O aktuálních tématech a událostech ze světa značky Mercedes-Benz pro Českou republiku dále informuje twitterový účet @CzBenz na adrese www.twitter.com/CzBenz.
Stručně o společnosti Mercedes-Benz AG
Společnost Mercedes-Benz AG nese odpovědnost za globální podnikání divizí Mercedes-Benz Cars a Mercedes-Benz Vans s více než 170 000 zaměstnanci. Předsedou představenstva společnosti Mercedes-Benz AG je Ola Källenius. Společnost se zabývá především vývojem, výrobou a prodejem osobních a lehkých užitkových automobilů a souvisejících služeb. Společnost kromě toho usiluje o vedoucí postavení v oblastech elektromobility a automobilového softwaru.
Produktové portfolio zahrnuje značku Mercedes-Benz s dílčími značkami Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, Třída G, jakož i značku smart. Značka Mercedes me nabízí přístup k digitálním službám společnosti Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG patří mezi největší výrobce luxusních osobních automobilů. V roce 2020 bylo prodáno 2,1 milionu osobních vozů a téměř 375 000 lehkých užitkových vozů. Mercedes-Benz AG v obou obchodních divizích nepřetržitě rozvíjí globální výrobní síť 35 výrobních závodů na čtyřech kontinentech a přizpůsobuje se přitom požadavkům na elektromobilitu.
Současně probíhá na třech kontinentech výstavba globální sítě pro výrobu akumulátorů. Trvalá udržitelnost je vůdčím principem strategie společnosti Mercedes-Benz. Trvalá udržitelnost znamená pro společnost trvalé vytváření hodnot pro všechny zúčastněné strany: zákazníky, zaměstnance, investory, obchodní partnery a společnost jako celek. Základem je trvale udržitelná podniková strategie společnosti Daimler. Společnost v ní přebírá odpovědnost za ekonomické, ekologické a sociální dopady svých podnikatelských aktivit, a to v rámci celého řetězce tvorby přidané hodnoty.
