Mladé jezdce Buggyra Academy i legendu Macháčka čeká Rally Hail.

RALLY HAIL: VELKÁ VÝZVA A POSLEDNÍ TEST PŘED DAKAREM

Tři hvězdy Buggyra Academy a velezkušený veterán, dakarská legenda. Na první pohled nesourodá jezdecká sestava bude hájit barvy týmu Buggyra ZM Racing na Rally Hail, která se koná v období 6.-11. prosince v Saúdské Arábii, přičemž pro Josefa Macháčka (T3) a Téo Calveta (kamióny) jde o poslední ostrý test před Rally Dakar 2022.

 

Rally Hail: Velká výzva a poslední test před Dakarem
Jasno o prioritách

Jak v této souvislosti konstatuje šéf týmu Martin Koloc, jedná se zároveň o první oficiální představení Buggyra Academy v off–roadovém světě. „To, že dva roky po vzniku akademie se Téo chystá na svůj premiérový Dakar a Aliyyah s Yasmeen čeká první start za rok, je asi důkazem toho, že to neděláme špatně,“ říká Martin Koloc, podle kterého výsledky nebudou ani zdaleka tím nejpodstatnějším.

„Hlavně zdravě nabuzený Téo se bude muset krotit, proto jsme mu jako navigátora dodali Josefa Kalinu, který mu vysvětlí, že na Dakaru může uspět jenom ten, kdo dojede. Stejné to bude i v případě obou holek. Výsledkově nic neočekáváme, jedná se o zahájení dlouhodobého projektu.“

Také obhájce vítězství v kategorii T3 Josef Macháček bude na Rally Hail víceméně testovat. „S Davidem máme jasno o prioritách, potřebujeme vyzkoušet některé věci, o jejichž fungování jsme sice přesvědčeni, nicméně jistota je jistota,“ potvrdil první dakarský šampión v historii Buggyry.

Samozřejmě, v případě potřeby rád poradím oběma holkám, ale pokud vím, budou ve velmi dobrých rukách.“

 

 

 

 

Zkušenost a prozíravý krok

Zatímco totiž Téa bude usměrňovat trojnásobný dakarský vítěz Josef Kalina, Aliyyah s Yasmeen podpoří velezkušení navigátoři Xavier Panseri a Stéphane Duple. „Trochu neskromně si troufám tvrdit, že pokud dva mimořádně úspěšní navigátoři souhlasí s tím, že budou pracovat se dvěma sedmnáctiletými holkami, asi to něco vypovídá o úrovni projektu Buggyra Academy.

Oba jsou skvělí profíci, berou to jako výzvu, absolutně neřeší výsledek, který s největší pravděpodobností nebude odpovídat jejich profesnímu renomé,“ říká spokojeně Martin Koloc, který považuje angažmá Xaviera se Stéphanem za velký diplomatický úspěch.

Rally Hail by naše spolupráce rozhodně neměla končit, protože dáváme dohromady posádky na nový FIA World Rally Championship.“

Šéf týmu si zároveň pochvaluje rozhodnutí vstoupit do třídy T3. „Potvrdilo se nám to, co jsme předpokládali před dvěma lety, v kategorii prototypů je přihlášeno na Dakar přes 50 posádek, pojedou továrny, špičkoví jezdci, prostě skvělé závodění.“

 

Světová premiéra

Rally Dakar 2022 se bude zároveň rovnat startu FIA World Rally Raid Championship, v premiérovém ročníku se bude o body dále bojovat v SAE, Kazachstánu, Španělsku a Maroku. „Příští rok sice neodjedeme kompletně celý šampionát, v roce 2023 se ovšem bude jednat o jednu z našich priorit. Buggyra bude poprvé startovat na mistrovství světa a určitě není naší ambici se pouze účastnit,“ dodal Martin Koloc.

 

ZABALENO, ODESLÁNO A BUDE LÉPE
Do začátku Rally Dakar 2022 zbývá méně než měsíc, sestry Kolocovy, Josef Macháček (T3) a Téo Calvet bojují v rámci posledního testu na saúdsko – arabské Rally Háil. Završen byl i proces logistické přepravy.

 

 

Zabaleno, odesláno a bude lépe
Ve srovnání s loňskem plánuje Buggyra nasadit na Dakar tři speciály. Zatímco Josef Macháček bude obhajovat vítězného beduína v kategorii T3, Ignacio Casale a Téo Calvet se představí v kategorii kamiónů.

„Co se náhradních dílů a komponentů týče, je všechno po moři odesláno do Saúdské Arábie. Na rozdíl od loňských sezón jsme jenom museli vzít v potaz naší účast na Rally Háil, nicméně jsme schopni se vyrovnat i s případnou katastrofickou vizí,“ říká šéf logistiky Buggyra Technology Centra Petr Marek.

K hladkému průběhu transportu přispěly podle veterána týmu rovněž základny v Saudské Arábii a Spojených arabských emirátech. „Ve srovnání s předchozími roky se hodně testovalo, vycházeli jsme z analýzy opotřebovanosti jednotlivých komponentů, s předstihem jsme věděli, co vyrábět a objednávat. Kromě toho, co se techniky týče, Saudská Arábie je přece jen předvídatelnější, než Jižní Amerika,“ konstatuje.

 

Vzhledem k tomu, že na Rally Háil působí i převážná část mechaniků, může dakarská sekce BTC prostřednictvím svého šéfa bilancovat rok 2021. „Pepa Macháček vyhrál beduína, k tomu dva kamióny v první desítce. Takže super. I když vzhledem k technologickému posunu speciálů Can-Am a Ignaciovi, který se loni v kategorii kamiónů víceméně rozkoukával, není vůbec vyloučeno, že bude ještě lépe,“ odhaduje Petr Marek.