Monaco Historique 2016
Mondénní Monte Carlo bylo vždy jakýmsi sletem High-Society, „Historique“ ovšem přilákala roku 2016 zvláště objemný počet hvězd motorsportu. Také trend, že bývalí velikáni volantu při tomto podniku po letech znovu usednou do kokpotu závodního vozu, nalezl rostoucí ohlas.
V nově zavedené třídě F-Junior se objevili bývalý pilot F1 Jac Nelleman a někdejší britské dorostenecké naděje Mick Walker s Rayem Mallockem.
Paolo Barilla usedl do Regazzoniho Ferrari-F1 z roku 1970, Anthony Beltoise řídil Matru-F1 svého otce, Adrian Newey dokazoval talent v Attwoodově Lotusu-F1 z roku 1968, Eje Elgh si osvěžil pocity závodníka v Marchi 711, Emanuele Pirro s Marco Wernerem ve Ferrari-F1 ročníku 1974, Jean-Dennis Delétraz v Jonesově Surteesu z roku 1976, Jacky Ickx, Romain Dumas a Vanina Ickxová jezdili na vozech Porsche-F1 a krajně motivovaný Alex Caffi si v Ickxově Ensignu z roku 1977 dokonce dojel pro zlatý pohár v hlavním závodě!
Podobně prominentní byli i mnozí „pomocníci“ a diváci, kteří se na dění historiků přijeli jen podívat. Ing Mauro Forghieri se staral o přípravu Barillova vozu, Jacqueline Beltoise držela synovi palce, Francois Mazet si máknul na March 701, se kterým absolvoval svou jedinou Grand Prix, Bob Dance šrouboval na Lotusech tak jako před 60 lety, Lamberto Leoni radil Pirrovi a junior Louis Delétraz tátovi, no a v boxech se k všeobecnému překvapení objevil i konstruktér nešťastného japonského projektu Maki, Masao Ono.
Japonec tedy mohl na místě potřást rukou jezdci, který roku 1974 po nehodě v jeho kreaci musel ukončit kariéru: Howdenem Ganleyem. A po paddocku se procházeli Sir Stirling Moss, Brian Redman, Alain de Cadenet, Teddy Pilette, René Arnoux, Reine Wisell a Jean-Pierre Jarier.
Prostě když si člověk myslí, že „už toho hodně viděl“, tak stačí navštívit Monaco Historique – a uvidí toho ještě více…
Text a foto: Roman Klemm
Motor MAX