Foto Story : NLS 2021 na Nürburgringu: Krásné Zelené peklo!

Krásné Zelené peklo!

V německých sportovních médiích se v posledních dvou letech hodně hovořilo o zuřícím souboji šampionátů DTM a ADAC-GT-Masters. Zvláště od chvíle, kdy se zodpovědní DTM rozhodli vypsat své mistrovství také s vozy GT3, začal lítý boj o účastníky, televizní stanice a fandy. Možná, že se jaksi „v jejich stínu“ vyvinul třetí vážný protagonista…

Dobrá, Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) nepřenáší žádná z velkých televizních stanic – kvalitní live-stream je (pro ty, které zajímá) – ovšem zajištěn. Šampionát, který se koná výhradně na největším závodním okruhu světa, Severní Smyčce věhlasného Nürburgringu, ovšem ani tak moc nestojí o diváky na pohovce.

Pokud to může autor dle jeho letošních návštěv všech tří sérií posoudit, tak má NLS ohledně  návštěvnosti publika přímo „na místě činu“ jasně navrch! Zatímco podniky GT-Masters a DTM na Red Bull Ringu přivítaly něco do 20.000 fandů (sobota a dny dohromady), bylo jich na Nurburgringu jistě kolem 30.000. A to se jelo jen v sobotu!

Vidět piloty krotit vozy na 25 km dlouhé, žádnou chybičku nepromíjející trati pod hradem Nürburg jim očividně stojí spíše za návštěvu, než pozorovat vozy GT na jednom z moderních, poměrně primitivních a krajně sterilních autodromech á-la Red Bull Ring nebo Hockenheim.

A kvalitativně si NLS s DTM nebo „Masters“ v ničem nezadá: Špičkové evropské stáje a jezdci jsou i zde jako doma.

Tak tedy pozor Herren Berger (DTM) a Tomczyk (ADAC), aby váš duel nakonec neměl  vítěze, který zatím trochu stál v offsajdu. Návštěva NLS je prostě „must“ pro každého příznivce motorsportu. Profesionalita a marketing jeho organizace dělají rok od roku ohromné pokroky.

Prostě projekt s velkým potenciálem – ale posuďte sami…    

 

 

Od minulého víkendu má NLS něco, co jí závidí jak DTM, tak i GT-Masters: tovární angažmá Aston Martinu!

 

 

Také BMW je pod hardem Nurburg továrně zastoupeno. Ve voze „profíků“ (jednalo se o nejnovější (M4 GT3) sedí ex-hvězdy DTM Augusto Farfus z Brazílie a…

 

 

Rakušan Philipp Eng.

 

 

Legendární Jochen Neerpasch se jaksi vrátil do své minulosti a dohlíží na BMW-Junior-Team.

 

 

Zda Harpera, Hesseho a Verhagena ovšem čeká podobně velká kariéra, jako svého času na juniory Winkelhocka, Cheevera a Surera je ovšem sporné…

 

 

Tisíce fandů podél celého okruhu…..

 

 

…a naprosto přeplněný grid. Organizátora muselo hřát u srdce.

 

 

Zajel na pole-position: Francouzský junior Porsche Julien Andlauer na Frikadelli-Porsche.

 

 

Závod ovšem patřil mistru světa GT, Nicky Thiimovi z Dánska…

 

 

…a jeho kolegovi Maxime Martinovi z Belgie.

 

 

Jediným účastníkem z české kotliny byl Milan Kodídek (pokud jsem v obrovitém poli někoho přehlédl, tak prosím o prominutí).

 

 

Na Porsche 911 GT3 startoval Kodídek společně s Bobem Wilwertem z Lucemburska.

 

 

V boxech se tlačilo bezmála 120 závodních vozů

 

 

Vedle mladých hvězd jako „Mr. Porsche-Cup“ Michaela Ammermüllera (Manthey Porsche), byli na gridu k nalezení i zkušení „Rinmasters“ jako…

 

 

…Uwe Alzen (podnikl první vytrvalostní závod s nejnovějším pohárovým Porsche 911 -992),

 

 

…dřívější jezdec pražské stáje IRS v GT-Masters, Frank Stippler…

 

 

…nebo nebojácná Američanka Janine Shoffnerová (GetSpeed-Mercedes GT3).   

 

 

Rakouský výrobce KTM je silně zastoupen.

 

 

Dva Müllerové s vellkými kariérami na vytrvalostním sektoru (ale i ve formulích): Jörg krotí Walkenhorst-BMW

 

 

…a Dirk Müller Landgraf-Mercedes.

 

 

Do NLS našla svou cestu i Michelle Halderová…

 

 

…známá svými husarskými kousky v TCR a v Mostě.

 

 

Ani Švýcarka Simona de Silvestro nemá z největších tratí světa strach. Letos jela i Indy500.

 

 

A-propos USA: Na Nürburgringu byl i tým Jesseho Krohna, dříve aktivní ve WEC.

 

 

Je pevnou součástí Nürburgringu: Smudo, frontman populární skupiny „Die phantastischen vier“.

 

 

Kdo zvládne tohle, ten může pošilhávat i po Le Mans. Zastávka v boxech malého týmu QTQ.

 

 

Po krátké verzi nového motordromu…

 

 

…se účastníci vydají na dobrodružství v „Zeleném pekle“.

 

 

Black Falcon-Porsche 911 (Nagelsdiek-Naumann-von Danwitz) na skoku v sekci Pflanzgarten (Zahrada)

 

 

 

Mathol-Porsche Cayman (Owega-Dziwok) v sekci Brünnchen (Studnička)

 

 

Kolem tradičního okruhu neexistuje paralelní servisní cesta, a tak se občas stane, že po trati jede za běžícího závodu (!) odtahová služba.

 

 

 Výraz „Zelené peklo“ údajně napadl Jackieho Stewarta. Trať je prostě stejně tak krásná, jako i obtížná.

 

 

 

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX