Vanessa Nohl: Nová Shirley Muldowney na startu?

Vanessa Nohl

Je hezkou tradicí, že v rámci Revivalu Jima Clarka má svůj koutek i scéna dragsterů. Proč také ne? Tyto „vozy“ již čistě opticky vyzařují sílu, rychlost a krásu. Mimo to tím Hockenheim-Ring GmbH dělá reklamu jednomu ze svých největších podniků sezony: od 26. do 28. srpna 2022 se na rovince mezi poslední šikanou a zatáčkou autodromu koná věhlasná NitrOlympX – největší závod dragsterů mimo USA, na který se přijde podívat 40.000 fandů.

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

 

Čtyři exponáty letos „obohatila“ i pohledná modelka a poprosil jsem ji tedy o pár fotek. Teprve později mě napadlo, že na jednom z dragsterů bylo napsáno „Vanessa“. Že by se nejednalo jen o modelku..? Vrátil jsem se tedy a děvče mi potvrdilo, že je nejen pilotkou, ale i mechanikem a majitelkou jednoho z exponátů! Ano, ze mlada jsem byl velkým fandou rychlostních rekordmanů a jejich vozů.

Kdo z nás už neznal „The Blue Flame“ Garyho Gabeliche, „Green Monster“ Arta Arfonse, či „Spirit of America“ Grega Breedlova? Nebo americké superhvězdy dragsterů Dona Garlitse a „Cha Cha“ Shirley Muldowney, jejíž život dokonce filmově pojal Hollywood?

Na závodě dragsterů jsem ale byl pouze jedinkrát, na mistrovství Evropy roku 1988 na Österreichringu a tak toho o tomto oboru moc nevím. Za cenu, že se ztrapním, jsem „modelku Vanessu“ z Neuhofu u Frankfurtu přesto požádal o rozhovor…

 

 

RK: Promiň, Ty jsi zároveň ta Vanessa, jejíž jméno je na kokpitu tohoto vozu?

VN: Ano. S dragstery jsem vyrostla, protože jsem již od malička doprovázela k podnikům tátu závodníka.

 

RK: Řekni mi něco k Tvému vozu

VN: Jedná se o americké šasi Bolton, postavené roku 1992 – je tedy stejně staré jako já. Znám ho již od malička, protože s ním jezdili jiní jezdci. Když bylo před čtyřmi lety na prodej, tak jsem ho musela mít. Je to auto mých snů…

 

RK: A několik technických parametrů?

VN: Jeho 4,9litrový methanolem poháběný Chevrolet-Small-Block V8 dává kolem 1000 koní. Převodovka Powerglide má pouze dva stupně a v závodním stavu jsou vzadu ještě stabilzační kolečka a brzdící padák.

 

RK: Jak jsi na tom technicky?

VN: Budu s tím autem nejen jezdit, jsem také jeho mechanik a truckie. Motory Chevrolet mám „v malíčku“, dovedu je rozebrat a dát dohromady i poslepu.

 

RK: Jaké jsou Tvé sportovní cíle?

VN: Chci zde v Hockenheimu jednoho dne stát na startu NitrOlympiX. Není nic, co by mi bylo v životě důležitější. Dragstery nejsou mým koníčkem, jsou mou hlavní životní náplní.

 

RK: Kdy budeš na trati?

VN: V Německu máme problém, že zde není dost čtvrtmílových tratí a tím i podniků pro taková monstra. Vedle Hockenheimu vlastně jen dráha v Zerbstu, která ale teprve vzniká. Jezdíme tedy především do Francie a i na věhlasném britském Santa Pod už jsem s tátou byla. Potřebnou licenci udělám letos v létě při podniku ve Francii. Máme k tomu zvláštní postup.

Komisař svazu DMSB mě nechá udělat několik burn-outů a startů. K tomu musím absolvovat i orientační test, při kterém musí jezdec se zavázanýma očima ovládat všechny nástroje vozu a musí být schopen kokpit v předepsaném čase opustit.

Letos pojedu ve třídě Super Pro ET, kde se jezdí index. Nejen, že musíš jet rychle, musíš při tom absolvovat těch 400 metrů přesně v čase, který je předepsán. Když obstojím, tak chci být v srpnu zde v Hockenheimu na startu. Novou sadu specielních pneumatik Hoosier jsem si v USA už objednala…