Václav Pech sváděl vyrovnaný souboj o první místo. Hydraulika byla proti.

Pecha s Uhlem na Bohemce zastavila porucha hydrauliky

Před zraky tisíců diváků, kteří konečně mohli k trati rychlostních zkoušek a i do servisního
prostoru se jela 48. Rally Bohemia. A na atmosféře to bylo hned znát.

Posádka EuroOil teamu Pech-Uhel sváděla vyrovnaný souboj o první místo s tovární
posádkou Škodovky Kopecký-Hloušek. Po prvních pěti rychlostkách na tom byli lépe
Plzeňané a s mírným náskokem na čele přijeli do 30 min. servisu ke kontrole jejich WRC.

A právě v servisu se objevil únik hydraulického oleje pod jedním z vysokotlakých ventilů.  Hydraulika na Focusu ovládá řazení, ale především slouží pro aktivní diferenciál. Bez toho  nejde jet ani trošku rychle. Vypadalo to, že prasknul pouze těsnící kroužek. Mechanici  stačili díl vyměnit, systém odvzdušnit a vyzkoušet auto zvednuté na kozičkách, že vše  funguje.

Bohužel, při odjezdu ze servisu v tankovací zóně vytekl olej znovu a již bylo jisté,  že dál pokračovat nemůžeme,“ vysvětluje důvod odstoupení Pech.

 

 

„Ventily hydrauliky jsme se po Hustopečích rozhodli preventivně vyměnit a v podstatě nový
díl z anglického M-Sportu, který měl vydržet do konce sezóny, neujel ani 50km. 

Odstoupení z takto rozjetého závodu mě neskutečně mrzí a o to víc, že jsme úspěšně překonali velice zrádné dopolední rychlostky, které po nočním dešti hodně klouzaly a ve  vyhroceném tempu na nich bylo k jezdecké chybičce blízko,“ říká smutně Pech.

 

Příštím závodem EuroOil teamu bude slavná srpnová Barum Rallye, započítávaná do Mistrovství Evropy.

 

 

 

www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz

 

foto týmu atd