V Římě se pojede E-Prix světového šampionátu ABB FIA Formule E.

Společnost DS Automobiles představí tento víkend na E-Prix v Římě své nové hnací ústrojí

Po zahájení sezóny, které bylo pro DS Automobiles a jejího partnera Techeetah velmi napínavé, se ve dnech 10. a 11. dubna uskuteční v italském Římě druhé kole E-Prix světového šampionátu ABB FIA Formule E. Při této příležitosti představí DS Automobiles vůz DS E-Tense FE21, monopost, který převezme štafetu od úřadujícího šampiona DS E-Tense FE20.

 

Nové hnací ústrojí, které vyvinula DS Performance (soutěžní divize společnosti DS Automobiles) pro tým DS Techeetah, je vzhledem k využití nejnovějších elektrických technologií a obnově téměř všech dílů synonymem velkého technologického kroku vpřed. Vůz DS E-Tense FE21 s motorem, převodovkou a invertorem, které prošly velmi významnými změnami, bude mnohem výkonnější než předchozí monopost.

Vývoj tohoto hnacího ústrojí by samozřejmě nebyl možný bez zapojení týmů Total, jejichž odborníci úzce spolupracovali s kolegy z DS Performance na vývoji specifických inovativních maziv a chladicích kapalin.

Nové hnací ústrojí, na němž společnost DS Automobiles ukázala svůj technologický um, získalo homologaci na 2 roky a jeho cílem bude dovést tým DS Techeetah ke třetímu dvojnásobnému titulu ve Formuli E.

 

Xavier Mestelan Pinon, ředitel DS Performance:

„Kromě toho, že je Řím ikonickým závodem šampionátu Formule E, bude pro DS Automobiles znamenat také klíčový okamžik. Právě na této akci odhalíme naše nové hnací ústrojí, které bude v souladu s předpisy používáno až do konce příští sezóny. Kompletně přepracovaný mechanismus přinese výrazné zvýšení výkonu. To vše se samozřejmě musí ověřit v závodních podmínkách, ale tým si věří.

DS E-Tense FE21 by měl být pro naše závodníky i celý tým při jejich snaze získat nové tituly jednoznačným přínosem! V osobnějším duchu bych rád uvedl, že při tomto závodě také předám štafetu Thomasi Chevaucherovi, kterému blahopřeji a upřímně děkuji za to, čeho jsme společně za všechny ty roky dosáhli. Jsem si jist, že dovede tým k novému úspěchu!

Rád bych také využil této příležitosti a srdečně poděkoval všem členům „mého týmu“, se kterým jsem prožil tolik výjimečných okamžiků. S dojetím se rozloučím se všemi těmi talentovanými lidmi… s mou rodinou… V každém případě je samozřejmě budu chtít nadále sledovat, což nebude příliš obtížné, protože jsem si jist, že tým bude často vidět na nejvyšších stupních vítězů!

 

 

RIYADH STREET CIRCUIT, SAUDI ARABIA – FEBRUARY 27: Jean-Eric Vergne (FRA) DS Techeetah, DS E-Tense FE20 during the Diriyah ePrix II at Riyadh Street Circuit on Saturday February 27, 2021 in Riyadh, Saudi Arabia. (Photo by Andrew Ferraro / LAT Images)

 

Technické vlastnosti vozu DS E-Tense FE21:

 

Typ: Monopost

Délka/Šířka/Výška: 516 × 177 × 105 cm

Rozvor: 310 cm

Hmotnost: minimálně 903 kg s pilotem                      

Baterie: Kapacita 52 kWh, 385 kg

Motor: Elektrický spojený se zadními koly

Maximální výkon: 250 kW (338 k)

Rekuperace energie: 250 kW

Napájení: 900 V

Brzdění: karbonové kotoučové vzduchem chlazené, 4 písty, elektrické ovládání zadních brzd

Maximální rychlost: 230 km/h (optimalizováno pro městské okruhy)

Z 0 na 100 km/h: 2,8 vteřiny

Pneumatiky: Michelin Pilot Sport EV Saison 7, 245×40R18 (přední), 305×40R18 (zadní)

 

 

foto týmu