Václav Fejfar připravil velké překvapení : návrat do královské divize!!

Václav Fejfar se vrací do královské divize

Pětinásobný Mistr Evropy a jeden z nejúspěšnějších jezdců historie evropského autokrosu Václav Fejfar se po řadě let závodění v divizi Touring Autocross vrací do královské divize. Je doposud jediným jezdcem, který vyhrál evropské závody ve všech hlavních disciplínách Buggy 1600, Super Buggy i Touring Autocross.

Má na svém kontě osmačtyřicet vítězství v závodech ME, což ho řadí na druhé místo v historických tabulkách za Němce Stubbeho. První dva evropské tituly vybojoval v Buggy 1600 v sezónách 2000 a 2001. Poté přestoupil do „velkých bugin“. A opět se neztratil.

„V Super Buggy jsem v sezóně 2004 obsadil tři celková čtvrtá místa – v Evropě, republice i zóně a vyhrál jsem závody v Dmitrově a v Přerově. Další dvě sezóny jsem už nejel kompletní mistrovské seriály, protože jsem startoval mezi velkými buginami s osvědčeným, ale lehkým autem ze šestnáctistovek proti robustním čtyřlitrům a moje auto bylo při kontaktech zranitelné. Poslední závod v divizi 3 jsem odjel v sezóně 2006 v Maggioře,“ vzpomíná Václav Fejfar.

Poté následovaly veleúspěšné sezóny v kategorii „plechových“ aut, řada vítězství, stupňů vítězů, a hlavně další tři evropské tituly. Fejfar získal i pět ocenění v prestižní anketě Zlatý volant.

„Hledal jsem v závodění novou motivaci. I přes zdravotní problémy v loňském roce jsme se s týmem shodli, že se pokusíme o návrat do královské disciplíny Super Buggy. Doba nepřeje hromadným sportovním akcím, ale nám to v návratu paradoxně trochu pomáhá, neboť jsme se pustili do kompletace nové buginy a pokusíme se stihnout už první evropský závod, kterým by měla být termínově posunutá Bauska. Ale říkám na rovinu, že to nebude start za každou cenu.“

Vyrovnat se konkurenci znamená neexperimentovat, ale vycházet z osvědčených komponentů.

„I když předpokládáme, že si postavíme pro příští sezónu svůj rám, nyní jsme dovezli rám a potřebné díly ze špičkové nizozemské autokrosové výrobny Peters Autosport. Řadu věcí a kompletaci si zajistíme sami – poloosy, brzdný systém, diferenciál, chladiče a další.“

 

 

Srdíčkem závodního speciálu je určitě motor.

„Ani tady nejdeme cestou náhod. Motor pro nás připravil Mike Callaghan. Jedná se o plnokrevný čtyřlitr Ford s maximálním výkonem o objemu 2,3. V současnosti řešíme v návaznosti na to převodovku a diferenciál. Pokud se vše podaří, v Bausce nasadí tým i druhý vůz – trojkovou fábii, s Petrem Šimurdou za volantem.“

Je tady ještě jeden otazník – co účast na vysněném Dakaru?

„Ani toho se nevzdáváme a na dílně připravujeme dakarský speciál, vyvíjíme ho a sháníme potřebné peníze. Start na Dakaru je tedy stále otevřený. Snad se i tento záměr podaří dotáhnout do zdárného konce,“ přibližuje současné aktivity Fejfar Racing týmu jeho leader.“

 

            

                                                                                               

 

dávné začátky

 Pavel Vydra

 

Foto archiv týmu, T. Němec a Pavel Vydra : Malý průřez buginami Václava Fejfara……

a základ té nové