Vydařená Rallye Praha Revival pohledem účastníka.

Rallye Praha Revival jubilující pohledem účastníka

Díky covidu několikrát odložený desátý roční Rallye Praha Revival se uskutečnil o víkendu 29. – 31. října. Za příjemného počasí vyjelo z Radotína na slavnostní start na Palachovo náměstí sto padesát posádek z jedenácti zemí Evropy. A opět se startovalo za velkého zájmu příznivců motoristických skvostů.

Celková trať třídenního sportovně společenského klání měřila více jak 630 kilometrů a bylo na ní zařazeno celkem jedenáct náročných show section. Zejména ty ve Vesci, Bělé pod Bezdězem a Milovicích sledovaly stovky diváků. Ale o pořadí rozhodovaly i časovky na časově „našponovaných“ přejezdech. Stihnout časovou kontrolu za přísného dodržování dopravních předpisů (sledováno systémem GPS) znamenalo nedopustit se ani malé navigační chyby.

Účastníci opět projeli úseky, kde kdysi vedly, anebo vedou tratě Rallye Škoda, Lužické hory, Rallye Bohemia nebo slavného závodu do vrchu Záskalí u Hodkovic nad Mohelkou. Mohli vzpomenout i na dvě osobnosti – při průjezdu městem Všetaty na ikonu protestu proti okupaci Jana Palacha a pod Drábskými světničkami u obce Dneboh na věčně usměvavého spolujezdce Bohuslava Ceplechu.

Ve startovním poli opět nechyběly výrazné domácí i zahraniční osobnosti motoristického sportu v čele s Johny Hauglandem, Milanem Zapadlem, Dodo Studeničem, Monikou Petzoldovou, J. L. Clarrem, Andrzejem Jaroszewiczem nebo Jiřím Moskalem. Ale na výčet závodníků, kteří získali alespoň jeden mistrovský titul, by nestačily ani čtyři ruce.

Rallye Praha Revival, to není jen zápolení s časem a technikou, ale to je také setkávání, vzpomínání a vzájemná úcta k soupeřům. Po projetí show section, ale zejména v pátečním a sobotním večeru, se tvoří hloučky, kde se vzpomíná, „závodí“, vypráví příběhy, někdy neuvěřitelné. Připomenutí  závodění party soutěžáků z Mariánských Lázní a okolí nám umožnil Ladislav Henzl, který ale v sobotu večer „smutnil“ z poškození originálního vozu VW Golf GTi při kontaktu se sloupem ve Vesci.

Nejvíce veselo bývá v hloučku okolo zdíkovského soutěžáka Vaška Sovy a nejinak tomu bylo i letos. Doplňoval ho zbytek rodinného týmu syn a vnukové, soutěžáci Milan Procházka a Karel Mottl i úspěšný rallykrosař Václav Farka.

„Mistr Trabant“ Jiří Webinger třeba se se zaujetím zmínil o tom, jak stále závodí na německých okruzích i závodech do vrchu v Krušnohorském poháru se speciálními „nakoňovanými“ trabanty. A při vyprávění se nezapomínalo ani na ty, kteří už se setkání nemohli zúčastnit – Hynka Středu nebo Standu Šelmáta.

Osobně chci za posádku Luboš Šiler – Pavel Vydra poděkovat organizátorům v čele s Edou Paterou, že revivaly připravují a umožňují tato setkání. Vážím si těch, kteří dosáhli na velké úspěchy, a přesto si najdou čas „zazávodit si“ i s úplnými nováčky.

Děkujeme i našemu dvornímu mechanikovi Vláďovi Mužákovi, který nám špičkově připravuje a udržuje revivalová auta, která fungují a nejsou s nimi žádné technické problémy. A také kolegovi Bořkovi Minářovi, který startuje s Toyotou v soutěžích ČMPR v kategoriích Legend, za zapůjčení přileb.

Pár hodin po dojezdu do cíle desátého ročníku se na stránkách Edda Cupu objevila výzva s možností přihlásit se na další ročník Rallye Praha revival a podle očekávání byla maximální povolená kapacita dvou set posádek za pár dní naplněna.

                                                                                   

 

 

Pavel Vydra

Foto: archiv posádky