FILIP SALAČ ODSTARTUJE Z OSMÉ ŘADY
Druhým dnem pokračoval letošní druhý podnik světového šampionátu silničních motocyklů MotoGP na okruhu Mandalika v Indonésii. Na trať opět vyjel v kategorii Moto2 Filip Salač, český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky. Na programu byl dnes poslední volný trénink a kvalifikace. Ve třetím volném tréninku byl Salač osmnáctý a musel tak do Q1. V té se mu nepodařilo postoupit a zítra ho čeká start z 23. pozice.
Dnes čekala na jezdce osychající trať, která dle slov jezdců klouzala ještě více než při zcela mokrém povrchu. Filip zaznamenal ve FP3 osmnácté místo a posílené sebevědomí po nepodařeném pátku. Poté následovala Q1, která se již odehrávala na suchu.
Filipovi se podařilo dostat do dobrého tempa, bohužel žlutá vlajka v závěru zhatila jeho snahu o ještě rychlejší kolo a postup do další fáze kvalifikace. Do zítřejšího závodu tak odstartuje z osmé řady a po své pravici bude mít loňského kolegu z kategorie Moto3 Gabriela Rodriga.


„Dnes byl dobrý den, i když to není úplně co jsme očekávali. Ráno se jelo zase na vodě a trať postupně osychala. Zjistili jsme, že když to tady osychá, klouže to více a čím je větší mokro, tím to více drží na těch mokrých pneumatikách. Do kvalifikace bylo sucho a po včerejšku jsem úplně nevěděl do čeho jdu. Byl jsem docela nervózní. Každopádně jsem se hned od prvního kola dostal do rytmu, jel jsem sám a postupně zrychloval.
Každé kolo jsem posouval hranice, ale bohužel v posledním kole byla žlutá vlajka. Tam bych zatáhl ještě více, možná by mě to posunulo trochu výše. Jsem naštvaný, ale zároveň jsem šťastný, protože oproti včerejšku jsem zrychlil o vteřinu a půl, to je přesně ta vteřina a půl, kterou jsem ztratil včera po tom pádu, když jsem čekal v boxech, než se všechno opraví.
Postupně doháníme ztrátu a když se zítra povede start, můžeme mít před sebou i docela dobrý závod. Uvidíme, já se na závod těším, ale bude to těžké. Čeká nás 24, nebo 25 kol ve 40 stupních, bude to fyzicky náročné,“ uzavřel sobotu Salač.
Souboj o vítězství v zítřejší Velké ceně rozehrají jezdci kategorie Moto2 od 6:20 hodin středoevropského času. Výsledky a Filipův komentář se dozvíte jako první na facebooku Czech motorsport.


Kvalifikace na Velkou cenu Indonésie 2022, závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3: 1. Tatay (Šp./CFmoto) 1:41,232, 2. Moreira (Braz./KTM) -0,083, 3. Aji (Indon./Honda) -0,335.
Moto2: 1. Dixon (Brit./Kalex) 1:35,799, 2. A. Fernández (Šp./Kalex) -0,102, 3. Lowes (Brit./Kalex) -0,154, …23. Salač (ČR/Kalex) nepostoupil do 2. části kvalifikace.
MotoGP: 1. Quartararo (Fr./Yamaha) 1:31,067, 2. Martín (Šp./Ducati) -0,213, 3. Zarco (Fr./Ducati) -0,311.
Po pátku
FILIP SALAČ MÁ ZA SEBOU PRVNÍ TRÉNINKY V INDONÉSII
Dnes odstartoval volnými tréninky program druhého závodu letošního seriálu MotoGP, který se odehraje na indonéském okruhu Mandalika. Nechybí zde ani kategorie Moto2 se stájí Gresini Racing, jejímž jezdcem je také český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky Filip Salač. Ten nenavázal na rychlé tréninky v prvním závodě a s novou tratí se zatím seznamuje.
První trénink znamenal pro Filipa jízdu na mokrých pneumatikách. Na osychající trati se poté na rozdíl od soupeřů rozhodl ponechat mokré pneumatiky a vyvarovat se riskantní jízdě. Druhý trénink se bohužel Filipovi nepodařil. Pád hned v prvním kole znamenal poškozený motocykl a dlouhou opravu v depu. Po jejím dokončení český jezdec sice pokračoval tréninku, ale již nezbývalo mnoho času pro rychlé kolo, ani získání ztracené jistoty na trati. Klasifikován tak byl ve druhém tréninku až na třicátém místě. Nyní musí Filip hodit nepovedený den za hlavu a soustředit se na zítřejší kvalifikaci.
„Dnes to byl pro mě opravdu těžký den. Ráno jsem jel v klidu, trať byla ze začátku hodně mokrá a postupně to osychalo. Jel jsem na mokrých pneumatikách a většina závodníků dala na konec tréninku suché pneumatiky. To mi přišlo riskantní, trať se mi nezdála ještě tak suchá, abych dal suché pneumatiky a celkově mi to do prvního tréninku přišlo zbytečné takto riskovat. Skončil jsem tedy vzadu, protože jsem zajel čas pouze na mokrých pneumatikách.
Druhý trénink byl suchý, ale udělal jsem chybu hned v prvním kole, kdy jsem na brzdách najel na čáru a upadl jsem. Jasná moje chyba, ale bohužel se stalo. Musel jsem jet do boxů, protože jsem měl úplně ohnuté řidítko. Mechanici strávili docela dost času výměnou, protože je tam hodně čudlíků a ty byly také poškozené. Byl jsem tedy dlouhou dobu v boxech a přišel jsem o ta nejdůležitější první kola. Nejhorší, co se jezdci může stát, je spadnout v prvním kole.

Pak absolutně nevěří ani trati, ani motorce. Trochu jsem s tím bojoval ke konci, zrychlil jsem, ale ztráta na prvního je obrovská. Musím teď přemýšlet nad zítřkem, vymyslet, jak pojedu zítra a soustředit se. Snad se na zítra dobře vyspím, mrzí mě to a omlouvám se týmu za tuto chybu,“ okomentoval první den Filip Salač.
ACCR Czech Talent Team Autoklubu České republiky