DHL jezdí ekologicky na zkapalněný zemní plyn.

Nové kamiony DHL jezdí ekologicky na zkapalněný zemní plyn

  • Trojice souprav na LNG přepravuje díly pro výrobu automobilů do Německa
  • Pohon na LNG umožňuje snížit emise CO2 až o 15 procent
  • Další krok k realizaci cíle „nulových emisí“ do roku 2050

DHL Supply Chain pokračuje v důsledném snižování emisí. Od října se flotila společnosti DHL Supply Chain rozrostla o tři nové tahače s pohonem na zkapalněný zemní plyn (LNG – Liquefied Natural Gas). Při zachování nákladové efektivity dojde ke snížení emisí CO2 o 51 tun ročně. Další nízkoemisní vozidla budou následovat.

„Máme velkou radost, že se nám podařilo realizovat další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, který směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ říká Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL Supply Chain. „Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z crossdocku v Nepřevázce do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ dodává Kateřina Rázlová.

 

 

 

Nové soupravy v barvách společnosti DHL Supply Chain jsou tvořeny tahači Scania R 410 ve verzi „low deck“, která umožňuje používat návěsy s třímetrovou vnitřní výškou nákladového prostoru. „To byla jedna z našich podmínek, protože právě tento druh návěsů je pro efektivní přepravu automobilových dílů nezbytný. Zároveň tím snižujeme počet kamionů v silničním provozu,“ vysvětluje Kateřina Rázlová.

Díly se nakládají do velkých návěsů v unifikovaných stohovacích paletách a optimalizovaných obalech, což umožňuje kompletní využití nákladového prostoru. Řidičům tahačů Scania na LNG poskytuje třináctilitrový šestiválec nejvyšší výkon 410 koní a maximální točivý moment 2000 Nm. Výkonové parametry jsou tak porovnatelné s agregáty na naftu. Oproti nim má však motor na zkapalněný zemní plyn tišší běh a vypouští do ovzduší až o 15 procent méně emisí CO2. První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně.

„Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodává Kateřina Rázlová. DHL Supply Chain využívá od konce loňského roku zároveň tahače Scania 410 CNG s pohonem na stlačený zemní plyn, který snižuje emise o 15 procent.

 

 

Popisek k fotce (zleva):

Scania: Roman Schäfer – obchodní zástupce (servisní služby), Jan Pokuta – vedoucí servisu Mnichovo Hradiště, Pavel Kluch – obchodní zástupce, Tomáš Mach – vedoucí prodeje

DHL  Supply Chain: Lubomír Sasarák – manažer transportu, Kateřina Rázlová – ředitelka automobilové divize