Foto-Story : Bosch-Hockenheim-Historic, das Jim-Clark-Revival 2022

Foto-Story

Text a foto: Roman Klemm

Oponu motoristické sezony na Hockenheimringu roztáhl již tradičně „Jim Clark Revival“. Za krásného letního počasí se pořadateli podařilo sestavit velmi zajímavý program a svou návštěvou je odměnily tisíce fandů.

Ze sportovního hlediska byly jistě nejhodnotnější oba závody relativně nových monopostů BOSS-GP, které ovládl Rakušan Ingo Gerstl. Zájem publika ale uchvátil především teprve před rokem zavedený „Gruppe C Supecup“ pro překrásné vozy vytrvalostních závodů skupiny C. Do prvního závodu nastoupilo 14 vozů a dlouho vedl vítěz Le Mans Marco Werner na voze Gebhardt C88, než se přeci jen prosaadil Dán Lars Erik Nielsen na silnějším Porsche 962 před Michaelem Lyonsem na Gebhardtu JC843 a Tonym Sinclairem na Spice SE90.

Nedělní závod se stal po Nielsenově technickém problému kořistí Lyonse a třetí dojel vítěz Le Mans roku 1989 Stanley Dickens na dalším Gebhardtu, typu JC853 – tedy na typu, se kterým právě v Hockenheim roku 1985 Miroslav Adámek jako první Čech dějin nastoupil do MS vytrvalostních závodů.

Dalším sportovně a technicky prvotřídním šampionátem bylo mistrovství HSCC Formule 2. Oba závody ovládl potomek legendární hvězdy vrchů ze Švýcarska Freddyho Amwega, Thomas na Raltu RT1. Jako druhý dojel v sobotu někdejší špičkový německý profesionál Wolfgang Kaufmann na Marchi 782 po nezapomenutelném Stephenovi Southovi.

V poli 14 krásných vozů dojeli v neděli za Amwegem Matthew Watts (March 782) a Mark Charteris (March 742).

A byly tu další a další třídy, ve kterých se více či méně vážně bojovalo o pozice, pro nejrůznější F1, monoposty, prototypy, vozy CanAm a sporťáky. Hockenheim Historic prostě neodmyslitelně patří do mezinárodního historického kalendáře a pro účastníky i fandy právě tímto podnikem začíná každá sezona…

 

 

 Dán Nilesen v rychlém Porsche 962 před výborně obsazenou tribunou motodromu

 

Marco Werner v kokpitu vozu Gebhardt-Cosworth Skupiny C

 

 Thomas Amweg nenašel ve formuli 2 přemožitele

 

Tým Top Speed přivezl do Hockenheimu dva Toro Rosso-F1, nasadil ale jen jeden.

 

 

March-BMW 782, se kterým tvořili roku 1978 juniorský tým BMW Bruno Giacomelli, Marc Surer a Manfred Winkelhock

 

 

 S tímto Reynardem-F3 startoval Michael Schumacher v Macau

 

 Po 20 letech poprvé v kokpitu: vítěz Le Mans roku 1989, Stanley Dickens

 

 Dickens na trati

 

 Mazda 757 s wankelovým motorem

 

 

 Roku 1983 trpěl tým Arrows nedostatkem peněz a závod od závodu startoval s jinými sponzory. V Monze měli Surer a Boutsen na autech nálepky výrobce bonbónů Golia…

 

 

Zajímavé pole HSCC Formule 2

 

 

Dva vozy March a jeden Brabham F2 v Sachskurve     

 

 

 Dunící pozdrav z Ameriky: Chevrolet Camaro, se kterým jezdíval Jerry Titus

 

 

Auta jsme tu vlastně jen vyzkoušeli pro Grand Prix Monaco Historique příštího víkendu,“  říkal Marco Werner v Lotusu 76, z roku 1974.

 

PS: a v Monaku budeme taky:-)))) Takže připravujeme foto a zajímavé články…….