Supersportovní model Audi R8 V10 performance RWD.

Potěšení z puristické jízdy umocněné ještě vyšším výkonem: Audi R8 V10 performance RWD
• Audi R8 V10 performance RWD** nabízí nyní 570 k
• Supersportovní model doplňuje verzi R8 V10 performance quattro** a jeho výbava zahrnuje nové atraktivní prvky a funkce pro podporu jízdní dynamiky
• 60 procent shodných dílů s verzí LMS GT4, výroba v manufaktuře „Böllinger Höfe“

 Audi Sport používá dodatečné označení „performance“ u modelů, které nabízejí ještě
vyšší výkony a ještě větší potěšení z jízdy. Nový model R8 V10 performance RWD (kombinovaná spotřeba
paliva v l/100 km*: 13,0 – 12,9; kombinované emise CO2v g/km: 298 – 294), nabízený jako Coupé a Spyder,
poskytuje o 30 k vyšší výkon a v modelové řadě doplňuje variantu R8 V10 performance quattro**.
Supersportovní vůz s motorem uprostřed, pohonem zadních kol a úctyhodným výkonem 419 kW (570 k) si
řidiče podmaní mimořádným potěšením z jízdy. Jeho výbavu navíc rozšiřují nové technické skvosty, jakými
jsou skořepinová sedadla, dynamické řízení, stabilizátory z uhlíkových kompozitů a keramické brzdové
kotouče.
Audi R8 V10 performance RWD** (Rear Wheel Drive) je novou vrcholnou verzí sériově vyráběných
supersportovních vozů Audi s pohonem zadních kol. „Audi R8 V10 RWD** okamžitě nadchlo naše zákazníky
svým pohonem zadních kol, odvozeným od závodního vozu kategorie LMS GT4, a nefiltrovanou dynamikou.
Nyní přichází na trh varianta, která nabízí o 30 k a 10 N.m vyšší výkonové parametry, a posouvá tak potěšení
z jízdy na novou úroveň,“ říká Sebastian Grams, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. Nové verze
performance nahradí výchozí modely, tedy R8 V10 quattro** a R8 V10 RWD** v karosářských variantách Coupé
a Spyder. Modelová řada R8 se tak na trhu profiluje ještě vyhraněněji.
Nejvyšší rychlost 329 km/h
Supersportovní vůz s motorem uprostřed katapultuje řidiče z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (3,8 sekundy
v případě verze Spyder) a dosahuje nejvyšší rychlosti 329 km/h (Spyder: 327 km/h). Srdcem nového modelu
R8** je známý atmosféricky plněný motor V10 FSI 5,2 litru s neporovnatelným zvukem, bleskurychlými
reakcemi a nesmírnou touhou po vysokých otáčkách. Tento agregát poskytuje v modelu R8 V10 performance
RWD (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km*: 13,0 –12,9; kombinované emise CO2 v g/km: 298 – 294)
nejvyšší výkon 419 kW (570 k) a maximální točivý moment 550 N.m. Hnací sílu desetiválce přenáší na zadní kola
7stupňová převodovka S tronic. V porovnání s modelem Audi R8 V10 RWD je točivý moment o 10 N.m vyšší.

Mechanická uzávěrka diferenciálu rozděluje hnací sílu v závislosti na jízdní situaci tak, aby byla i na mokré
vozovce zajištěna optimální trakce. Stejně jako u všech verzí modelu R8 má karoserie hliníkový prostorový rám
ASF (Audi Space Frame) doplněný mnoha díly z uhlíkových kompozitů. R8 V10 performance RWD** má ve verzi
Coupé hmotnost pouhých 1590 kilogramů, u verze Spyder to je 1695 kilogramů.

 


Možnost jízdy řízeným smykem
Nastavení podvozku a systémů pro řízení jízdní dynamiky je speciálně přizpůsobeno pohonu zadních kol. Je-li
aktivován sportovní režim elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, umožňuje nastavení podvozku a
regulačních systémů jízdu řízeným smykem. Řízení s elektromechanickým posilovačem přitom zprostředkovává
intenzivní kontakt s vozovkou. Ještě preciznější reakce a zpětnou vazbu nabízí navíc dynamické řízení, které je
pro R8** s pohonem zadních kol k dispozici poprvé. Dynamické řízení zvyšuje úroveň jízdní dynamiky ještě
bezprostřednějšími reakcemi na pohyby volantu například při jízdě na silnici plné zatáček nebo při odbočování.
Navíc zajišťuje vyšší úroveň jízdního komfortu menšími nároky na ovládání volantu, například při parkování
nebo manévrování. Sportovní podvozek verze RWD, speciálně přizpůsobený pohonu zadních kol, má dvojice
příčných ramen a pasivní uzávěrku diferenciálu. Hmotnost vozu je mezi nápravy rozložena v poměru 40:60 %.
K precizní ovladatelnosti a pozoruhodné směrové stabilitě při rychlých průjezdech zatáčkami přispívají také
mimořádně lehká 19“ a 20“ kola z lehké slitiny. Na přání se dodávají pneumatiky Cup s rozměry 245/30 R 20
vpředu a 305/30 R 20 vzadu, které poskytují ještě větší adhezi a umožňují ještě dynamičtější jízdu. Skvělé
výkony doplňuji keramické brzdové kotouče, které jsou u vozů pro český trh již součástí sériové výbavy.
Známé designové prvky z modelu Audi R8 V10 performance quattro**
Sportovně agresivní design je inspirován závodní verzí GT4, což je patrné například na matně černé, široké a
nízké masce chladiče Singleframe s logem R8 a velkými otvory pro přívod vzduchu po stranách, ale také na
předním spoileru, mřížce ventilačních otvorů na zádi a oválných koncovkách výfukové soustavy. Štěrbina pod
přední kapotou připomíná legendární Audi Sport quattro. Nový model R8** se dodává v celkem deseti barvách
karoserie. Mezi ně patří i modrý metalický lak Ascari, který byl dosud vyhrazen modelu R8 V10 performance
quattro**. Designový paket „R8 performance“ vytváří sladěný interiér čalouněním černou Alcantarou a kůží,
kontrastním prošíváním v modrém odstínu Mercato a ozdobným obložením z uhlíkového kompozitu.
Interiér s atmosférou závodního vozu
Precizním designem se vyznačuje také interiér. Nejnápadnějším prvkem je „monoposto“ – velký oblouk
s výraznými konturami, který se klene v prostoru před sedadlem řidiče, a vytváří tak atmosféru kokpitu
závodního vozu. „Monoposto“ obklopuje Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem, který je integrován do volně
vyčnívajícího krytu. Kůží obšitý multifunkční volant R8 plus nabízí u vozů pro český trh již v sérii čtyři ovládací
ostrůvky určené pro ovládání systému Audi drive select, spuštění motoru, aktivaci režimu Performance,
optimalizaci zvuku motoru a ovládání digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit. Pro řidiče a spolujezdce
jsou připravena nově nabízená skořepinová nebo sportovní sedadla R8, čalouněná kůží a Alcantarou. Před
sedadlem spolujezdce se leskne plaketa s nápisem RWD.

 

Výroba s velkým podílem manuální práce
Vozy R8 V10 performance RWD** vyrábí manufaktura „Böllinger Höfe“, která je součástí výrobního závodu
Audi v Neckarsulmu. Montáž probíhá převážně manuálně. V manufaktuře „Böllinger Höfe“ vznikají rovněž
závodní vozy LMS GT4, odvozené přímo od sériově vyráběného modelu, s nímž sdílejí 60 procent shodných dílů.

Na výrobní ploše 40 000 metrů čtverečních pracuje ve výrobě supersportovních vozů až 1000 vysoce
kvalifikovaných zaměstnanců. Audi R8 V10 performance RWD** s pohonem zadních kol mohou zákazníci
objednávat od 21. října. V České republice byla základní cena verze Coupé stanovena na 4 636 900 korun
včetně DPH, ceny verze Spyder začínají od 5 112 900 korun včetně DPH. U všech vozů pro český trh je součástí,
stejně jako u ostatních modelů Audi, rozšířená záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů.

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů
v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 17 výrobních závodů v jedenácti zemích. Mezi
plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata
Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).
Skupina Audi dodala v roce 2020 zákazníkům 1,693 milionu automobilů značky Audi, 7430 sportovních vozů značky
Lamborghini a 48 042 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2020 celkových příjmů z prodeje
50,0 miliardy eur a provozního zisku 2,7 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 87 000
zaměstnanců, z toho 60 000 v Německu. Audi je s novými modely, inovativními nabídkami pro mobilitu a atraktivními
službami poskytovatelem trvale udržitelné, individuální prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů
Spotřeba paliva, emise CO2 a třídy hospodárnosti se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik a výbavě vozidla.
Audi Coupé R8 V10 quattro
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,5
kombinované emise CO2 v g/km: 310
Audi Spyder R8 V10 quattro
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,6
kombinované emise CO2 v g/km: 311
Audi Coupé R8 V10 RWD
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,1
kombinované emise CO2 v g/km: 300
Audi Spyder R8 V10 RWD
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,2
kombinované emise CO2 v g/km: 303
Audi Coupé R8 V10 performance quattro
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0
kombinované emise CO2 v g/km: 299-297
Audi Spyder R8 V10 performance quattro

Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,4-13,3
kombinované emise CO2 v g/km: 306-304
Audi Coupé R8 V10 performance RWD
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 12,9
kombinované emise CO2 v g/km: 295–294
Audi Spyder R8 V10 performance RWD
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0
kombinované emise CO2 v g/km: 298–297
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017
dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a
lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva
a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský
jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle
metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi
metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

 

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely
typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako
doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje
na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na
přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například
hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a
individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v
„Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je
bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, HellmuthHirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.