Peugeot Sport uzavřel partnerství se společností Capgemini.

UMĚLÁ INTELIGENCE:

PEUGEOT SPORT SPOJIL SÍLY SE SPOLEČNOSTÍ CAPGEMINI, ABY OPTIMALIZOVAL A URYCHLIL VÝVOJ SVÉHO HYBRIDNÍHO HYPERCARU

 

Peugeot Sport uzavřel víceletou smlouvu o partnerství se společností Capgemini, jedním ze světových lídrů v oblasti digitální transformace. Capgemini poskytne týmu, který má na starost program vozu Peugeot 9X8 zapojeného do FIA World Endurance Championship, vysoce výkonné digitální nástroje.

Tým Peugeot Sport, který se připravuje na vstup do vrcholných vytrvalostních závodů v létě letošního roku, využije odborných znalostí společnosti Capgemini v oblasti dat a aplikací umělé inteligence, aby zlepšil výkon revolučního hybridního vozu Hypercar, a to jak na simulátoru, tak na závodní trati. Toto partnerství ztělesňuje závazek obou společností zapojit se do energetické transformace.

 

 

Společné využívání digitálních nástrojů Peugeot Sport a Capgemini umožní inženýrům, pilotům a mechanikům týmu urychlit a prohloubit porozumění vozu a jeho potenciálu v celé jeho šíři. Nové předpisy mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA týkající se kategorie Hypercar zmrazují na dobu 4 let hardware vozu, takže klíčovým prvkem výkonu se stává vývoj software.

 

Vzhledem k tomu, že Peugeot Sport v současné době vstupuje do zásadní fáze vývoje svého programu, je tato technologická podpora zásadní a je známkou toho, jak se automobilové závody vyvíjejí. Specifické metody výpočtu, algoritmy a umělá inteligence, které přináší společnost Capgemini, doplní software vyvinutý v rámci sportovní divize a automobilového prostředí.

Tato spolupráce umožní například přesnější řízení spotřeby energie, a to jak při akceleraci, tak při rekuperaci (ta je omezená předpisy na 200 kW), což je jeden z klíčových bodů výkonnosti a spolehlivosti vozu 9X8 v šampionátu. Vylepšení, která Peugeot Sport a Capgemini zavedou pro zvýšení výkonnosti vozu Hypercar přihlášeného do šampionátu, budou ku prospěchu i sériovým vozům Peugeot.

 

Umělá inteligence přináší převratnou vizi, která dokonale souzní s tou, jíž se řídil vývoj vozu PEUGEOT 9X8. Díky analýze chování vozu v reálném čase se závodnímu týmu otevírá zcela nový svět možností: doplnění existujících a rychle se měnících technologií v motoristickém sportu, snaha o dosažení vyšších výkonů, předvídání mnohem širšího spektra scénářů.

 

 

Ředitel Peugeot Sport, Jean-Marc Finot prohlásil: „Máme velkou radost, že jsme při vývoji a provozu našeho vozu Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar navázali spolupráci se společností Capgemini, která je lídrem v oblasti digitálních technologií a specialistou na data a umělou inteligenci. Každý metr, který Peugeot 9X8 ujede na závodní trati nebo v simulátoru, bude zaznamenán, analyzován a interpretován prostřednictvím vysoce výkonných nástrojů společnosti Capgemini, které doplní a pomohou optimalizovat data získaná týmem.

Spojení značky Peugeot a společnosti Capgemini je příkladem špičkové francouzské technologie, která září na světové scéně. Tento vývoj ukazuje, jak se skupina vyvíjí v technologickou společnost.“

 

„Jsme rádi, že můžeme spolupracovat s týmem Peugeot Sport, který usiluje o to, aby se Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar stal ikonickým vozem své generace. Těšíme se, že budeme moci dát týmům Peugeot Sport k dispozici naše špičkové znalosti v oblasti analýzy dat a umělé inteligence.

Naším společným cílem je neustále zlepšovat výkonnost vozu Hypercar, aby byl je vstup do světa automobilových závodů velkolepý,“ uvedl Jérôme Siméon, výkonný ředitel strategické obchodní jednotky Capgemini pro jižní Evropu a člen představenstva skupiny.

„Toto partnerství má silný technologický rozměr a posiluje historickou spolupráci mezi Capgemini a skupinou Stellantis. Je konkrétním vyjádřením našich společných hodnot a ambicí v oblasti utváření budoucnosti mobility prostřednictvím udržitelných a inovativních řešení.“

 

Vůz 9X8, který je dílem týmu Peugeot Sport ve spolupráci s designerským studiem Peugeot, má novou radikální aerodynamickou koncepci. Jezdí na 100% recyklovatelné palivo a využívá baterie nové generace, což je v souladu se závazkem značky k inovativní a udržitelnější mobilitě.

Extrémní podmínky, s nimiž se setkáváme v motoristickém sportu obecně a ve vytrvalostních závodech zvláště, slouží značce jako cenná laboratoř pro zkoumání strategických výzev výrobce.

Od začátku prosincového programu testování vozu 9X8 na závodních tratích se značka snaží urychlit jeho technologický vývoj, včetně elektrifikované pohonné jednotky a systému pohonu všech kol, s jediným cílem: umožnit, aby řidiči mohli tento výzkum a pokrok využívat. Peugeot 9X8 přináší na závodní dráhu hodnoty značky – dokonalost, emoce a perfektní vzhled.

 

 

Toto partnerství je součástí globální strategie společnosti Capgemini v oblasti sportovního sponzoringu, která se snaží prostřednictvím spolupráce s významnými značkami nebo sportovními událostmi po celém světě (jako je mistrovství světa v ragby mužů a žen nebo golfový pohár Ryder Cup) oslavovat hodnoty týmového ducha a odvahy.

Capgemini také využívá své know-how k tomu, aby ty nejlepší technologické nástroje sloužily jak sportovním výkonům, tak i zážitkům fanoušků.

 

Capgemini

Společnost Capgemini je globální, odpovědná a multikulturní vedoucí společnost s 325 000 zaměstnanci ve více než 50 zemích. Jako strategický partner společností, které transformují své podnikání využitím síly technologií, se společnost každý den řídí svým cílem: uvolňovat prostřednictvím technologií lidskou energii pro inkluzivní a udržitelnou budoucnost.

Díky 55 letům zkušeností a velkým odborným znalostem v oboru se společnost Capgemini těší důvěře svých klientů při řešení celé šíře jejich potřeb, od strategie a návrhu až po řízení provozu, a využívá inovace v neustále se vyvíjejících oblastech cloudu, dat, umělé inteligence, konektivity, softwaru, digitálního inženýrství a platforem.

Společnost dosáhla v roce 2021 obratu 18 miliard eur.

Get The Future You Want (Budoucnost, po které toužíte) | http://www.capgemini.com

 

Peugeot

Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce.  Značka Peugeot je zastoupená ve více než 130 zemích světa, v roce 2021 prodala více než 1 200 000 vozů. Při příležitosti 211. výročí představila novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. 

Značka Peugeot pokračuje v energetické transformaci, 80 % osobních vozů a 100 % užitkových vozů je k dispozici v elektroverzi. Od roku 2022 se bude značka účastnit mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) se svým hybridním vozem Peugeot 9X8 Hypercar.

http://www.peugeot-sport.com / Peugeot | Stellantis

Peugeot Sport news…

Nejnovější zprávy o Peugeot Sport naleznete na našich webových stránkách (www.peugeot-sport.com) a prostřednictvím následujících platforem:

Twitter: @peugeotsport

Facebook: @peugeot.sport

Instagram: @peugeotsportofficial

YouTube: Peugeot Sport Official