Rodinu autobusů Scania doplňuje vozidlo Scania Interlink.

Scania představuje zcela nový autobus Interlink

 V posledních několika letech byla představena nová generace autobusů Scania. Tuto rodinu nyní doplňuje nové vozidlo Scania Interlink. Využití najde především v městském prostředí a v meziměstské dopravě.

Má nový podvozek a karoserii a nabízí úsporu paliva až 8 % spolu se širokou škálou možností specifikace, pokročilými bezpečnostními prvky, novými službami týkajícími se zajištění maximální doby provozuschopnosti a výrazně modernizovaným prostorem pro řidiče.

Vysoká flexibilita autobusu Scania Interlink nabízí mnoho možností, pokud jde o délku vozidla a uspořádání jeho interiéru, zavazadlové prostory, konfigurace dveří, klasifikaci, pohonné jednotky a další.

 

Scania Interlink Hybrid Biodiesel/HEV 2-axle highfloor

 

Nové možnosti zahrnují delší dvounápravové autobusy se zvýšenou kapacitou pro cestující i kratší autobusy na plyn. „Součástí flexibility je také široká nabídka nízkouhlíkových pohonných jednotek. Nabízíme varianty na bionaftu (FAME), HVO, bioplyn a hybridní varianty, které v dnešní době výrazně snižují emise CO2,“ říká Karolina Wennerblomová, ředitelka produktového managementu, autobusy a autokary Scania.

 

Nezapomíná se ani na pracovní prostředí řidiče. Prostor řidiče má vynikající ergonomii a dosažitelnost všech prvků, vylepšenou klimatizaci a také bezpečnostní výbavu. Výhled a velký poloměr otáčení přispívají ke skvělým jízdním vlastnostem. Pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) poskytují řidiči dobrou kontrolu nad vozidlem díky vylepšenému asistovanému ovládání, řízení a brzdění.

To spolu se systémem Scania Zone, který zajišťuje dodržování rychlostních limitů řidičem v okolí škol i jinde, zvyšuje bezpečnost a pomáhá minimalizovat nehody, což rovněž pomáhá předcházet zbytečným nákladům.

 

Nové vozidlo Scania Interlink je vysoce energeticky účinné a díky lepší účinnosti motoru a převodovky výrazně šetří palivo, a to až o 8 %, přičemž nová funkce stop/start a tempomat přispívají k dalšímu snížení spotřeby. Vozidlo má šetrné nezávislé přední odpružení, které zlepšuje jízdní komfort a zároveň zvyšuje nosnost o 500 kg.

Vozidlo je navrženo tak, aby se omezilo poškození a předešlo deformaci součástí, jako je systém řízení, systém následné úpravy výfukových plynů nebo baterie, což je rozhodující pro minimalizaci prostojů a nákladných oprav. Doba provozuschopnosti se dále prodlužuje díky snadno vyměnitelným rohům předního nárazníku, lepší možnosti čištění a v neposlední řadě díky kompatibilitě vozidla s aktivním systémem pro flexibilní údržbu Scania podle dat získávaných v reálném čase.

 

Nový exteriér má moderní vzhled díky větším bočním oknům, bi-halogenovým a bi-LED světlometům a novým bočním a zadním světlům. Elektricky posuvné dveře přispívají k delší době provozuschopnosti a nižším nákladům na údržbu a nové materiály v interiéru snižují hlučnost. Klimatizační systém minimalizuje spotřebu energie bez ohledu na klimatické podmínky.

To spolu s novým a světlejším interiérem přispívá ke zvýšení atraktivity pro cestující. „Nové vozidlo Scania Interlink jistě osloví provozovatele s vysokými nároky. A aspekt udržitelnosti jen umocňuje celkový dojem,“ uzavírá Wennerblomová.

 

S novým vozidlem Scania Interlink nabízí společnost Scania zcela novou řadu autobusů pro městský provoz. Od prvního představení v roce 2019 dochází k průběžným modernizacím, mimo jiné se zařazením technologie BEV, kde dochází ke zlepšení kapacity baterií a dojezdu.

 

Scania Interlink Hybrid powertrain

 

Scania je předním světovým poskytovatelem řešení v oblasti dopravy. Společně s našimi partnery a zákazníky se ubíráme směrem k udržitelnému systému dopravy. V roce 2020 jsme našim zákazníkům dodali 66 900 nákladních vozidel, 5 200 autobusů a také 11 000 průmyslových a lodních pohonných systémů.

Čisté tržby překročily 125 miliard SEK, z nichž bylo více než 20 procent spojeno s poskytováním služeb. Společnost Scania, která byla založena v roce 1891, aktuálně působí ve více než 100 zemích a zaměstnává přibližně 50 000 lidí.

Výzkum a vývoj probíhá zejména ve Švédsku. Výrobní závody se pak nachází v Evropě a Latinské Americe s regionálními produktovými centry v Africe, Asii a Eurasii. Scania je součástí skupiny TRATON. Další informace naleznete na: www.scania.com.

 

Scania Interlink Hybrid 2-axle