Foto story : Marco Werner: „Alesi v mých očích klesl hodně hluboko“

Foto story

Text a foto: Roman Klemm

Pamatujete na Monaco Historique minulé sezony? 3násobný vítěz Le Mans, Marco Werner tam honil vítěze GP Kanady 1995 Jeana Alesiho tak dlouho, až Francouz udělal chybičku a přeřadil se. Werner mu kvůli tomu vjel do vozu a byl jako pozdější vítěz diskvalifikován.

Tuto do nebe volající nespravedlivost Werner nějak překousl a přijel letos do Monaka znovu, aby vše uvedl na správnou míru. Podařilo se. Závod o Trofej Ayrtona Senny vyhrál, v zápolení o Trofej Nikiho Laudy byl rychlejší jen Stuart Hall.

Jezdec Lotusu tedy mohl být spokojen, když mluvil s Romanem Klemmem

 

 

RK: Vraťme se prosím ještě jednou k událostem minulé sezony. Alesiho jsem vždy považoval za velmi férového chlapíka a dodnes nechápu, že nezašel za ředitelem podniku a popravdě nevzal vinu za vaši nehodu na sebe…

MW: Také mě to překvapilo. Svým chováním mě hodně zklamal. Byl jedním z mých velkých vzorů a v bytě jsem měl vystaven jeho originální overall. Ten jsem minulý rok hned po závodě prodal přes eBay…

 

RK: Mluvili jste spolu po nehodě? Přiznal alespoň mezi čtyřma očima, že se přeřadil?

MW: Ale ano, mluvili jsme – vlastní chybu ale nepřipustil. Pořád něco blábolil o tom, že už zbývalo jen pár kol do cíle a prý myslel, že bude lepší, v tempu trochu povolit. Dobrý nápad, když jsem právě jel metr za ním… Taková blbost… V mých očích prostě hodně klesl.

 

RK: Letos jsi si zde vše vynahradil. Nemusím se asi ani ptát, jestli jsi spokojen?

MW: Jsem velmi spokojen. I s tím druhým místem za Hallem. Jel jsem na Lotusu 76, který nebyl svého času právě konkurenceschopný (roku 1974 se s ním trápili především Peterson a Ickx). Auto jsme právě dodělali a zajeli s ním před Monakem jen pár drkotavých kol na zkoušku.

 

 

RK: No a vítězství v hlavním závodu víkendu o Trofej Ayrtona Senny…

MW: Obával jsem se hlavně útoků Michaela Lyonse, který zde už několikrát vyhrál. Vlastně ho v Monaku považuji za absolutně neporazitelného. Můj Lotus 87 (roku 1981 Chapmanem narychlo přestavěný „typ 88 dvou šasí“, který FIA  zakázala) ale jel opět výborně a i jezdec nechyboval…

Vyhrát právě tu figurku mého hrdiny Senny mi moc znamená. Měl jsem co dělat se slzami… Už se těším na večerní vyhlašování.

 

RK: Jelo se na 18 kol a všichni vystoupili dosti uštvaní…

MW: Ano, mohu to potvrdit. Tady v Monaku je to s těmito vozy pěkná zabíračka. Fyzická výzva se zde nesmí podceňovat.

 

 

RK: Povíš nám na závěr něco o Tvém týmu?

MW: Vozy, které zde nasazujeme, patří nejmenovanému sběrateli, kterému patří firma Car Collection. O restauraci a nasazení aut se ale stará specialista Chrome Cars, který tady je s 18 lidmi. Dovedeš si tedy pžedstavit, jak nákladná operace to je.

Víkend mechaniků začal dost zle: Když cestou přenocovali někde u Lyonu, tak je omámili plynem a kabiny kamionů kompletně vykradli… Teď na to ale snad mohou zapomenout a i Clive Chapmanovi a Lotusu jsme dali k oslavě 40. výročí úmrtí jeho otce Colina hezký prezent.