Značka Porsche celosvětově povyrostla o 13 %.

Porsche zaznamenalo celosvětově 13% nárůst registrací, pozitivní trend sleduje i na českém trhu

Za první tři kvartály roku 2021 značka Porsche celosvětově rostla o 13 %. Podobně pozitivní vývoj zaznamenal také český importér Porsche Inter Auto CZ, když na trh umístil 320 vozů. Nejúspěšnějším modelem ve světě i u nás zůstává Porsche Cayenne.

 

Rekordní výsledek za první tři čtvrtletí: od ledna do září 2021 Porsche celosvětově dodalo 217 198 vozidel. Výrobce sportovních a luxusních vozů tak zaznamenal 13% nárůst. Poptávka vzrostla ve všech prodejních regionech, zejména v USA byl zaznamenám obzvlášť silný progres. Podobný trend jako ve světě reflektuje také ČR. Zde značka Porsche za leden až září 2021 registrovala 320 jednotek, což znamená meziroční růst o více než 12 %.

„Navzdory nepříznivé situaci na automobilovém trhu se nám prodejně daří, k Porsche směřuje stále více zákazníků, kterým se snažíme vycházet maximálně vstříc i v době, kdy nám situaci komplikovala pandemie koronaviru a s ní spojené komplikace s čipy,“ komentuje tržní situaci Jan Sedláček, výkonný ředitel importu Porsche do ČR, společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Nejprodávanějším modelem stabilně zůstává Cayenne, v závěsu se překvapivě drží řada 911, která symbolizuje lásku českých klientů k tradičním sportovním autům. Radost nám dělá také vzestup elektrického modelu Taycan, kterého jsme zatím meziročně prodali více než dvojnásobek,“ dodává Sedláček.

 

„Velmi vysoká poptávka po našich vozech pokračovala také ve třetím kvartálu a jsme upřímně nadšeni, že jsme našim zákazníkům během prvních devíti měsíců mohli dodat takový objem automobilů,“ shrnul globální úspěch značky Porsche Detlev von Platen, člen výkonné rady pro prodej a marketing společnosti Porsche AG.

„Objednávky přibývají a naplňují nás nadšením a optimismem do konce roku. Situace kolem vývoje pandemie koronaviru však nabírá na dynamice a my čelíme velkým výzvám při získávání polovodičů. Více než kdy jindy tak musíme pozorně sledovat aktuální vývoj, abychom zajistili naši pružnou akceschopnost a mohli jsme reagovat.“

 

Nejúspěšnějším modelem zůstává Porsche Cayenne s 62 451 dodanými kusy, následuje menší SUV Macan s 61 944 jednotkami, což znamená nárůst o 12 procent. Že ČR sleduje celosvětový trend dokládá také globální obliba plně elektrického modelu Taycan, který oslovil 28 640 zákazníků. V celosvětovém měřítku tak Taycan překonal legendární řadu 911, jejíž prodeje se zastavily na čísle 27 972 – nárůst činil 10 %.

S procentním nárůstem zůstaly prakticky na svých číslech sportovní modely 718 Boxster a 718 Cayman, které našly cestu k 15 916 zákazníkům a podobně se chovala také řada Panamera s 20 275 klienty.

 

Zvýšená poptávka na všech světových trzích

Největší nárůst byl opět zaznamenán v USA: Porsche tam v prvních devíti měsících dodalo 51 615 vozidel, což představuje 30% meziroční nárůst. Silná pozice v Severní Americe se odráží také ve zjištěních nejnovější studie J.D. Power APEAL: stejně jako v předchozích letech zákazníci stále považují Porsche za nejpřitažlivější prémiovou značku.

Na celém americkém kontinentu pak Porsche uskutečnilo celkem 63 025 dodávek zákazníkům, což znamená 29% nárůst proti stejnému období roku 2020.

 

Čína, která je největším jednotným trhem, přispěla k celkovému počtu dodaných vozidel 69 789 jednotkami, což je nárůst o 11 %. Dodávky do Asie a Tichomoří, Afriky a na Blízký východ se rozrostly o 12 procent – celkově do těchto regionů zamířilo 97 841 nových Porsche.

Evropa nebyla s popularitou vozů Porsche v pozadí, přestože nárůsty nebyly tak markantní jako v ostatních světadílech: 56 332 vozidel odpovídá 2% meziročnímu růstu a na německém trhu došlo k 9% růstu s finálním účtem 19 099 kusů.

 

Porsche AG                                                   Registrace Leden – září
2020 2021 Rozdíl
Svět 191 547 217 198 +13 %
Evropa 55 483 56 332 +2 %
Česká republika 285 320 +12,3 %
Amerika 49 034 63 025 +29 %
USA 39 734 51 615 +30 %
Asie-Pacifik, Africa a Střední východ 87 030 97 841 +12 %
Čína 62 823 69 789 +11 %

 

 

 

 

O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.

Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním zastoupením Bentley a Lamborghini pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 22 tisíc nových a ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 500 tisíc servisních hodin ročně.

Společnost Porsche Inter Auto CZ zaměstnává v České republice v současné době přes 900 zaměstnanců v jedenácti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.

Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto naleznete nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.