V ranním sobotním sprintu F3 v Le Castelletu se prosadil Alexander Smoljar
V zábavné honičce formulí 3 po okruhu Paula Ricarda u Le Castelletu se po 20 kolech prosadil Rus Alexander Smoljar. Logan Sargeant dojel Charouz Racing Systemu 4. místem pro dobré body..
Úvodem článku musím poprosit o omluvu za včerejší mylnou zprávu, že pole-position prvního sobotního sprintu připadne jezdci Charouz Racing Systemu, Loganovi Sargeantovi. Ne 10. Sargeant, ale 12. Calan Williams z týmu Jenzer měl dnes tuto darovanou výhodu. Zkušený Sargeant tedy na svou příležitost číhal ze třetího místa, hned za australským polemanem a fíliusem Ralfa, Davidem Schumacherem (Trident).
Ostatní piloti vedle Sargeanta „českým pojením“ měli po výkonech ve včerejší kvalifikaci jen velmi podmíněné naděje na body v závodě: Roman Staněk (Hitech) a Charouzovy Enzo Fittipladi s Reshadem de Gerusem směli vyrazit jen z dolní poloviny pole, což za normálních okolností postup mezi top10 tíměř vylučovalo.
Williams využil svého prvního startovního místa velmi dobře a do esíčka, které se před 35 lety stalo osudným Elio de Angelisovi, dosprintoval po startu jako první , těsně před podobně bystrým Sargeantem. Za nimi se seřadili japonský týmový kolega Staňka, Aymu Iwasa (Hitech), Juan Manuel Correa s Alexandrem Smoljarem (oba ART) a opětně poněkud váhající Schumacher. Fittipaldi držel úvodem závodu 20. pozici bezprostředně před Staňkem, de Gerus byl 27.
Senzačně naladěný Logan Sargeant šest kol pozoroval lídra, přičemž nikdy nesměl spustit z očí ani nebezpečného Iwasu za sebou, než udeřil: zařátkem 7. kola brzdil před první zatáčkou později naž Williams a převzal pro Charouz Racing System vedení! Výjev v jeho zpětných zrcátcích se proto ale nezměnil: také junior Red Bullu Iwasa brzy předjel modrý vůz Jenzer Motosrportu.
Japonec poté Američana neúnavně atakoval, přičemž byli po 9 z 20 kol sprintu i Williams, Smoljar, Martins, Correa a Novalak pořád ještě v zájemném závětří. Každý z nich mohl vyhrát!
V příštím kole se Iwasa skutečně probojoval před Sargeanta – teď byl on „zajícem“ se čtyřmi haldovými „lovci“ za zády. Correa totiž již nedokázal tempo nejrychlejších udržet…
6 kol před koncem postoupil na 3. pozici před Williamse Rus Smoljar a o dvě kola později se jezdec domácího ARTu úspěšnš vrhl i na Sargeanta, což Američana tak rozhodilo, že hned ztratil i 3. místo vůči Martinsovi a Williamsovi.
Netrvalo to dlouho a Smoljar s Martinesm za sebou nechali i Japonce Iwasu, na kterého komisaři beztak uvalili 5sekundovou penalizaci za opuštění trati.
Závěrečná kola patřila duelu o vítězství mezi juniorem Renaultu Victorem Martinsem s chráněncem SMP Racingu, Smoljarem. V posledním kole to byl skutečně výborný Alexander Smoljar, kdo si povedeným manévrem zajistil první místo v jednom z nejlepších závodů éry „moderní F3“. Logan Sargeant dojel Charouz Racing Systemu těsně za polemanem Williamsem pro dobré čtvrté místo před domácím Novalakem a sílejícím Correou.
Překvapivě bledí zůstali favorité, kteří ovládli včerejší kvalifikaci: Frederik Vesti dojel jen 15. a Dennis Hauger 9. Ještě horším výsledkem skončil první francouzský závod pro Reshada de Geruse (19.), Enza Fittipaldiho (21.) a Romana Staňka (26.). Ještě dnes ovšem dostanou příležitost k nápravě: druhý sprint vystartuje 16:40h
Výsledek 1. sobotního sprintu F3 v Le Castelletu:
Alexander Smoljar, ART
Victor Martins. MP
- Calan Williams, Jenzer
- Logan Sargeant, Charouz Racing System
- Clement Novalak, Trident
- Juan Manuel Correa, ART
- Jack Doohan, Trident
- Ayumu Iwasa, Hitech
- Dennis Hauger, Prema
- Oliver Caldwell, Prema
- Reshad de Gerus, Charouz Racing System
- Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System
- Roman Staněk, Hitech
Text a foto: Roman Klemm
Motor MAX