Maserati představuje Nettuno s motorem s technologií F1 .

Maserati představuje Nettuno: nový motor s technologií F1 adaptovanou pro silniční vůz, ze 100 % vyvinutý v Masserati

 Maserati Nettuno: 100% Maserati, ze 100 % vyroben v Modeně.

  • Futuristický motor vyrobený týmem techniků a konstruktérů je chráněný mezinárodními patenty.
  • Potvrzení technických specifikací nového motoru.
  • Technologické vlastnosti vychází z Formule 1, vylepšují efektivitu motoru, zvyšují jeho výkon a snižují spotřebu.
  • Supersportovní vůz MC20 – první vůz Maserati s tímto novým motorem – bude představen během akce „MMXX:The time to be audacious“, která se bude konat v Modeně ve dnech 9. a 10. září 2020.

 

 Nová éra historie Maserati začíná novým motorem.

Nový motor, který je tlukoucím srdcem supersportovního vozu MC20, bude mít svou premiéru v září. Jednotka byla navržena v inovační laboratoři značky Maserati v závodě na Via Emilia Ovest, v dílnách na Via Dele Naziony (v historické základně Maserati Corse) a vyvinuta v motorovém centru přímo na slavné adrese Viale Ciro Menotti, kde se bude vyrábět. Aktuálně probíhají úpravy nové výrobní linky a nové lakovny, aby byly připraveny na očekávaný vůz MC20.

 

Nový motor je výsledkem technické revoluce a je chráněný mezinárodními patenty. Projekt se zrodil z vášně a oddanosti týmu vysoce kvalifikovaných techniků a konstruktérů. Po dvaceti letech se značka Maserati odvážně vrhla na výzvu v podobě návratu do svého sídla v Modeně a do vývoje a výroby nového vysoce výkonného motoru se špičkovými technologiemi.

 

Tato aktivita je pro značku Maserati strategická, protože se aktuálně připravuje uvést na trh nový vůz MC20, který bude – počínaje novým motorem bijícím v jeho srdci – „ze 100 % vyroben v Modeně“.

Ambiciózní design představuje pro společnost historický okamžik a začátek nové éry, která oficiálně začne 9. a 10. září v Modeně na akci „MMXX: The time to be audacious“. Během uvedení tohoto vozu do prodeje budou představeny i nové modely, které se začnou vyrábět v nadcházejících letech, a také inovativní pohonné systémy a ambiciózní programy vyvinuté značkou s trojzubcem v logu.

 

Nová pohonná jednotka má architekturu V90°, objem 3 l, 6 válců, které jsou doplněny o dvě turbodmychadla a suchou olejovou vanu (klasické řešení u supersportovních vozů). Doshuje výkonu 630 CV při 7500 otáčkách a točivý moment 730 Nm od 3000 otáček se specifickým výkonem 210 CV/litr.

 

Kompresní poměr je 11:1, zdvih je 82 mm a vrtání válce 88 mm.

 

Duší motoru je inovativní předkomora spalovacího systému s dvojitou zapalovací svíčkou. Tato technologie vychází z Formule 1 a nyní je poprvé dostupná i v motoru vozu určeného pro silniční provoz.

 

Motor má tři hlavní prvky: 

 

Předkomora: spalovací komora mezi centrální elektrodou a tradiční spalovací komorou je napojená na sérii speciálně navržených otvorů.

 

Laterální zapalovací svíčka: tradiční zapalovací svíčka funguje jako podpora zajišťující neustálé zapalování během chodu motoru na úrovni, která nevyžaduje předkomoru.

 

Dvojitý vstřikovací systém – přímý a nepřímý: napojený na dodávku paliva při tlaku 350 bar. Systém snižuje hluk při otáčkách, snižuje emise a zlepšuje spotřebu.

 

Motor je strategicky důležitý a má plnou podporu inovační laboratoře Maserati, jejíž virtuální analýza umožnila výrazné snížení doby přípravy a vývoje motoru.

 

Nový motor „Made in Modena“ je tradiční V90° V6, který produkuje neslýchaný výkon, úroveň točivého momentu a značka ho poprvé využije v supersportovním voze MC20. Vůz MC20 zavede značku Maserati zpět do závodního světa.

 

 

Specifikace motoru

Výrobce                                                 Maserati

Architektura motoru                        V6 90°

Celkový objem                                    3,0 l

Vrtání/zdvih                                         88×82 mm

Kompresní poměr                             11: 1

Pořadí zapalování                               1-6-3-4-2-5

Maximální výkon                                               630CV při 7500 rpm

Maximální točivý moment             730 Nm při 3000–5500 ot./min

Maximální otáčky motoru              8000 ot./min

Turbodmychadla                                Dvojité boční turbo s elektricky poháněným obtokovým ventilem

Zapalování                                            Dvojitá svíčka s pasivní předkomorou

Mazání                                                   Plně variabilní olejové čerpadlo

Mazací systém                                    Suchá vana s odsávacím čerpadlem a externí olejovou nádržkou

Palivový systém                                  PDI (přímé vstřikování 350 bar + portové vstřikování 6 bar)

Ventilový rozvod a časování          Dvojitý vačkový hřídel v hlavě s variabilním časováním ventilů                                 

Šířka motoru                                        1000 mm

Výška motoru                                      650 mm

Délka motoru                                      600 mm

Hmotnost motoru (DIN GZ)           <220 kg

Emisní úroveň                                     EU6D/China 6B/Ulev 70

 

 

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů s unikátní osobností, které jsou rozpoznatelné na první pohled. Díky svému stylu, technologiím a přirozeně exkluzivnímu charakteru potěší vkus i těch nejnáročnějších uživatelů a pro automobilové odvětví budou vždy měřítkem toho nejlepšího, co lze vytvořit. Za ambasadory odkazu lze považovat vlajkovou loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli a model Lavente, který je prvním SUV od Maserati. Kompletní řada značky Maserati nabízí benzinové i naftové motory, pohon na zadní i na všechna čtyři kola, ty nejluxusnější materiály a výjimečnou konstrukci.  Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu vymezuje design, výkon, pohodlí, eleganci a bezpečnost italských sportovních vozů.