Opel v Česku posílil svoje pozice.

Automobilový trh v prvním kvartále slábnul, Opel přesto výrazně posílil svoje pozice

  • Opel v ČR zřetelně roste, značka se prosazuje do TOP10 prodejních statistik
  • Nejrychlejší růst v segmentu lehkých užitkových vozů
  • Nejlepší výsledky Opelu od začlenění do skupiny Emil Frey v roce 2019
  • Nová Astra bude výrazným impulzem pro následující období roku 2022

 

Během prvních třech měsíců se v ČR prodalo 47 391 osobních automobilů, což představuje meziroční pokles o více než 4 procenta. Opel však pluje proti tomuto trendu a zřetelně „roste“ – v prvním kvartále totiž prodal 1189 osobních vozů, což je o téměř čtvrtinu více, než ve stejném období roku 2021. Díky tomu Opel meziročně poskočil z loňského 12. místa mezi prodejci osobních vozů na aktuální 9. příčku a je čtvrtou nejvýrazněji sílící značku v TOP10 žebříčku Svazu dovozců automobilů.

 

Ještě výrazněji Opel posílil v segmentu lehkých užitkových vozů, kde se během prvního kvartálu letošního roku posunul z loňské desáté na osmou příčku a připsal si meziroční nárůst o 68 procent – žádná jiná z objemových značek nerostla v segmentu LUV tak výrazně!

 

The new 2021 Opel Astra

 

Celkem tak Opel v ČR během prvního čtvrtletí prodal 1493 OA + LUV vozů, posunul se meziročně na devátou příčkou mezi importéry a zvýšil svůj tržní podíl z 2,1 na 2,9 %! „Jde o nejlepší kvartální výsledky Opelu od doby jeho začlenění do skupiny Emil Frey Group před více než dvěma roky,“ komentuje situaci Josef Šopík, ředitel českého zastoupení značky Opel.

 

Skvělé je, že Opel posiluje se svými modely svoje pozice především v nejsilnějších tržních segmentech. Se svými lákavými modely Mokka a Crossland Opel naprosto dominuje např. kategorii B-SUV, což je druhý nesilnější segment českého trhu: „Celkem jsme v B-SUV třídě prodali za první čtvrtletí 669 vozů Mokka a Crossland, což nedokázal žádný z konkurentů,“ chlubí se Jakub Kučmaš, prodejní ředitel značky.

 

 

„Věříme, že i v mimořádně nepříznivých podmínkách automobilového průmyslu si růstový trend udržíme i v dalších měsících,“ říká ředitel Šopík. „Na trh totiž vyjede zcela nová Astra, která byla pro Opel vždy nosným modelem. První reakce médií naznačují, že nová Astra se povedla – vždyť se probojovala i do finálové šestice kandidátů na titul „Auto roku v ČR“.

A do segmentu užitkových vozů naskočíme se zcela novým Movanem, které svými parametry osloví především podnikatelskou sféru.“

 

Opel Manta GSe ElektroMOD