Foto Story To je možné jen na Nürburgringu: Stát na stupínku s továrními piloty.

Foto Story Romana Klemma 

Závodění na Severní Smyčce věhlasného Nürburgringu, to je něco jiného, než kroužit na “vyžehlených” autodromech Grand Prix. Vlastně se jedná o úplně odlišnou sportovní disciplinu. Počet jezdců, kteří za takové dobrodružství sáhnou hluboko do kapes, je stále ještě velký, jak minulý víkend předvedla 4hodinovka NLS.

 

 

Velké startovní pole, to znamená “ruch na stupni vítězů“. Pro mnohé z polo-amatérů znamenal okamžik, kdy stanuli vedle Farfuse a De Fillippiho, vrchol kariéry.

 

 

 Vítězný BMW M4 GT3 připravil tým Rowe, ve kterém pracuje i Jarek Janiš.

 

 

 Glickenhausova kreace GT3 je velkým krokem pryč od „ducha této třídy” směrem prototypu. Vůz byl přesto, nebo i proto středem zájmu.

 

 

Podnikatel a dobrodruh z USA Mr. Glickenhaus neútočí jen na Nürburgring – jeho cílem je dobýt také Le Mans.

 

 

 Ve službách Toyoty se na NLS přijel podívat bývalý pilot F1 a WEC, Nakajima.

 

 

 

Tovární jezdci BMW Sheldon van der Linde a Marco Wittmann dojeli “pouze” na 5. místě.

 

 

 Výjezd účastníků z boxů na trať celebruje pořadatel špalírem tisíců fandů.

 

 

Na Nürburgringu nastoupila zhruba polovina startovního pole DTM. Nechyběl ani úřadující šampion Maxi Götz.

 

 

„Jsem tu poprvé a za chvilku do auta vlezu…“ indická hvězda DTM Arjun Maini

 

 

 Na tomto místě končí legrace: za Veedol-šikanou opouští vozy sterilní moderní trať a pohrouží se do jiného světa – do “Zeleního pekla”

 

 

Místní legenda, oblíbená Sabine Schmitz dostala na Severní Smyčce svou vlastní zatáčku. Rakovině podlehla teprve před rokem.

 

 

 

 Spektakulérní Mercedesy AMG GT3 při letoštní Adenaeur Trohäe kupodivu nehráli přední roli.

 

 

Vyhrál svou třídu na BMW týmu Schnitzel Alm: dřívější pravidelný vítěz Formule Ford v Mostě a Brně, Dr. Anton Hahnenkamm

 

 

 Jediným Čechem startovního pole byl Milan Kodidek. Na Porsche 911 GT3 týmu RPM Racing dojel na výborném 25. celkovém místě!

 

 

 Autor poprvé pokořil věhlasnou „Steilstrecke” (z kopce).

 

 

Sekce Karussel, kde je senzační vozy nejen vidět ale i slyšet, když dřou o nerovnosti vozovky.

 

 

Rakouský výrobce KTM si konečně nechal říci a proměnil svou ošklivou „krabici od bot“ X-Bow několika jednoduchýmy zákroky na karoserii v celkem pohledný vůz.

 

 

 Bývalý jezdec GP2 si před třemi lety „dal“ na BRM Monaco Historique a teď debutoval  v GT3: Austro-Španěl Andy Soucek

 

 

 Aston Martin Vantage Sörensena, Martina a Pittarda skončil sedmý.   21

 

 

Porsche 917 Krämer Racingu se právě nachází na nejvyšším bodu tratě zvaném Hohe Acht.

 

 

Celodívčí tým Giti by WS Racing kolem Fabienne Wohlwend z Liechtensteinu a Celie Martin z Francie působil exoticky, až trapně…

 

 

 V obci Nürburg bylo pochopitelně liduprázdno

 

 

Krásné stoupání ke Karusselu

 

 

Na Schumiho nemohou zapomenout…

 

 

 

 Snad nejoblíbenější sekcí mezi diváky je Brünnchen. Tohle nikde jinde na světě není…

 

Start do 4hodinovky: přesto už jednoho chudáka otočili.

 

 

Když už si sem netroufne F1 – snad by tu někdy zase mohla nastoupit DTM? NLS de facto nic jiného není…

 

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX