Prudký vývoj zaznamenal prodej elektrifikované řady Peugeot.

Obchodní výsledky značky Peugeot za rok 2021

I přes komplikovanou situaci na automobilovém trhu se značce Peugeot v roce 2021 podařilo meziročně navýšit počet registrací, a to o 5 %. Prudký vývoj zaznamenal prodej elektrifikované řady Peugeot. Každý 6. vůz značky prodaný v Evropě[1] v roce 2021 byl vybaven elektromotorem. Z hlediska úrovní výbav je patrný posun k vyšším kategoriím produktů.

 

O rostoucí dynamice značky svědčí i následující fakta:

  • 37 zemí překonalo rekord z hlediska podílů na trhu od roku 2015;
  • Peugeot 208 se stal nejprodávanějším vozem na evropském trhu, a to z hlediska všech segmentů[2];
  • Peugeot 2008 je nejprodávanějším malým SUV v Evropě;
  • Posun k vyšším úrovním výbavy: 34 % vozů má 3. a vyšší úroveň výbavy (+1,3 % oproti roku 2020);
  • Nárůst počtu automatických převodovek: 50 % (+4,4 % oproti roku 2020).

 

„V současném velmi náročném světovém kontextu jsem velmi hrdá na vynikající výkony značky Peugeot, která prokázala flexibilitu, díky čemuž její světové prodeje v roce 2021 stouply o 5 %,“ prohlásila Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot.

 

Celosvětově prodal Peugeot v loňském roce 1 214 851 osobních a lehkých užitkových vozů, což představuje oproti roku 2020 nárůst o 5 %.

U 80 % osobních modelů řady Peugeot je nabízena elektrifikovaná verze, u užitkových vozů se jedná o 100 %, včetně vodíkového pohonu v případě vozu e-Expert Hydrogen.

 

Prodej dle obchodních regionů:

Evropa a Eurasie: registrováno 943 805 vozů

  • Peugeot si v roce 2021 polepšil o 2 místa a umístil se mezi 3 nejprodávanějšími značkami v Evropě1 (osobní + užitkové vozy);
  • Francie: poprvé lídr trhu osobních vozů, Peugeot 208 nejprodávanějším vozem;
  • Portugalsko: poprvé lídr trhu (osobní + užitkové vozy); 9. rok po sobě automobilová značka, která je „první volbou spotřebitelů“;
  • Španělsko: 4. rok po sobě lídr trhu (osobní + užitkové vozy);
  • Rusko: 2. evropská značka v rámci užitkových vozů;
  • 12 zemí registruje nárůst tržních podílů: Německo, Velká Británie, Švédsko, Portugalsko, Irsko, Finsko, Řecko, Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko, Island a Kypr.

 

Střední východ a Afrika: registrováno 109 876 vozů, tj. + 20 % vs. 2020

Nárůst podílů na trhu zejména v:

  • Alžírsku: 24,3 % (+10 % vs. 2020);
  • Maroku: 7,4 % (+1,2 % vs. 2020);
  • Egyptě: 7 % (1,5 % vs. 2020).

 

Latinská Amerika: registrováno 83 429 vozů, tj. +52 % vs. 2020

  • Brazílie: Automobilová značka s největším růstem: +126 % vs. 2020;
  • Argentina: Peugeot 208 nejprodávanější vůz segmentu, u užitkových vozů došlo k nárůstu o 20 %.

 

Čína: registrováno 37 815 vozů, tj. +36 % vs. 2020

Indie a Tichomoří: registrováno 28 637 vozů, tj. +20 % vs. 2020

  • Rekordní prodeje zejména díky Vietnamu, Tchaj-wanu, Austrálii a Japonsku;
  • Japonsko a Nový Zéland: nejlepší prodeje značky Peugeot od roku 2004;
  • Malajsie: továrna Gurun vyrábí modely Peugeot 2008, 3008 a 5008.

 

Severní Amerika: registrováno 11 829, tj. +17 % vs. 2020

 

Klíčové události roku 2021:

  • Představení nové identity značky (únor 2021);
  • Uvedení nových modelů: nový Peugeot 308, 508 Peugeot Sport Engineered,

e-Partner, e-Expert Hydrogen, Peugeot Landtrek (jen Afrika, Střední východ a Jižní Amerika);

  • Představení speciálu Hypercar 9X8 (červenec 2021).

 

[1] Evropa 30 zemí

[2] Osobní + užitkové vozy, Evropa 30 zemí

 

Vysledky-peuge21