První drift sezóny se jel o velikonocích na Slovakia Ringu.

ČESKÝ DRIFT ODSTARTOVAL SEZÓNU NA SLOVAKIA RINGU

První závod letošní sezóny se jel v pondělí 18. dubna 2022 na okruhu Slovakia Ring. Přihlásilo se do něj celkem 19 jezdců v kategorii PRO a 14 jezdců v kategorii PRO 2. Jednalo se o jednodenní akci, takže program byl nabitý od samého rána.

V tomto závodě se jelo několik šampionátů zároveň, konkrétně CDS, Česká trofej v AČR a Slovenská trofej 2022. Protože se jednalo o první závod sezóny, kvalifikace se jela dle startovních čísel závodníků od nejmenšího po největší. Do kvalifikace nastoupilo 14 jezdců, takže všichni, kteří získali body, automaticky postupovali do TOP 16.

V kvalifikaci hodně jezdců bojovalo hned s první zatáčkou, kde se několika jezdcům nepodařilo správně iniciovat drift a získali tak 0 bodů. Viděli jsme také pár nedotáčivých smyků. Dále někteří jezdci měli problémy na přehozu u TG1. Pokud ji závodník netrefil správně, měl příliš velký úhel, nebo přehodil moc brzo, neměl rychlost do poslední zatáčky.

 

 

Do battlů kategorie PRO 2 se probojovalo jen 10 závodníků, ostatní bohužel dostali dvakrát nulu. Kvalifikaci s velkým bodovým odstupem vyhrál Vladimír Doubek, který si odvezl 92 bodů. Druhý byl se ziskem 79 bodů Ľubomír Juroška a třetí skončil Peter Viktorín s 69 body.

Do kvalifikace PRO nastoupilo celkem 19 jezdců. Podobně jako ve skupině PRO2 řada jezdců bojovala s první zatáčkou, konkrétně se zónou OZ2. Průměrná nástřelová rychlost byla kolem 150 km/h, takže najít tu správnou kombinaci rychlosti, úhlu a stopy nebylo vůbec jednoduché. To vedlo k tomu, že si několik závodníků z kvalifikace odvezlo 0 bodů a nepostoupilo do battlů.

Gabriel Koczkáš a Martin Pompa odstoupili ze závodu už během kvalifikace kvůli technickým potížím. Kvalifikaci vyhrál Michal Reichert se ziskem 92 bodů, druhý byl Marco Zakouřil s 89 a třetí Stanislav Bezouška s 88 body. Celkem se do battlů kvalifikovalo 15 z 19 jezdců.

První battle ve skupině PRO 2 byl mezi Honzou Fojtíkem a Fero Jarolímem. Honza celý víkend bojoval s autem a to se projevilo hned na začátku jízdy, kdy v první zatáčce vylétl trati v nedotáčivém smyku. V druhém kole se sice na trati udržel, ale stále bojoval s autem a při stínování udělal řadu chyb. Do TOP 8 tedy postoupil Fero Jarolím.

Pozornost si ovšem zaslouží Vladimír Doubek, kterému se během tréninků ukroutil kardan a rozlomil se na dvě poloviny. Jeho tým však zabojoval a kardan na místě svařil, takže Vláďa mohl do battlů nastoupit. V TOP 16 odjel bye run a poté ho čekal battle s Jarolímem.

 

 

Ten ale kvůli technickým problémům nemohl nastoupit do druhého kola a Vláďa tak hladce postoupil do TOP 4. A jak dopadly jednotlivé souboje TOP4?

Vladimír Doubek (525 hp) vs. Michal Varholy (341 hp)
Vladimír Doubek jel v pozici leadera velice opatrně, aby šetřil provizorně opravený kardan. I tak ale zajel pěknou čistou jízdu. Michal Varholy byl v roli chasera velmi daleko a navíc se během chase jízdy srovnal. Vláďa měl jako chaser na začátku také velký odstup, ale v polovině trati ho stáhl a v závěru byl nalepený na dveřích svého soupeře, čímž si zajistil postup do finále.

Peter Viktorín (280 hp) vs. Ľubomír Juroška (286 hp)
Ľubomír Juroška jako leader zajel hezkou jízdu a Peter Viktorín ho dobře stínoval. Dokázal přesně kopírovat úhel a rychlost soupeře, ale měl od něj konstantní odstup přibližně dvou metrů. V druhém kole si Viktorín vytvořil velký náskok a zajel hezkou lead jízdu. Juroška se k němu dokázal přiblížit až v samotném závěru tratě. Do finále tak postoupil Peter Viktorín.

Battle o 3. místo – Ľubomír Juroška (286 hp) vs. Michal Varholy (341 hp)
Lead jízdy oba závodníci zajeli bez problémů. Michal Varholy byl jako chaser od začátku velmi blízko, jenže během jízdy dvakrát chyboval a ještě se srovnal. Ľubomír Juroška měl při stínování velký odstup, ale neudělal žádnou chybu a díky tomu získal 3. místo.

Battle o 1. místo – Vladimír Doubek (525 hp) vs. Peter Viktorín (280 hp)
Doubek jako leader zajel čistou jízdu. Viktorín se jako chaser vůbec nebál a snažil se tlačit co nejvíc, ale přesto se nedokázal na soupeře nalepit. V druhém kole byl Doubek na Viktorína nalepený téměř po celou jízdu, ale těsně před cílem mu znovu praskl kardan a tak se byl nucen srovnat. Rozhodčí rozhodli o opakování battlu, ale protože Vláďovi nefungovalo auto, Peter zajel pouze bye run a získal tak první místo.

Battly kategorie PRO
Zdeněk Kadeřábek (892 hp) vs. Michal Šubrt (510 hp)
V prvním battlu proti sobě jeli Michal Šubrt a Zdeněk Kadeřábek. Michal při stínování nastřelil velmi agresivně, ale hned vylétl mimo trať. Příčinou byl pravděpodobně nefunkční posilovač řízení. Tuto závadu stihli v pětiminutovém limitu opravit a tak mohl nastoupit do druhé poloviny battlu. Tam se mu ale hned po nástřelu potíže vrátily a skončil znovu za hranou trati. Proto do TOP 8 postoupil Zdeněk.

János Onódi (525 hp) vs. Andras Rosa (600+ hp)
János zajel solidní lead jízdu, ale v první části vyjel jedním kolem mimo trať. Rosa se v té chvíli málem srovnal a nedokázal se lepit na jeho dveře. V obráceném gardu měl Andras dvakrát potíže s dodržením startovní procedury, ale na třetí pokus odstartovali. U druhé zóny se Rosa srovnal, Onódi ho elegantně objel a postoupil do TOP 8.

Michal Vychodil (536 hp) vs. Bartosz Pełka (805 hp)
Michal zajel poměrně hezký lead run. Bartosz se ho snažil těsně stínovat, ale dělal chyby. V druhé jízdě Bartosz vystartoval jako raketa a Michal mu vůbec nestačil. Pełka tak v tomto battlu zvítězil a postoupil do TOP 8.

TOP 8
Michal Reichert (850 hp) vs. Zdeněk Kadeřábek (892 hp)
Michal jako leader zajel krásnou jízdu a Zdeněk nemohl najít recept, jak na Michala vytvořit tlak. V druhém kole jel Michal jako chaser. Zdeněk jel hodně vnitřní stopu a Michal také dělal chyby, takže rozhodčí rozhodli, že se battle bude opakovat.

Michal ve své lead jízdě opět ujížděl a trefil jeden kužel, Zdeněk ho nedokázal dohnat. V druhém kole to vypadalo jako přes kopírák. Zdeněk také srazil kuželku a Michal ze začátku hodně tlačil, ale v polovině trati udělal chybu a už se nemohl ke Zdeňkovi přiblížit. Nakonec si vítězství odvezl Michal Reichert.

János Onódi (525 hp) vs. Bartosz Pełka (805 hp)
Bartosz Pełka byl během stínování při nástřelu hodně rychlý. Ve velkém úhlu trefil svým zadkem Jánosův vůz a katapultoval ho tím z trati. Při druhé jízdě se Bartosz zpozdil na startu a potom o hodně předjel Jánose, který na něj čekal. Tím vznikla ztráta, kterou János už nedokázal stáhnout. Hlavně kvůli první polovině battlu se vítězem stal János Onódi.

Marco Zakouřil (830 hp) vs. Zoltán Márton (500 hp)
Marco Zakouřil během leadu vyjel v první zatáčce dvěma koly mimo trať a zóny netrefoval ideálně, Zoltán na něj nedokázal vytvořit žádný větší tlak. Márton jako leader také udělal několik chyb. Zakouřil byl celou dobu blízko za ním, ale v poslední zatáčce mu přestalo jet auto a dojel do cíle rovně. Proto dál postoupil Zoltán Márton.

Ladislav Bezouška (731 hp) vs. Luboš Ďuriň (512 hp)
Láďa jako leader měl menší trable v první zatáčce, ale Luboš jako chaser dvakrát vyjel mimo trať a za Láďou spíše vlál. V chase jízdě Láďa sice nevytvořil znatelný tlak, ale neudělal žádnou zásadní chybu. Luboš zajel dobrou kvalifikační stopu, ale na postup mu to nestačilo. Do TOP 4 se tedy probojoval Láďa Bezouška.

Top 4
Zoltán Márton (500 hp) vs. Ladislav Bezouška (731 hp)
Zoltán byl na začátku svého leadu hodně na vnitřku a vůbec nejel na druhou zónu. Láďa Bezouška hodně sympaticky najel do nástřelu, ale lehce ho přepálil a musel hodně brzdit. Pak navíc chyboval a vyjel jedním kolem mimo trať. V lead jízdě měl v první zatáčce problémy a vyjel dvěma koly ven. Zoltán také během stínování udělal pár chybiček, ale i tak byl postupujícím on.

Michal Reichert (850 hp) vs. János Onódi (525 hp)
Během leadrunu Michal jel hezkou kvalifikační stopu a János se ho snažil dohnat využitím menších úhlů a vnitřní stopy. V druhém kole János jel pěknou lead jízdu, ale netrefil druhou zónu. Michal na něj navíc hned od začátku hodně tlačil. Proto se postupujícím do finále stal právě Michal Reichert.

Battle o 3. místo – János Onódi (525 hp) vs. Ladislav Bezouška (731 hp)
János jako leader předvedl pěknou práci a trefil všechny zóny. Láďa jako chaser v první zatáčce chyboval a také zaváhal v druhé polovině trati. V druhém kole János atakoval Láďův zadní blatník, vylomil si přední kolo a vylétl ven z trati. Dva z rozhodčích hlasovali pro Jánose a jeden pro Láďu, třetí místo tedy obsadil János Onódi.

Battle o 1. místo – Michal Reichert (850 hp) vs. Zoltán Márton (500 hp)
Zoltán na začátku Michala nestíhal a vůbec ho nekopíroval. Michal si postupně vytvořil náskok a zajel hezkou a přesnou vedoucí jízdu. V druhém kole Michal předvedl perfektní chase, i když Zoltan nejel správnou kvalifikační stopu a předním kolem srazil kuželku.

 

Vítězem prvního závodu této sezóny se tedy stal Michal Reichert.

Příští závod se bude konat už o víkendu 14. – 15. 5. 2022 v Panenském Týnci, tak ho nezmeškejte!

 

 

ilustrační foto